Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:32
Hallo,

Ik ben momenteel in het bezit van een Wiko Wax. Naar een hoop tweaken (Custom roms etc) en naar een jaar is hij voor mijn idee aan vervanging toe. De Wiko voldoet nog wel. Maar ik ben echt extreem gelimiteerd aan de 1GB aan ram en sinds kort ook door 4G aan de batterij. Mijn Wiko haalt ongeveer 30000 punten op antutu nu zijn de hieronder genoemde telefoons niet bepaald sneller als ik naar de benchmark score kijk. Alleen de Wiko Fever haalt 2x zo'n hoge score op 3D maar daar ben ik momenteel NIET gelimiteerd aan.

Opties:
1. Honor 5x: Veel features, Finger print. 2GB ram redelijke camera goede battarij. Mooie look. Nadeel vooral de bloatware en de EMUI

2. Wiko Fever: Minder mooie look, 3GB aan ram (Is dit overbodig), met name op 3D een veel hogere score (Ben momenteel niet gelimiteerd), Camera is minder, Oplaad tijd.

3. Wiley Swift: Ziet er na mijn mening uit beter dan de Wiko Fever. Heeft betere camera en 2GB aan ram. Vrijwel zelfde score als mijn huidige phone

Telefoon wordt gebruikt om in de ochtend met Chrome op tweakers en andere sites te kijken, youtube en regelmatig een simpel spelletje en tijdens schooltijd natuurlijk voor 4G. Mijn vraag dus? Wat zouden jullie mij aanraden?

#ProductPrijsSubtotaal
1Honor 5X Grijs€ 224,-€ 224,-
1Wiko Fever 4G Grijs, Zwart€ 184,-€ 184,-
1WileyFox Swift Zwart€ 175,-€ 175,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 583,-

Alvast Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ik raad je aan de vraag in de juiste sectie te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Momus schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:05:
Ik raad je aan de vraag in de juiste sectie te stellen.
Welke sectie? CAA? Dit was namelijk nogal onduidelijk voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Puddi Puddin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:08:
[...]

Welke sectie? CAA? Dit was namelijk nogal onduidelijk voor mij.
Onder overige staat "Mobile Aankoopadviesforum". Maar ik report hem wel, dan krijg je een trapje naar de goede locatie. d:)b

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Frozen schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:12:
[...]

Onder overige staat "Mobile Aankoopadviesforum". Maar ik report hem wel, dan krijg je een trapje naar de goede locatie. d:)b
Helemaal over het hoofd gezien. Ik vond het al zoo raar.. CAA is meer voor PC onderdelen dit leek me het meest logische. Bedankt dat je me op weg hebt geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 20:55
Ik zou in deze de Wiko kiezen, gewoon veel "bang for buck" in de vergelijking en weinig bloatware en dergelijke.

Oplaadtijd is toch niet echt een nadeel, als je accu groot genoeg is om het een dag goed vol te houden, want dan leg je 'm 's nachts aan de lader. Dan heeft de telefoon tijd zat om hem op te laden.
Qua camera in hoeverre je dat een nadeel vind, is vooral afhankelijk van of je "zomaar een kiekje" maakt die er nog acceptabel uit moet zien, of echt foto's maakt met je telefoon. Alleen in 't laatste geval zou ik de camera echt mee laten wegen in je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
jbdeiman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:33:
Ik zou in deze de Wiko kiezen, gewoon veel "bang for buck" in de vergelijking en weinig bloatware en dergelijke.

Oplaadtijd is toch niet echt een nadeel, als je accu groot genoeg is om het een dag goed vol te houden, want dan leg je 'm 's nachts aan de lader. Dan heeft de telefoon tijd zat om hem op te laden.
Qua camera in hoeverre je dat een nadeel vind, is vooral afhankelijk van of je "zomaar een kiekje" maakt die er nog acceptabel uit moet zien, of echt foto's maakt met je telefoon. Alleen in 't laatste geval zou ik de camera echt mee laten wegen in je keuze.
Hmm. Op allaboutphones zeggen ze dat het van 0% naar 100 wel eens 5+ uur kon duren. Mijn huidige Wiko doet dat in like 1.5-2 uurtjes. Opzich geen nadeel maar dan moet ik er wel een heledag mee kunnen redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Misschien heb jij een goede en heeft allaboutphones met een china flut lader getest?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

reviews: Budget-Androids: underdogs en gevestigde orde

De Swift en de Moto komen er het beste uit als all-rounders.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Inderdaad die heb ik ook gezien. Alleen heeft de Moto G 1GB ram en is niet bepaald sneller dan mijn huidige telefoon. de 2GB variant is dan weer 210-230 euro en voor die prijs kan ik ook een Honor 5X halen die meer features heeft zoals fingerprint. De swift leek me ook een interessante daar ga ik zeker meer over lezen!
albino71 schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:43:
Misschien heb jij een goede en heeft allaboutphones met een china flut lader getest?
Zal best kunnen. Ik geloof het ook niet helemaal... Wel waren er issues met de battarij maar die zijn nu gefixt voor zo ver ik heb gelezen

[ Voor 20% gewijzigd door Puddi Puddin op 05-04-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Puddi Puddin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:12:
[...]

