Ik zoek een netwerkkaart voor mijn desktop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradShaw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20-08 10:29
Mijn vraag
Ik zoek een wireless kaart voor mijn desktop. Ik heb deze sinds kort en ik heb geen verstand van netwerkkaarten. In mijn huis bevinden 2 home plugs die tientallen meters van mijn pc zitten. Mijn download speed met kabel is ongeveer 2 mb/s (niet al te best). Nu vraag ik me af, welk netwerkkaart past er in mijn PC.

Moederbord (GA-B150-HD3P):
pricewatch: Gigabyte GA-B150-HD3P

Hardeschijf bus (intern) M.2 (PCI-e 3.0 x4), SATA Express (Gen3, 16Gb/s), 6x SATA-600
Card Interface (moederbord) 3x PCI, PCI-e 3.0 x1, PCI-e 3.0 x4, PCI-e 3.0 x16

M.2 (PCI-e 3.0 x4), SATA Express (Gen3, 16Gb/s), 6x SATA-600
Card Interface (moederbord) 3x PCI, PCI-e 3.0 x1, PCI-e 3.0 x4, PCI-e 3.0 x16
Aantal PCI-e x16 slots 1x

PCI-e 3.0 x16 slots configuratie:
• Single x16
• Dual x16/x4

Relevante software en hardware die ik gebruik
GA-B150-HD3P

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
/

[ Voor 4% gewijzigd door BradShaw op 05-04-2016 16:14 ]

Beste antwoord (via BradShaw op 05-04-2016 17:26)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:52
Een kabel trekken rechtstreeks vanaf je modem is altijd het beste. Het kost meer moeite (boren, breken, wegwerken etc) maar levert wel de snelste en stabielste oplossing.

Als dat echt helemaal geen optie is dan kun je uiteraard alternatieven overwegen. Welk apparaat (merk en type) verzorgt je draadloze netwerk? Waar hangt dit apparaat ten opzicht van je PC?

Je hebt grofweg twee opties: USB of een insteekkaart. USB heeft als voordeel dat je (door kabels) wat meer invloed uit kunt oefenen op waar je de antenne's plaatst, een PCI netwerkkaart is meestal iets betrouwbaarder / gebruikt minder CPU. Hoeveel (insteek)videokaarten heb je in je PC?

Een van deze kaarten past in je PC als je maximaal één (insteek)videokaart hebt:
http://tweakers.net/categ...916pqq7sTmeRCb6zdVMC9lPIF

(Legacy) PCI met 5 GHz is er sowieso maar één: pricewatch: Linksys WMP600N
Als je geen 5 GHz hebt (en ook niet wil) is er meer keuze: http://tweakers.net/categ...1Uh_RHXpU_KrrtWa5jAMerbUf

En USB 3.0: http://tweakers.net/categ..._CPLtSsO8hxsxsG2R9xL6V8AQ

Ik heb niet zoveel ervaring met draadloze netwerkkaarten maar op basis van de specs en de reviews zou ik voor pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 gaan denk ik :)

[ Voor 49% gewijzigd door Paul op 05-04-2016 16:24 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Een kabel trekken rechtstreeks vanaf je modem is altijd het beste. Het kost meer moeite (boren, breken, wegwerken etc) maar levert wel de snelste en stabielste oplossing.

Als dat echt helemaal geen optie is dan kun je uiteraard alternatieven overwegen. Welk apparaat (merk en type) verzorgt je draadloze netwerk? Waar hangt dit apparaat ten opzicht van je PC?

Je hebt grofweg twee opties: USB of een insteekkaart. USB heeft als voordeel dat je (door kabels) wat meer invloed uit kunt oefenen op waar je de antenne's plaatst, een PCI netwerkkaart is meestal iets betrouwbaarder / gebruikt minder CPU. Hoeveel (insteek)videokaarten heb je in je PC?

Een van deze kaarten past in je PC als je maximaal één (insteek)videokaart hebt:
http://tweakers.net/categ...916pqq7sTmeRCb6zdVMC9lPIF

(Legacy) PCI met 5 GHz is er sowieso maar één: pricewatch: Linksys WMP600N
Als je geen 5 GHz hebt (en ook niet wil) is er meer keuze: http://tweakers.net/categ...1Uh_RHXpU_KrrtWa5jAMerbUf

En USB 3.0: http://tweakers.net/categ..._CPLtSsO8hxsxsG2R9xL6V8AQ

Ik heb niet zoveel ervaring met draadloze netwerkkaarten maar op basis van de specs en de reviews zou ik voor pricewatch: TP-Link TL-WDN4800 gaan denk ik :)

[ Voor 49% gewijzigd door Paul op 05-04-2016 16:24 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradShaw
Een gat boren is helaas geen optie. De homeplug zit namelijk op een verdieping lager. Mijn hoofdrouter bevind zich aan de andere kant van het huis en de hoofdrouter is een Eminent.

Ik ben op dit moment niet thuis dus ik zal het specifieke type zodanig opzoeken.

Ook had ik op verschillende websites USB dongles gevonden, maar een vriend raadde me aan om een PCI netwerkkaart te kopen. Ik heb zelf 1 videokaart aangesloten op het moederbord, de GTX 970 4GD5T OC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Een verdieping verschil hoeft geen belemmering te zijn,via radiatorbuizen (retourleiding :P), trappegat, loze- of coaxleidingen etc :)

Als je wireless access point aan de andere kant van het huis staat kun je misschien beter eerst met een laptop of telefoon kijken hoe goed je bereik is op de plek van je PC :)

Ook wil het wel eens helpen de homeplug op een ander stopcontact te zetten om te kijken of dat beter werkt. Liefst zitten ze beiden op dezelfde groep. Sowieso zorgen dat ze beiden direct in de muur steken en niet via een verlengsnoer.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradShaw
Als jonge student gaat mijn vader het niet leuk vinden als ik gaatjes zit te boren in zijn huis :P. Ik ben namelijk maar 3 dagen in de week thuis.

Het bereik op mijn laptop en mobiel is redelijk. Het echte probleem met de homeplugs is dat het gedeelte waar ik mijn PC en laptop heb staan, de stroom op een andere groep zit.

Zou de D-Link DWA-582 Wireless AC1200 op mijn moederbord passen? pricewatch: D-Link DWA-582 Wireless AC1200 Dual Band PCI Express Adapter
Anders moet ik een (normale) PCI slot gebruiken

[ Voor 39% gewijzigd door BradShaw op 05-04-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradShaw
Ik had je edit niet gezien, oke ik ga de WDN4800 is bestuderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:47
Paul schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:20:
pricewatch: Gigabyte WB867D-I

Deze vind ik persoonlijk een iets betere keus (802.11ac).

Weliswaar 2x2 (vs 3x3 van de WDB4800), maar op 5 GHz is hij een stuk vlotter. Gemiddeld genomen een betere keus dan die extra antenne op 2.4 GHz (waar je toch enkel met 20 MHz kan werken).

Bonusvraag: welk access point / router gebruikt TS? Als je geen 5 GHz hebt heb je natuurlijk minder direct profijt van 802.11ac ;)
Pagina: 1