Aanvullen/vervangen van Gaming/Photoshop Desktop (€900)

Pagina: 1
Acties:

• Bloedworst
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09-2023
Beste Tweakers,

Enige informatie voordat ik het standaard lijstje vragen zal doorlopen. MIjn huidige systeem bestaat uit het volgende:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 299,-€ 299,-
1MSI Z77A-G43€ 0,-€ 0,-
1Sapphire Radeon HD 7850 2GB GDDR5€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 36,69€ 36,69
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 82,95€ 82,95
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 466,59

Dit alles zit in een Coolermaster HAF 922 Toren maar die is niet meer te taggen op de site. De gebruikte monitor is een http://tweakers.net/price...cmaster-p2450h-zwart.html.

Sinds vanochtend is mijn Videokaart overleden.(Heb ik getest door een oude erin te schuiven die wel prima werkte) Mijn huidige rig is al ruim 3,5 jaar oud en ik vond een upgrade niet onnodig. Dus nu heb ik een goed excuus om eens uit te pakken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met dit systeem zal ik voornamelijk WoW, LoL, CIV5 spelen en Photoshop gebruiken. Echter wil ik wel de nieuwe high end games ook soepel kunnen draaien, hoeft niet op max instellingen maar wel (boven) gemiddeld.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het nieuwe systeem mag maximaal 900 euro kosten. Assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De Tower(CM HAF 922) en voeding (700W) die ik nu heb lijken me nog prima te voldoen. De overige randapparatuur zou ik niet weten of ik iets mee kan nemen naar het volgende systeem en of dit een belettende factor zou zijn?

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil 1000 nieuwe videokaarten.... Eerlijk gezegd zou ik niet goed weten wat ik nodig heb, afhankelijk van de over te plaatsen hardware.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor bepaalde merken.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik heb geen wensen qua stroomverbruik/geluid. Als mn pc draait staat er dikwijls muziek aan of heb ik een headset op.

Ga je overklokken?
In eerste instantie ben ik niet van plan om over te gaan klokken. Naar mate het systeem ouder wordt en de eisen van de software hoger, dan wil ik wel graag overklokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een advies willen voor een systeem wat minimaal 3 jaar mee kan met de grafische ontwikkelingen. Het voornaamste doel is dat ik zonder me eraan stoor kan gamen/foto editten. Het zou moo i zijn als ik bepaalde onderdelen kan meenemen naar mijn nieuwe rig maar dit moet geen terughoudende factor zijn.

Ik hoop op deze manier een goed beeld te hebben geschetst van de situatie. Alle hulp is welkom en mochten er nog vragen zijn probeer ik deze zo goed mogelijk te beantwoorden.

Greetz,
Wouter

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23-11 12:10
de voeding ken ik niet, dus weet niet hoe goed die nog is. misschien dat ABC of the Mask je hier meer over kan vertellen.

Je Cpu kan igg nog wel makkelijk mee, vooral als je er eventjes een flinke OC aangeeft , al denk ik wel dat sneller werkgeheugen een positief effect gaat hebben. misschien is dit even leuk om te bekijken.

eventueel is het ook een leuk idee om je SSD eens uit te breiden, voor 140 euro heb je al een goede 500GB.
de Crucial MX200 is een optie.

denk dat je systeem nog makkelijk wat jaartjes mee kan door enkel een videokaart upgrade te doen. wel is het jammer dat je videokaart niet nog een maandje of 3 mee is gegaan omdat de nieuwe videokaarten echt niet meer heel lang op zich laat wachten ( AMD in het Back to school season) en Nvidia doet volgens mij 7 april een aankondiging. eventueel een optie om tweedehands te kijken om te overbruggen of een R9 390 te nemen.

wat voor koeling heb je er trouwens inzitten ? een goeie set is wel aan te raden als je wilt gaan overklokken.

maak zelf trouwens ook ff een lijstje of laat zien wat je zelf ondervonden hebt

[ Voor 7% gewijzigd door Ergo op 05-04-2016 12:21 ]

• Bloedworst
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 16-09-2023
Nate-Senpai schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 12:16:
de voeding ken ik niet, dus weet niet hoe goed die nog is. misschien dat ABC of the Mask je hier meer over kan vertellen.

Je Cpu kan igg nog wel makkelijk mee, vooral als je er eventjes een flinke OC aangeeft , al denk ik wel dat sneller werkgeheugen een positief effect gaat hebben. misschien is dit even leuk om te bekijken.

eventueel is het ook een leuk idee om je SSD eens uit te breiden, voor 140 euro heb je al een goede 500GB.
de Crucial MX200 is een optie.

denk dat je systeem nog makkelijk wat jaartjes mee kan door enkel een videokaart upgrade te doen. wel is het jammer dat je videokaart niet nog een maandje of 3 mee is gegaan omdat de nieuwe videokaarten echt niet meer heel lang op zich laat wachten ( AMD in het Back to school season) en Nvidia doet volgens mij 7 april een aankondiging. eventueel een optie om tweedehands te kijken om te overbruggen of een R9 390 te nemen.

wat voor koeling heb je er trouwens inzitten ? een goeie set is wel aan te raden als je wilt gaan overklokken.

maak zelf trouwens ook ff een lijstje of laat zien wat je zelf ondervonden hebt
Bedankt voor je reactie in ieder geval!

Bizar dat sneller RAM zo veel verschil kan maken! Een setje van 8GB DDR3 op 2133/2400 Mhz (zit er nog een beperkende factor aan snelheid mbt andere componenten?) en een nieuwe videokaart zou dus al voldoende kunnen zijn? Ik heb zelf al wel wat rond zitten snuffelen maar nog niets concreets gevonden. Ik zou er ook nooit opkomen om alleen de videokaart te vervangen, of te kijken naar de snelheid van het RAM.

De processorkoeling is een Coolermaster maar welk type precies kan ik niet vinden. (groot rooter met aan beide kanten een fan.) Verder zitten er 3 fans in de kast die voor een goede airflow zorgen.

Zou het nog nuttig zijn om te kijken richting een nieuw mobo?

Zelf een lijstje maken: wat dat betreft ben ik door de bomen het bos een beetje kwijt 8)7 . Zo veel verschillende opties en mogelijkheden dat ik "maar wat doe" :9