Inderdaad die heb ik ook gezien. Alleen heeft de Moto G 1GB ram en is niet bepaald sneller dan mijn huidige telefoon. de 2GB variant is dan weer 210-230 euro en voor die prijs kan ik ook een Honor 5X halen die meer features heeft zoals fingerprint. De swift leek me ook een interessante daar ga ik zeker meer over lezen!

[...]

Zal best kunnen. Ik geloof het ook niet helemaal... Wel waren er issues met de battarij maar die zijn nu gefixt voor zo ver ik heb gelezen
Hoe meet je snelheid?

Puur op benchmark getallen? Want dat gaat niet op in de echte wereld. De Swift lijkt me trouwens een uitstekende keuze.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even een schopje naar het juiste subforum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Jeroenneman schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:14:
[...]

Hoe meet je snelheid?

Puur op benchmark getallen? Want dat gaat niet op in de echte wereld. De Swift lijkt me trouwens een uitstekende keuze.
Gewoon als je simpel weg naar de specs kijkt bij de Moto. Weer 1GB ram terwijl ik daar echt tegenaan loop. Daarnaast heeft mijn phone een 4 core 2Ghz processor en de Moto maar 1.2Ghz. En dan op basis v.d benchmark krijg ik een beetje een idee hoe 'snel' een phone is. Uiteraard weet je dit pas als je hem zelf bezit. De Swift leek mij ook een leuke optie ;) Maar wat vind je persoonlijk v.d. Honor 5x?
RoD schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:15:
Even een schopje naar het juiste subforum.
Bedankt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Puddi Puddin schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:22:
[...]

Gewoon als je simpel weg naar de specs kijkt bij de Moto. Weer 1GB ram terwijl ik daar echt tegenaan loop. Daarnaast heeft mijn phone een 4 core 2Ghz processor en de Moto maar 1.2Ghz. En dan op basis v.d benchmark krijg ik een beetje een idee hoe 'snel' een phone is. Uiteraard weet je dit pas als je hem zelf bezit. De Swift leek mij ook een leuke optie ;) Maar wat vind je persoonlijk v.d. Honor 5x?

[...]

Bedankt :D
UPDATE: ik zit te denken aan de honor 5X een fingerprint voor die prijs en features blazen me echt weg. Iemand iets te melden over deze phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier vind je een uitgebreide review, van de Honor 5X:
http://www.gsmarena.com/huawei_honor_5x-review-1375.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Puddi Puddin schreef op woensdag 06 april 2016 @ 06:42:
[...]
UPDATE: ik zit te denken aan de honor 5X een fingerprint voor die prijs en features blazen me echt weg. Iemand iets te melden over deze phone?
Je kan ook kijken naar deze uitgebreide review van een tweaker.

Het nadeel van Huawei en Honor smartphones vind ik nog altijd het belabberde software update beleid. Updates komen vaak alleen uit voor high-end toestellen.

Verder heeft deze Honor de EMUI skin en persoonlijk vind ik dat erg lelijk en net 'te' vrolijk. Zie ook screens van de review hierboven.

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 06-04-2016 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 08:27:
[...]

Je kan ook kijken naar deze uitgebreide review van een tweaker.

Het nadeel van Huawei en Honor smartphones vind ik nog altijd het belabberde software update beleid. Updates komen vaak alleen uit voor high-end toestellen.

Verder heeft deze Honor de EMUI skin en persoonlijk vind ik dat erg lelijk en net 'te' vrolijk. Zie ook screens van de review hierboven.
Goede review.
Zelf zou ik nooit laten een Huawei/Honor te kopen omwille van de EMUI. Die stoort mij niet. Maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:37
Volgens mij zijn er veel vooroordelen over EMUI dankzij oudere versies. De huidige versie is echter alles behalve slecht te noemen, ze hebben een flinke sprong in de goede richting gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:13:
[...]

Goede review.
Zelf zou ik nooit laten een Huawei/Honor te kopen omwille van de EMUI. Die stoort mij niet. Maar dat is persoonlijk.
Tja is een stukje software heh. Dat kan je zoo weghalen met een andere Launcher / Custom Rom
Ga k snel door kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 21:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Puddi Puddin schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:57:
[...]

Tja is een stukje software heh. Dat kan je zoo weghalen met een andere Launcher / Custom Rom
[...]

Ga k snel door kijken :D
Custom Rom zit er met de Huawei/Honor ook niet echt in.

Overigens ben je dus bekent met custom rom, in dat geval kan ik de WileyFox Swift wel aanraden, deze wordt standaard geleverd met CyanogenOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puddi Puddin
rens-br schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:05:
[...]

Custom Rom zit er met de Huawei/Honor ook niet echt in.

Overigens ben je dus bekent met custom rom, in dat geval kan ik de WileyFox Swift wel aanraden, deze wordt standaard geleverd met CyanogenOS.
Die heb ik ook goed onder ogen genomen. Echter en ik al een soort van verkocht door de Honor 5x :s. Heb de EMUI bekeken en het valt me voor zo ver niet bepaald tegen. Gelukkig is het android ik gebruik nu de Google now Launcher dus wellicht eens optie als die EMUI me niet aan staat.

Maar bedankt voor de tip!
Pagina: 1