Extra lade toevoegen Ricoh printer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooted
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2020
Mijn vraag
De situatie is als volgt: Ik maak gebruik van een iMac en heb daarop een Ricoh MP C306Z aangesloten. Via de Mac log ik via RDS in op een Windows server(2008 R2) voor sommige applicaties. De printer wordt automatisch meegenomen naar de terminal omgeving via het RDS icoontje. Nu is er laatst door iemand van Ricoh een extra lade geïnstalleerd op de printer die ik wil gaan gebruiken voor briefpapier. Nu is mijn vraag: Hoe configureer ik deze lade op de Mac? V

Relevante software en hardware die ik gebruik
iMac 2015 (El Capitan)
Ricoh MP C306Z
Windows Server 2008 R2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
In de printer instellingen gekeken maar niet echt veel gevonden..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:43

talin

ES-MA

is het een netwerkprinter?
dan kan je die via de webpagina van de printer opnieuw laten configureren, hij actualiseert dan wat er aangesloten is en die config shared hij dan ook weer via het IP nummer.

ff inloggen op de wegpagina van de printer, lades laten zoeken, als het goed is vind ie dan de nieuwe lade, aangeven welk papier er in zit en klaar.

dan zou je voor de zekerheid de printer even weg kunnen gooien lokaal en opnieuw toevoegen en zou alles moeten werken.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!