R9 nano en Fury X gebruikers

Pagina: 1
Acties:

• Chris96
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 26-01 19:54
Ik heb zowel een AMD R9 nano en Fury X liggen.
Na met veel plezier gebruik te mogen maken van een R9 nano heb ik eens besloten de Fury X te proberen.

Nu viel mij direct op dat de R9 nano (mits je powerlimiet op +20% zet) altijd netjes 1000mhz vast houd.
Helaas doet de fury X dit niet en deze schommelt samen met de loadfactor die ik uitlees via msi afterburner.
Dit schommelen lijkt soms microstutters te veroorzaken. framtimes schommelen ook tussen 15 en 30ms.
Iets wat de R9 nano niet heeft.

Mijn vraag is, Hebben meer gebruikers dit? en is er een manier om de clock frequenties fixed te zetten?

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-01 14:37
Apart ik dacht dat de nano altijd schommelt en de x juist steady zou zijn ik gebruik zelf de nano met de powerlimit op 50+ en trixx software misschien kan je die proberen .
Wel een top kaartje nano in de division benchmark op 1440P en ultra/hoog 52 Fps
Ben wel tevreden

• Chris96
Dat vond ik dus ook vreemd.

De nano schommelt niet echt. Hij gaat soms naar 900mhz als hij onvoldoende power krijgt.
Ik gebruik de Nano meestal op powerlimit 20% + 1025mhz hoger krijg ik blankscreens en crashes.
En op deze settings blijft hij 1025 vasthouden.

De Fury X kan 1000mhz niet vast houden op +50% powerlimit.
Alleen als je meer load vraagt gaat hij hoger wat niet nodig is in de meeste games op 1440p.
Er moet toch een manier zijn om hem ook vast te krijgen op 1050mhz onafhankelijk van load.

• Beaudog
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-01 14:37
Ik dacht dat de x op 1050 standaard stond
En op veel forums laten ze de nano hoger lopen door de stroom voor de chip te minderen.
De meesten halen 1050/550 met water koeling
Soms wel 1100/ 570 op overclockers uk dacht ik

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hallo Chris,
Ik heb ook een Fury x. En ik heb hier echt helemaal geen last van.
Sterker nog. Mijn Fury X is overgeclockt naar 1113 mhz (kan hem max rond de 1130 krijgen maar ga er altijd net ietsje onder zitten om stabiliteit te garanderen). En mijn geheugen loopt standaard op 550 ipv 500. Dit alles is 100% stabiel en ik heb nooit dips naar beneden.
Mijn instellingen zijn als volgt in MSI AB.
core voltage +18
powerlimit +19
Core clock 1113
memory clock 550
extende OC settings etc heb ik aangevinkt om dit te kunnen doen. Op dit moment geburik ik de nieuwste beta drivers 16.4.1
Ik zou sowieso niet de powerlimit op +50 zetten. Dan heb je namelijk kans dat je kaart heel erg veel stroom gaat gebruiken waardoor hij minder stabiel word. Zet hem dus op +10 oid. Dat moet zeker lukken.
ojah, en als ik mijn kaart helemaal stock zet. Heb ik ook geen dips zoals jij vertelt.
Welke applicaties/games krijg je het bij als ik vragen mag?

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-01 19:37
Hier nergens problemen met mijn Fury X, al draai ik hem wel op stock in een custom water loop...
Maar ook met de stock koeling was het een super stabiele kaart

[ Voor 25% gewijzigd door DCG909 op 09-04-2016 19:40 ]

• Amazigh_N_Ariff
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 22:02
What is de tempratuur van de FuryX tijdens full load? Het is bekent dat Fury X ook op tempratuur trolled.

[ Voor 50% gewijzigd door Amazigh_N_Ariff op 09-04-2016 21:05 ]

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 10:55
Ik denk dat het dan ook eerder iets met de temperatuur is. Misschien staat de max temp te laag of zit de waterkoeler er niet goed genoeg op en wordt hij te warm waardoor hij gaat throttelen.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-01 22:16
Welke drivers heb je geinstalleed. Sommige drivers hebben namelijk de neiging om je gpu te throttelen.

AMD Radeon Software Crimson Edition 16.2 heeft hier last van.

AMD Radeon Software Crimson Edition 16.3 Hotfix heeft hier geen last van.

Core clocks may not maintain sustained clock speeds resulting in choppy performance and or screen corruption (Fixed with new Power Efficiency feature toggled to off)

downloads: AMD Radeon Software Crimson Edition 16.3 Hotfix

• Chris96
Ik denk dat het laatste het probleem was. Temperatuur was goed. En het was in diverse applicaties het geval.

Inmiddels heb ik de Fury X verkocht omdat ik het prestatie verschil met de R9 nano maar minimaal vond.
De r9 nano + ekwb levert 99% van de fury x prestaties.

• SpaceDok
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:47
Interessant om zo de verschillende ervaringen te lezen.
Overigens vraag ik me af of er verschil zit tussen de verschillende merken R9 Nano's? Ze lijken allemaal erg op elkaar maar ik dacht dat alleen de Fury-X kaarten allemaal hetzelfde waren vanwege de eis van AMD betreffende het referentie design en koeling.

Geloof niets van wat je hoort en de helft van wat je ziet...

Pagina: 1