Toon posts:

Email versturen via andere provider?

Pagina: 1
Acties:
  • 173 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Via WOL (ADSL) kan ik alle email-accounts op inkomende mail checken, geen punt.
Om mail te kunnen versturen vanaf bijv. een myweb-account, heb ik als uitgaande mailserver bij Myweb smtp.wordlonline.nl ingesteld, maar dat werkt niet :? Ik kan geen mail versturen met andina@blaat.myweb.nl als afzender.

Kan ik dit nou gewoon schudden (dus moet ik inbellen bij myweb) of zijn er nog andere mogelijkheden?

• BitBit3r
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-03-2025

BitBit3r

Lid

Volgens mij is het idd niet mogelijk om te versturen van een andere provider als je ingebeld/aangemeld ben bij een ene provider.

Duidelijk :)

Wat er ook gebeuren moogh...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 13:45 schreef BitBit3r het volgende:
(...)
Duidelijk :)
Nou... héél eigenlijk niet, want via de search (jaja ;) ) vond ik dus dat met smtp instellen :?

• Backspace-NL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-07 22:13

Backspace-NL

New and Improved!

De meeste providers hebben relaying dicht gezet. Dit is om spam tegen te gaan, anders zou dus iedereen van zo'n beetje elke mailserver gebruik kunnen maken om te spammen. De manier om het dan te doen is gewoon gebruik maken van de SMTP server van de provider waar je op dat moment bent ingelogd.

• _Menno_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07 22:45
Dit kan heel makkelijk.
Je moet je uitgaande mailserver instellen op smtp.worldonline voor inkomende mail type je dan die van Myweb in.
Als afzender adres kan je vervolgens het adres van MyWeb invullen.
Je moet er echter wel voor zorgen dat je in outlook de e-mail ook via de juiste account verzend. Maak MyWeb anders je standaard, dan zal het moeten werken.

Ik heb dit zelf ook met Het Net en Myweb. Werkt perfect.

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Op zaterdag 23 juni 2001 14:12 schreef _Menno_ het volgende:
Dit kan heel makkelijk.
Je moet je uitgaande mailserver instellen op smtp.worldonline voor inkomende mail type je dan die van Myweb in.
Als afzender adres kan je vervolgens het adres van MyWeb invullen.
Je moet er echter wel voor zorgen dat je in outlook de e-mail ook via de juiste account verzend. Maak MyWeb anders je standaard, dan zal het moeten werken.

Ik heb dit zelf ook met Het Net en Myweb. Werkt perfect.
Andersom dus. Hij wilt mail versturen vanaf MyWeb, dan moet hij de smtp server (uitgaand) van MyWeb instellen en evt. de pop server (inkomend) van WOL.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

je kan vanaf iedere provider via hetnet de mail versturen.. Je moet er alleen voor zorgen dat je bij de smtp settings even de username en w8woord aangeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 15:30 schreef Sixkiller het volgende:

[..]

Andersom dus. Hij Zij wilt mail versturen vanaf MyWeb, dan moet hij zij de smtp server (uitgaand) van MyWeb instellen en evt. de pop server (inkomend) van WOL.
Nope, _menno_ heeft gelijk. Ik heb nu ADSL via WOL maar ook een actief account van Myweb. Ik wil nog steeds kunnen vesturen met myweb.nl als afzender, maar wel terwijl ik verbinding heb met WOL.
De foutmelding kwam omdat ik niet alle accounts had omgezet :o

• Backspace-NL

Backspace-NL

New and Improved!

Op zaterdag 23 juni 2001 20:40 schreef Andina het volgende:

[..]

Nope, _menno_ heeft gelijk. Ik heb nu ADSL via WOL maar ook een actief account van Myweb. Ik wil nog steeds kunnen vesturen met myweb.nl als afzender, maar wel terwijl ik verbinding heb met WOL.
De foutmelding kwam omdat ik niet alle accounts had omgezet :o
Zij? Owh, erm, foutje. hehe. Maar goed, ik had gelijk, jij hebt het fout geformuleerd :P Zoiets, en ik quote: "Om mail te kunnen versturen vanaf bijv. een myweb-account", dan ga ik er vanuit dat je een inbel-account bedoelt ;) Maarja, het is al laat en wat boeit het ook allemaal, als het maar werkt.

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Ik kan ook geen mail meer versturen via myweb :( Wél ontvangen. Las ik mail wil sturen ga ik gewoon naat twigger.nl en stuur ik vanuit daar. simpel! >:)

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat *misschien* werkt, is gewoon de SMTP server van MyWeb gebruiken voor dat @myweb adres, maar ipv meteen versturen, ga je eerst ff je mail (@myweb) ophalen, en daarna pas versturen... Als ze een beetje professioneel zijn daar bij MyWeb dan werkt dat :)

Edit: Of je moet een mailserver opzoeken die wel relaying toe staat natuurlijk :)

• KaliBaba
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:54
Op zondag 24 juni 2001 01:33 schreef oVRoM het volgende:
Wat *misschien* werkt, is gewoon de SMTP server van MyWeb gebruiken voor dat @myweb adres, maar ipv meteen versturen, ga je eerst ff je mail (@myweb) ophalen, en daarna pas versturen... Als ze een beetje professioneel zijn daar bij MyWeb dan werkt dat :)

[...]
nee, werkt helaas niet, hebben ze geblokkeerd :(

'Ow menneke. Als je alle verschillen tussen mensen en zagen op zou moeten schrijven, da's niet te doen...'

Pagina: 1