Hulp bij Potentiometer / Potmeter Creative Inspire 5100

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicRPRR
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04-2016
Hallo medetweakers,

ben enige tijd bezig met een arcadekast. Nu mijn speakersetje ingebouwd (creative inspire 5100) maar bij het demonteren is de potmeter overleden (lees: hij was gegoten en mijn boerenhanden trokken te hard).

Ik kan nu wel direct geluid aan met 100% en dan digitaal via windows het volume aanpassen maarrrrr een oude draaiknop vind ik leuker en scheelt weer 2 knoppen op de ipac ;)

Heb een mooie aan/uit schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://g01.a.alicdn.com/kf/HTB17hUJHVXXXXauXVXXq6xXFXXXG/12V-16mm-Green-Power-Symbol-Angel-Eye-LED-Push-Button-Metal-Switch-ON-OFF-Switch-Latching.jpg_640x640.jpg

Maar mis dus nog de volumeregelaar (knop heb ik ook met 6mm aansluiting).

Natuurlijk flink gegoogled maar of op de verkeerde plek gekeken of het is nergens te vinden.

Wat is de weerstand van de potentiometer? Of maakt dit eigenlijk niet uit?

Kan er genoeg kopen maar die variëren van 1k Ohm tot 1000k Ohm (aliepress / ebay / bax shop / conrad)......en dan stopt mijn kennis toch enigszins :P O ja, heb een mail gestuurd naar logitech Amerika maar die wisten het zelf ook niet.

Hopelijk heeft iemand een linkje of weet iemand het uit zijn hoofd. Alvast bedankt voor het lezen en/of reageren.

Gr.

Daniel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicRPR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 19:54
Om de een of andere domme reden op mijn foute account....deze klopt dus wel maar kan de originele wel aanpassen maar niet verwijderen....

Weten jullie iig dat <=== ik het ben.

Gr.

"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Weerstandswaarde van 1-10k Ohm zal waarschijnlijk prima zijn, zonder schema oid moeilijk te zeggen. Je kunt misschien de oude nog doormeten met een multimeter of de typeaanduiding opzoeken. Het moet zeer waarschijnlijk wel een logaritmische en geen lineaire versie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicRPR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 19:54
Bedankt voor het bericht. Voor de prijs kan ik er gewoon één van 1 en 10 O bestellen. Goed dat je het over logaritmisch hebt. Doormeten zou idd helpen maar heb geen multimeter (zou ik idd gewoon moeten hebben). Kan iig weer een stapje verder, thnx

"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Meten is weten. Als je het niet weet, dan zou ik 100k pakken. Potmeters kun je altijd lager zetten, maar hoger wordt lastig. Misschien heb je dan nog maar een kwartslag nodig voor het hele dynamische bereik, maar hey, het werkt wel. En pas dan weet je meer.