Telenet modem DNS veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c.titan
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09-2024
Hi

Onlangs ben ik van provider veranderd (Proximus naar Telenet). Ik zou graag willen om de DNS van mijn modem te veranderen. Met Proximus lukte het mij wel, maar nu wil ik het graag ook doen met Telenet. Het probleem is dat ik het via mijntelenet niet kan veranderen.
Iemand enig idee of het mogelijk is met een modem van Telenet?

Model modem: 24*8 TG2492LG HGW 3.0

Alvast bedank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:41
In mijn telenet kan dit niet aangepast worden.

Ik heb een gewone modem (zonder router-functie) van telenet gevraagd.
Daar is dan een Asus 3200 router aangesloten waar ik de dns ingesteld heb van Google.
Bv ThePirateBay is dan terug beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je niet teveel clients hebt kan je als workaround het op je clients apart instellen?

sn0w13: Filtert Telenet actief zijn DNS op zulke dingen?

[ Voor 25% gewijzigd door Borromini op 05-04-2016 21:26 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homme
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-12-2024
c.titan schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:14:
Hi

Onlangs ben ik van provider veranderd (Proximus naar Telenet). Ik zou graag willen om de DNS van mijn modem te veranderen. Met Proximus lukte het mij wel, maar nu wil ik het graag ook doen met Telenet. Het probleem is dat ik het via mijntelenet niet kan veranderen.
Iemand enig idee of het mogelijk is met een modem van Telenet?

Model modem: 24*8 TG2492LG HGW 3.0

Alvast bedank
Klopt wat hier al door sn0w13 gezegd is.

Je kan dit niet aanpassen op de modem.
Een EMTA modem (modem zonder routerfunctie) vragen bij Telenet en je eigen router plaatsen is de enige oplossing als je het voor al je toestellen ineens wil.
Of je kan het op elke client aanpassen.
Borromini schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:25:

sn0w13: Filtert Telenet actief zijn DNS op zulke dingen?
Helaas zijn ze hiertoe verplicht.
Je krijgt dan dit te zien:

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2eyffkj.png

Steam: the_real_abradolf | Origin / Uplay: TheRealAbradolf | PSN: lennert1984 | Xbox Live: therealabradolf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0w13
Er zijn verschillende sites geblokkeerd door Telenet.
Indien je belt naar Telenet om je router te vervangen door een modem zullen ze moeilijk doen.

De workaround die ik gebruik bij mijn klanten is zeggen tegen Telenet dat er binnen kort een alarminstallatie komt in dit huis.
Dan krijg je als antwoord dat je inderdaad een gewone modem nodig hebt en zullen ze deze gratis vervangen + als extra zal je dan nog een batterypack krijgen zodat je telefoonlijn blijft werken bij stroomuitval (zogezegd voor het alarm ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toon-VA
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-06 14:57
sn0w13 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 22:40:
Er zijn verschillende sites geblokkeerd door Telenet.
Indien je belt naar Telenet om je router te vervangen door een modem zullen ze moeilijk doen.

De workaround die ik gebruik bij mijn klanten is zeggen tegen Telenet dat er binnen kort een alarminstallatie komt in dit huis.
Dan krijg je als antwoord dat je inderdaad een gewone modem nodig hebt en zullen ze deze gratis vervangen + als extra zal je dan nog een batterypack krijgen zodat je telefoonlijn blijft werken bij stroomuitval (zogezegd voor het alarm ;) )
Puur uit interesse, waarom moet je dan een modem only setup hebben als er een alarm komt?

Verder kan je ook aangeven dat je met VPN tunnels zit die intern het WAN IP moeten hebben (dit kan niet mer de router modem). Zo heb ik een modem only kunnen bemachtigen zonder te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
Toon-VA schreef op woensdag 06 april 2016 @ 13:56:
[...]

Puur uit interesse, waarom moet je dan een modem only setup hebben als er een alarm komt?

Verder kan je ook aangeven dat je met VPN tunnels zit die intern het WAN IP moeten hebben (dit kan niet mer de router modem). Zo heb ik een modem only kunnen bemachtigen zonder te betalen.
Dat is de gemakkelijkste reden voor gewone mensen om het te vragen aan Telenet zonder meer uitleg te moeten geven.

De reden weet ik niet maar blijkbaar werken routers van Telenet niet samen met professionele alarminstallaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is het niet een eenvoudiger optie om gewoon op de client een andere DNS server in te stellen?

Overigens, de text van die site:
Indien u beheerder of eigenaar van deze website bent en u meent dat deze maatregel ten onrechte is genomen, kan u een fax sturen op het nummer +32(0)2/733.56.16.
Een melding op een website om eem fax te sturen? 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1