Samsung TV en Philips home cinema werken niet samen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756297

Topicstarter
Dag,

Sinds kort heb ik een Samsung TV (kdl-40w705c) nu heb ik laatst een Philips home theater system (hts8150) gekregen van een kennis. De philips heb ik via meegeleverde scart aangesloten op mijn tv en dit werkt prima op de kanalen. Zodra ik van kanaal naar een app (youtube, netflix etc.) ga blijft het geluid van het kanaal doorlopen en hoor ik niks van de app.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Beste antwoord (via Anoniem: 756297 op 06-04-2016 00:39)

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:44
Gezien de leeftijd van de soundbar zal deze het HDMI ARC protocol (=audio transport in beide richtingen via dezelfde HDMI kabel zodat de tv audio naar de soundbar kan sturen dat bijvoorbeeld afkomstig is van de Netflix app) niet ondersteunen en ben je aangewezen op de optische aansluiting die op de subwoofer zit. Even de tv verbinden met de subwoofer en in de tv instellen dat niet de interne luidsprekers in gebruik zijn maar een externe set.

Het regelen van het volume, afspelen van een dvd etc gaat via het HDMI CEC protocol dat wordt wel ondersteund door zowel de tv als de soundbar.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander1981
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 22:05
TV anders verbinden met je homecinema of met een optische kabel of met HDMI kabel van de tv af.
Ik weet niet zeker of de TV een HDMI ARC aansluiting heeft waarschijnelijk wel. dan zou ik die gebruiken
dan kun je het geluid meteen regelen met de afstandbediening van de tv

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Gyrrack
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:44
Gezien de leeftijd van de soundbar zal deze het HDMI ARC protocol (=audio transport in beide richtingen via dezelfde HDMI kabel zodat de tv audio naar de soundbar kan sturen dat bijvoorbeeld afkomstig is van de Netflix app) niet ondersteunen en ben je aangewezen op de optische aansluiting die op de subwoofer zit. Even de tv verbinden met de subwoofer en in de tv instellen dat niet de interne luidsprekers in gebruik zijn maar een externe set.

Het regelen van het volume, afspelen van een dvd etc gaat via het HDMI CEC protocol dat wordt wel ondersteund door zowel de tv als de soundbar.