Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Dag tweakers,

Wellicht zit ik niet op het juiste subforum, maar kon geen vergelijkbare topics vinden.

Momenteel heb ik m'n desktop in de woonkamer staan, maar de vrouw vindt de lompe computerkast (Fractal R4) en bijbehorende snoeren nogal storend ;) (Deels terecht :P). Ben dus rond aan het kijken naar oplossingen om de pc te kunnen verplaatsen naar bijvoorbeeld de opbergkast.

Het bureau staat vast in de hoek en kabels trekken vanaf die hoek over de vloer is eigenlijk geen optie, dus wil dus door de kruipruimte met de kabels. De afstand van bureau-opbergkast is via de kruipruimte ongeveer 8m.

Ik zit dus met een DVI kabel, audio, usb, en AAN/UIT signaal die tussen bureau en pc getrokken moeten worden. Ik wil eigenlijk niet twee gaten boren waar een DVI kabel doorheen moet kunnen gezien de grootte.

Gezocht naar draadloze video opties, maar daar weinig voor gevonden. Wel de volgende optie:
Afbeeldingslocatie: http://onlinekabelshop-nl.cdn.techtwo.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/k/r/kr1053-65169.jpg
Heeft iemand hier ervaring mee? Krijg ik signaal verlies bij zo'n connector?

Voor USB zijn er verschillende opties: usb extender (via utp), actieve verlenger, en draadloos. Aangezien ik toch een kabel moet gaan trekken voor de video heeft een koperverbinding mijn voorkeur. Zitten er voor/nadelen aan de usb extender of een actieve verlenger?

Bij de audio en een AAN/UIT signaal verwacht ik geen problemen.

Of mis ik een oplossing die veel gemakkelijker/sneller/goedkoper is? (De vrouw eruit is geen optie ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Paul-
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:09
Zoek op KVM extender. Zoiets bijvoorbeeld:

pricewatch: Aten DVI KVM Extender, single link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59

CeesKees

I rest my Kees

Of n display link adapter met een hele lange USB kabel.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:56
Enerzijds haal je nu knutselwerk aan (plaatje hierboven) en anderzijds dure actieve oplossingen.

Kun je geen DVI->(mini)HDMI->DVI doen?
En USB1.x en misschien ook wel 2.0 kan prima met twee zelfversterkende repeaters.
En aan/uit kan wellicht via druk op toetsenbord? (zie BIOS opties)
Als je een beetje gunstig geprijsde onderdelen zoekt dan ben je voor een paar tientjes klaar.

Ik heb de server/htpc in de meterkast via de kruipruimte aangesloten op de TV in de woonkamer met USB hub ernaast. Totale lengte ~ 10m.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 05-04-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Hou rekening mee dat je niet zomaar inf. lengte kabels kan trekken.

Je zal wellicht hier en daar een versterker moeten plaatsen.

Ik weet niet helemaal zeker uit mijn hoofd wat de maximale lengte usb, dvi etc is (zit op het werk kan zo snel niet opzoeken) maar volgens mij rond de 10m

dingetje om rekening mee te houden

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Thin client (bijv. op basis van raspberry pi of NUC) neerzetten, en dan remote-desktoppen ?
Je schrijft niet wat je met je PC doet, gamen wordt lastig daarmee, maar voor rijwel alle andere dingen volstaat het, en hoeft niet meer te kosten dan dure lange kabels.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mlchel
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05-2024
Ik game af en toe nog wel eens dus een thin client is niet echt een optie.

De KVM en Targus docking station zijn allebei nogal prijzige oplossingen, en wil het graag iets goedkoper houden ;).

Vind de mini HDMI nog wel een leuke optie. Scheelt weer solderen/kabels strippen. Die adaptertjes kosten ook maar een paar euro per stuk.

Aan/uit via het toetsenbord is ook een goede optie.

Een actieve usb verlenger van 10m vond ik voor 23€ en een usb extender voor 16€.

Kan een display link met usb 3 ook fatsoenlijk films/games versturen? Of is een video kabel hier toch meer voor geschikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Kan je niet beter gewoon een wat kleinere kast en kabelmanagement toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is er geen tussenoplossing? Bijvoorbeeld een bezem- of meterkast achter een van de muren van de woonkamer waar die kast in kan zonder dergelijke lange kabels? Gewoon gaatje door muur boren en klaar.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1