Acer Aspire V5-573G scherm kapot?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 21:18
Hallo,

Ik heb nu 1,5 jaar mijn Acer Aspire V5-573G laptop. Echter, de laatste week heeft deze wat problemen met het beeldscherm, er loopt namelijk een dikke zwarte balk door m'n beeldscherm (zie foto). In eerste instantie gebeurde het nog niet zo vaak, en kon ik het nog verhelpen door het beeldscherm in een andere stand te zetten. Helaas blijft die balk nu bij elke stand (hoe ver of hoe weinig ik em ook open doen) zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zjbZvlT.jpg?1

Zelf ben ik bang dat mijn beeldscherm langzaam aan het kapot gaan is

Wat heb ik al gedaan? Ik de laptop open gemaakt, om voor de zekerheid maar even te kijken of er iets was losgeschoten, maar helaas was dat niet het geval.
Garantie valt die ben ik bang ook niet meer onder, aangezien aan de achterkant al eens iets kapot is gegaan (gebeurde in de auto in een iets te volle kofferbak... zie foto), en omdat ik hem dus even heb opengemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CkqewCY.jpg?1

Hebben jullie een idee wat het anders nog kan zijn en óf het überhaupt opgelost kan worden, of moet ik toch naar een nieuwe laptop gaan zoeken? Of toch garantie even proberen (neem aan dat er 2 jaar garantie wel op een laptop zit)?

Ik hoor graag van jullie

- Siard

* Ook nog wel even handig te vermelden, als ik de laptop via HDMI-kabel aansluit op een TV of monitor, is de zwarte balk er niet

[ Voor 6% gewijzigd door siard op 05-04-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:21
Gezien de balk specifiek een deel van het scherm betreft vermoed ik zelf dat die defect is (bij een defecte kabel zal je eerder ruis, strepen of rare kleuren krijgen door een signaalstoring).

Ofwel je zou het paneel kunnen vervangen, ik denk door de schade aan de behuizing dat dit niet onder garantie zal vallen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siard
Nog even een opmerking ter informatie: de schade aan de behuizing was afgelopen zomer al, en pas sinds een week heb ik deze problemen. In het begin zwarte balk, en soms wat rare strepen. Nu alleen nog maar zwarte balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedgy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-10 22:25
Er zit normaal gesproken 2 jaar garantie op een laptop. Maar gezien de schade en heb je grote kans dat ze dat niet doen. Het valt altijd te proberen natuurlijk, maar als ze het er niet mee eens zijn heb je kans dat ze geld voor gaan vragen. Mocht je kiezen voor garantie zou ik duidelijk afspreken hoe het zit met kosten wanneer de laptop schade heeft en al open is geweest.

Ik vind het zelf lastig te zeggen of het de kabel of het scherm is, maar als wat _Drake_ zegt waar is zou ik er voor kiezen zelf het paneel te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siard
Bedankt voor de reactie Hedgy, na wat speurwerk toch nog de papieren gevonden die ik bij de koop had gekregen. Acer zelf geeft maar 1 jaar garantie, echter BCC (waar ik hem destijds gekocht heb) geeft 2 jaar garantie. Wellicht dat ik het dar eerst nog kan proberen. Als iemand nog ideeën heeft, hoor ik deze graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Heb precies dezelfde laptop (met zelfs dezelfde schade achterop bij het ventilatierooster) en nu een vergelijkbaar probleem. Flikkerende strepen en kleuren in een verticale balk aan de linkerkant van het scherm. Als ik het laptop scherm een beetje heen en weer beweeg wil het na een tijdje wel weg gaan.

Neem aan dat het dan alleen de kabel kan zijn eigenlijk..?

@siard wat was het uiteindelijk bij jou? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik zou eerst proberen de kabel te vervangen , als je aangeeft dat je in het begin dit probleem kon verhelpen met de laptop in een andere stand te zetten.
Zou er niet te lang mee wachten.

Ik heb de kabel al voor je gevonden.

Look what I found on AliExpress
http://s.aliexpress.com/MjyQrqUF

Het filmpje How-to

YouTube: Laptop LCD cable replacement - Acer Aspire V5 573G

[ Voor 20% gewijzigd door frankym op 20-02-2017 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-09 09:09

Dav0s

Hr?

Kabel vervangen, probleem blijft. Waarschijnlijk toch het scherm dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daiov97
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:53
Mmm vreemd, precies dezelfde laptop, zelfde issue op dit moment. Vreemde kleuren op het scherm. Vermoed dat dit enkel de kabel is, aangezien er geen strepen ofzo te zien zijn.

What to do... Misschien zit de kabel losjes? Of is het gewoon een kabelbreuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avdo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Exact dezelfde zwarte balk. Wat ik heb gedaan is het scherm geopend, onderin zit een zwarte folie die de interne kabels beschermt. Deze openknippen breekt natuurlijk de garantie, maar er valt toch niet zoveel te verliezen... De folie heb ik dus opengeknipt en vervolgens zag ik dat de interne kabel waarschijnlijk een productiefout heeft, deze is namelijk niet recht, maar er zit een soort van kink in (alsof de flat kabel te heet is geweest en daarmee is vervormd). Na een beetje klooien en wat druk eronder gezet te hebben, zodat deze recht gedrukt word, werkte mijn scherm voor een aantaal maanden vrij goed, maar nu is de pret op..

Ik kan echter geen vervangend scherm vinden op replacedirect, heeft iemand elders een replacement gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
Het is een gokje maar de gelinkte display kabel is ook geschikt voor dit scherm, ik zou verwachten dat dit scherm dan ook moet passen\werken in de v5 series: http://www.replacedirect....rmen.html?prrel=17608720#
Je zou het kunnen navragen bij replacedirect.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avdo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hier het scherm (B156HAN01-2), zojuist besteld:

https://www.aliexpress.co...6HAN01-2/32816573533.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:56
Ik zou hem toch opsturen naar Acer. Acer is vrij coulant ook buiten de garantie om.
Deze week nog een laptop gehad buiten de garantie gerepareerd met 2 defecte usb poorten.
Kosten 2 usb poorten vervangen 48 euro incl. arbeidskosten.

2 usb poorten konden niet vervangen worden zonder het moederbord te vervangen twv. 250 euro,- maar Acer vond het niet nodig dit door te berekenen aan eindgebruiker.
Pagina: 1