Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Topicstarter
Hoi mede-Tweakers,

Hulp gevraagd :)

Wat achtergrond info:

Ik ben een bijna 30-er met een onconventionele achtergrond als we het hebben over IT. Een MBO diploma op zak totaal niet IT gerelateerd, daarnaast was ik begonnen met een HBO opleiding richting Media Design (html/photoshop enz.) Auto ongeluk gehad en moeten stoppen met de opleiding.

Mijn "carrière" is begonnen op administratief gebied en gaandeweg kwamen daar steeds meer werkzaamheden bij op IT gebied, echter moet je dan denken aan servicedesk werkzaamheden. Mijn werkervaring kenmerkt zich door voornamelijk projecten of de welbekende je moet er 3 maanden uit en dan mag je weer voor 3 jaar terug, iets wat nu weer achterhaald is.

Ik heb een tijdje ondersteuning geleverd voor een zelfbedieningsportaal waarbij je ondersteuning gaf aan gebruikers maar ook procesoptimalisatie kwam daarbij kijken (SAP software). Procesoptimalisatie en informatievoorziening is iets wat ik heel erg leuk en interessant vindt. Toen deze functie afliep (onderdeel verhuizing naar Zuid Holland) kwam ik toen ik zocht naar een volgende baan in aanraking met mijn eerste IT detacheerder.

Destijds gaf ik al aan dat ik een passie heb voor informatievoorziening en dus het liefst richting Functioneel Beheer of de Test kant op zou willen. Alles was mogelijk volgens de recruiter. Dat was van een koude kermis thuiskomen :+

Ik werd neergezet op een servicedesk, maar geen standaard servicedesk. Het was ondersteuning geven op mobiele apparatuur maar er kwamen ook functionele testen van software voorbij. GEWELDIG! behalve het servicedesk gedeelte.. Ook deze werkzaamheden werden overgeheveld naar Zuid Holland en veranderde de functie in het overdragen van informatie, processen inrichten en het opleiden van de medewerkers. Het was voor mij elke dag 2 uur heen met de auto en 2 uur terug. Toen de opdracht erop zat en ik een "aanbod" kreeg om daar op de servicedesk te komen zitten heb ik hartelijk bedankt en afscheid genomen van de detacheerder. (Er speelde nog meer maar dat doet er nu niet toe).

Recent:

Fast forward. Inmiddels heb ik een andere functie welke weer meer administratief is maar ook met een IT kant, weer richting informatievoorziening en procesoptimalisatie. Deze functie houdt binnenkort ook op en ik wil nu toch wel echt de overstap gaan maken anders kom ik er nooit! CV maar weer op de wel bekende vacaturebanken gezet en de telefoon ging al over met aanbiedingen van een detacheerder wat begint met P gevolgd door eak en eindigd met IT en mijn oude detacheerder. Allemaal geweldige verhalen dat er veel mogelijk is maar de functies zijn allemaal weer servicedesk werk wat het gewoon NIET is voor mij.

Kortom; ik kom niet verder zo. Ik ben gestart met het behalen van mijn BiSL en ASL certificering waarbij ik ook graag TMap NEXT wil echter wordt deze opgevolgd door TMap Suite, waardoor ik pas in december examen kan doen. ITIL en PRINCE heb ik al in mijn zak.

Wat is nu handig om te doen? Ik wil graag de kant op van Functioneel Beheer of de combinatie met Testen of als Tester maar hoe? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:55
Ik zou eerst eens kijken naar de grote detacheerders als Cap, Atos, Sogeti. Die bieden de curssusen aan en leiden je op tot tester. Feit is wel dat zij een HBO eis hebben, maar wellicht met een uitstekende motivatiebrief kun je ze overtuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OrangeBerry
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online

OrangeBerry

Major malfunction 🤓

Topicstarter
Hoi Piet_Piraat ;)

Dank je wel voor je reactie :) Ik kan het altijd proberen. Heb je misschien nog tips hoe ik anders ervoor kan zorgen dat mijn CV wat sterker wordt naast dat ik al bezig ben met wat certificeringen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:55
Duidelijk de wil om te leren aantonen, dat je gemotiveerd bent om de benodigde certificeringen te halen. Daarnaast je minpunt goed opvangen en onderbouwen; waarom heb je geen diploma in de IT richting / geen HBO diploma. Hier kun je goed tegenover zetten dat je in de loop der jaren wel werkervaring hebt opgedaan. Praktijkervaring als tester/functioneel beheerder weegt gelukkig wel zwaar.