Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor moeder: basic MET goed scherm, toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-10 19:13
Wat ga je met je laptop doen?
Surfen, mailen, Office. Kantoorgebruik.

Wat is je budget?
600 euro, oprekbaar tot 700 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Heel zelden. Sowieso nooit zonder de oplader, dus accuduur is eigenlijk onbelangrijk. Beeldformaat niet groter dan 15,6". Bij voorkeur geen baksteen ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
tl;dr
  • i3-processor;
  • SSD van minstens ~120GB, of ruimte in het budget (~€50) en de constructie om er zelf eentje in te schuiven, harde schijf mag hiervoor sneuvelen;
  • Bij voorkeur een IPS-scherm met nette kleuren. Matte coating is vereist. FullHD niet, uiteraard wel een pre;
  • Stevig, stabiel toetsenbord dat het niet meteen begeeft onder het gehamer van mijn moeder.
De langere versie over het scherm:
Met de meeste eisen heb je nog zeeën van keus, maar bij alles wat ik in deze prijsklasse ben tegengekomen aan laptops met reviews gaat het steevast over een (zeer) matig scherm; slechte kijkhoeken, slechte helderheid, slechte kleurechtheid, blauwe zweem. Onze referentie is een MacBook uit 2007 met weliswaar een TN-scherm, maar een goede. Dit zit vooral in de kleurechtheid: veel beter dan het scherm in mijn Dell XPS-laptop, die heeft er altijd als een beetje flets tegen afgestoken, ondanks dat dat bepaald geen goedkope laptop was. Dus qua scherm graag iets wat op zijn minst de kleurafwijking binnen de perken houdt, en een IPS-scherm is in het algemeen wenselijk, lijkt me. FullHD is een pre maar geen must. Matte coating wel.

Samenvattend is de 'wens' eigenlijk een goede, degelijke laptop, want dat is waar je bij de combinatie goed toetsenbord+scherm toch al op uitkomt, waarvan de daadwerkelijke specs behoorlijk basic mogen zijn. Ik weet niet of deze combinatie bestaat, heb hem zelf in ieder geval niet gezien. Suggesties zijn dus meer dan welkom :)

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-11 00:46
Tweedehands Asus UX305? Dan heb je alleen geen i3, maar wel een passief gekoelde (en dus volledig stille) Core M. Deze voldoet zeker voor de dingen die je aangeeft er mee te willen gaan doen en voldoet verder ook aan je eisen. Scherm is ook zeer goed. Staat er hier bijvoorbeeld ook eentje in V&A voor €600.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Maar als ze al een Mac heeft, waarom zou je er dan nu een Windows machine doorheen duwen? Een tweedehands Mac werkt ook prima...

Anyway, hier zijn 61 laptops die aan je eisen voldoen: http://tweakers.net/categ...tN4NNgpq6hSXI-bWISN6jlPIH

Ik zou zeggen, kies een leuke kleur en je bent er.

• Henkieschmenkie
@cordonbleu
Dank voor de suggestie, ziet er uit als een optie, zal hem voorleggen.

@johnkeates
De MacBook draait Windows en iets anders dan Windows wil ze ook niet. MacBook was van mij, in onbruik geraakt en gedoneerd aan haar als vervanging voor de werkelijk bedroevende laptop die ze zelf had gekocht. Dus van duwen is geen sprake. Zal de lijst bekijken :)

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Dit ; http://www.paradigit.nl/h...5nd/80042342/details.aspx

i3-5005u / HD5500 / 4GB / 128GB SSD / Full HD ( TN ) / Wifi b/g/n

• Henkieschmenkie
WiLLoW_TieN:
Glossy coating, dus dat wordt hem niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Henkieschmenkie op 05-04-2016 16:21 ]

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:21
Henkieschmenkie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 16:21:
WiLLoW_TieN:
Glossy coating, dus dat wordt hem niet.
Deze dan en zelf een SSD inbouwen ?

Dit ; http://www.bobshop.nl/nl/...e5-573-32pl-laptop/p87858?

• Henkieschmenkie
De keuze is gevallen op de Lenovo Yoga 500-14IBD. Geen i3, wel een Broadwell Pentium, will do. Zo te zien oké Full HD IPS scherm, en een stevig toetsenbord. Het glossy scherm bleek toch geen probleem. De ZenBook heeft geen Ethernet-poort, ik had er niet eens bij stilgestaan dat dat bij ultrabooks niet standaard is. De Acer heeft wel een i3 maar ik vermoed dat het scherm een stuk slechter is, en dat laatste lijkt me hier belangrijker. En de Yoga voldoet aan de Ondoorgrondelijke Design X-Factor-Standaard van la maman, daar kan ik niet omheen ;) En toegegeven, hij ziet er best leuk uit.

Keuze gemaakt, bedankt voor de gemaakte suggesties :) Ik zal nog even laten horen of de keuze bevalt.

[ Voor 12% gewijzigd door Henkieschmenkie op 05-04-2016 18:08 ]

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-11 00:46
De UX305 heeft inderdaad geen ingebouwde ethernet poort, daar is hij te dun voor :p Je krijgt er daarom wel een kabeltje bij met ethernet naar usb, zodat je alsnog bekabeld kan internetten. Nadeel is dan wel dat je dat kabeltje mee moet hebben.

• Henkieschmenkie
Oh, ja, dat had ik kunnen zien en ook zelf moeten kunnen bedenken :P Stom. Maar de Lenovo is al besteld.

EDIT:
De Lenovo is binnen. Bevalt behoorlijk goed. Stil en verrassend vlot machientje. Het glossy beeldscherm is een beetje jammer, net als de touchpad die er net niet in slaagt precies het juiste doen, maar over het algemeen zijn zowel de moeder in kwestie als ik zeer tevreden.

[ Voor 67% gewijzigd door Henkieschmenkie op 10-04-2016 18:22 ]

Pagina: 1