Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-05-2021
Mijn vraag
Sinds vandaag heb ik ineens een muis op het scherm van mijn Jiayu S3. Nu had ik ook malware op m'n telefoon staan, maar die was verdwenen na een factory reset. Deze muis is echter hardnekkig en verdwijnt op geen enkele wijze. Weet iemand van jullie misschien hoe ik dit weg krijg, en of het iets uit Android is of dat het door een programma op de telefoon komt? Op de afbeelding is hij linksboven in de zoekbalk van google te zien.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb onder verschillende zoektermen via google geprobeerd uit te vinden wat deze "muis" nu precies is en waar deze vandaan komt, maar ik kom er echt niet uit. In het Engels of Nederlands zoeken maakt niet uit. Het icoontje verdwijnt ook niet als ik mijn telefoon reset naar fabrieksinstellingen. Ik heb ook in de instellingen van de telefoon gekeken, maar kan daar ook niets vinden.

http://imgur.com/WgH1csI

[ Voor 3% gewijzigd door Jvanleusden op 05-04-2016 16:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

Plaatje is stuk....

Kan het zijn dat je na een factory reset al je applicaties uit een google backup hebt gehaald en daardoor weer dezelfde applicatie terug hebt gehad?

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
Als het goed is moet de link het nu doen op het forum. Na de factory reset heb ik geen back-up op de telefoon gezet, dus dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
offtopic:
Plaatje is niet stuk, hij linkt naar een HTML-pagina. Newbies, got to love 'm ;)

Daarbij is het geen "muis" maar een vinger. Verplaatst deze als je je scherm ergens aanraakt?
Ik zou er vanuit gaan dat het nog steeds malware is, want als hij inderdaad meebeweegt, ligt er dus nog een transparante overlay over het beeld die schermaanwijzingen afvangt (om de "muis" te verplaatsen). Kans is groot dat die gegevens gewoon naar een server gestuurd worden.
Jvanleusden schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:57:
Als het goed is moet de link het nu doen op het forum. Na de factory reset heb ik geen back-up op de telefoon gezet, dus dat denk ik niet.
Als je in "Backup & Reset" ingesteld hebt staan dat er automatisch een backup gemaakt moet worden, worden je apps teruggezet na het resetten van de telefoon en het koppelen van je Google Account. Is dit het geval?

[ Voor 32% gewijzigd door Room42 op 05-04-2016 16:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
Dat klopt inderdaad. Hij beweegt alleen mee als je met je vinger op het icoontje gaat staan en daarna beweegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Jvanleusden schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:00:
Dat klopt inderdaad. Hij beweegt alleen mee als je met je vinger op het icoontje gaat staan en daarna beweegt.
Dan is het zéker geen standaardmuis van Android maar dus een app die hiervoor verantwoordelijk is. Ik zou de appslijst dus maar eens kritisch nalopen en uitschakelen of verwijderen wat je niet nodig hebt.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

13art

Moderator Mobile
Heb je een update binnen gekregen van Jiayu? Wellicht is het één of ander Chinees programmaatje.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvanleusden
Updates van Jiayu heb ik al sinds de aankoop vorig jaar niet binnengekregen.

Ondertussen heb ik de volgende vier dingen gevonden via Malwarebytes:
Android/Backdoor.Triada.l
Android/Backdoor.Triada.d
Android/Trojan.SMS.Agent.ddl
Android/Trojan.Downloader.Agent.bm

Ik heb de onderliggende vier apps gevonden en uitgeschakeld, maar die kunnen niet verwijderd worden.
system.bin
bcfservice
com.android.timezone.update
com.system.update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jvanleusden
Bedankt voor jullie antwoorden! Uiteindelijk maar gewoon besloten een nieuwe rom op de telefoon te zetten. Daarna nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ga ik ook maar proberen!

[ Voor 166% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2016 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem sinds gisterenavond, er zijn ook 3 apps bij die hij plaatst.

Is het probleem nu opgelost?
Ik had namelijk mijn telefoon al 4x terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat hielp niet

Ik hoor het graag.

Ivo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 17:37:
Ik heb het probleem sinds gisterenavond, er zijn ook 3 apps bij die hij plaatst.

Is het probleem nu opgelost?
Ik had namelijk mijn telefoon al 4x terug gezet naar de fabrieksinstellingen, maar dat hielp niet

Ik hoor het graag.

Ivo
Ts heeft een andere Rom geplaatst, oftewel: format c: gedaan.

Dat wist het hele toestel.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, welke ROM kan ik hiervoor gebruiken? en hoe werkt het?
Of wie in de buurt van Dongen kan/wil mij hiermee helpen.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu mijn telefoon te flashen, maar als de usb-kabel in de telefoon en in de pc zit en ik het flash-programma wil draaien krijg ik geen verbinding tussen mijn telefoon en de pc.

Weet iemand wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:06:
Ik probeer nu mijn telefoon te flashen, maar als de usb-kabel in de telefoon en in de pc zit en ik het flash-programma wil draaien krijg ik geen verbinding tussen mijn telefoon en de pc.

Weet iemand wat te doen?
De vorige vraag ben je blijkbaar ook zelf uitgekomen ;) Niet vervelend bedoeld, maar je stelt echt basisvragen en daarbij laat je zoveel belangrijke informatie weg die nodig is om jouw specifieke vraag te kunnen beantwoorden, dat waarschijnlijk niemand de moeite zal nemen de wedervragen te stellen. Lees je in op de tools die je gebruikt en Google naar de foutmeldingen die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 22:00
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2016 @ 21:06:

Weet iemand wat te doen?
Lees de laatste 4 pagina's eens, daar zal al een hoop duidelijk worden ;)
[Jiayu S3] Ervaringen en Discussie

[ Voor 4% gewijzigd door bottom line op 11-04-2016 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat ik een rookie ben met mijn telefoon, maar ik kom er zelf niet uit.
Zou iemand mij hiermee willen helpen om dit probleem op te lossen?

Ik hoor het graag.
Pagina: 1