Toon posts:

Temperatuurmeting Thunderbird 800 op A7V

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Thunderbird 800 (niet overklokt) met Coolermaster H51 op Asus A7V heeft een temp van 50 C, volgens Asus' hardwaremonitor, terwijl er verder niets bijzonders draait. Is dit normaal en hoe betrouwbaar is die Hardware-monitoring meting? Hoe warm mag zo'n Thunderbird normaal gesproken worden?

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, weet dan niemand hier iets te vertellen over temperatuurcriteria voor Thunderbird/Duron procs? :'( Ik dacht dat ik hier op Tweakers.net zat, afdeling Processors, Mobo's & Overclocking ;).

Verwijderd

Uhm volgens mij ligt het niet aan die hardware monitoring, die van mij werkt namelijk wel goed. Test het even (VOORZICHTIG!) door aan de heatsink te voelen, mocht deze erg warm zijn dan is het of tijd voor een nieuwe cooler of je proc omruilen want 50 graden voor een niet-overgeklokte cpu is echt teveel. Waar heb je de probe op geplakt bdw op de heatsink of cpu? Mocht het nou de cpu zijn en de heatsink voelt koel aan, kijk dan goed of er contact is tussen de core en de heatsink!!

Verwijderd

Zit er bij jouw ook een asus V6800 geforse in? :)
Ik wil ook een t-bird + een asus mb kopen ik wil weten of dat goed draait om ut en q3 en andere progs!!

bye!

• TheSlider
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een Asus A7V met een thunderbird 700 en ook de Coolermaster 5H51. Normale temp is ongeveer 40-45 graden bij mij.
Als ik hem goed aan het werk zet loopt het op tot zo'n 55 graden. Dit is trouwens als hij nog niet overklokt is.
Waar heb je trouwens de sensor zitten, ik heb hem op de heatsink van de koeler heel dicht bij de proc.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn sensor voor CPU temp zit geplakt op de zijkant van m'n heatsink. Na 1 dag op standbye te hebben gestaan stond-ie op 43 C. Mobo temp is 33 C. Na opstarten wordt CPU (heatsink) temp weer 48 C en mobo 32 C. M'n VGA kaart (ErazorX) was al die tijd behoorlijk warm terwijl diens fan aldoor was blijven draaien. SDRAM voelt ook behoorlijk warm.

Systeem:
A-open HX-08 300W met 2 extra casefans (in-outake)
Asus A7V Thunderbird 800 + Coolermaster H51
2x256 SDRAM PC133
Maxtor40+ 40Gb
ErazorX
Pioneer dvd105s (16x40)
Plextor1210a (32x12x10)
Iiyama Visionmaster pro 510 21"
Win2000 pro

Aangezien m'n heatsink opwarmt na opstarten maakt-ie dus wel goed kontakt met de CPU, lijkt me. Maar ik neem aan dat de temp van de heatsink nooit hoger wordt dan die van de CPU, maar op z'n best gelijk of wat lager. Als mijn redenering juist is dan is de temp van m'n CPU dus in standaard situatie al ong. 48-50 C minimaal. Ik heb m'n systeem kant en klaar van SWW en ga ervan uit dat het geen overklokte CPU is. Durf ook niet zomaar m'n heatsink te verwijderen om te checken. Nog nooit gedaan en dan moet ik hem ook weer terugplaatsen, wat niet zomaar gaat denk ik (schoonmaken+koelpasta). Misschien later als ik wat overklokneigingen begin te ontwikkelen (dipswitches zijn aanwezig :) ). Toch wil ik graag nog wat meer reacties/opmerkingen/tips hierover en over de temperatuurkwestie inzake Thunderbirds.

Over die ErazorX heb ik nog geen klachten, maar ik heb ook nog niet veel ermee gedraaid (hij wordt wel behoorlijk warm, maar dat is denk ik normaal). Ben nog aan het partitioneren en installeren. M'n systeem is voornamelijk als 2D/3D ontwerpstation bedoeld (m'n werk). Misschien dat ik de Bios-Quadro hack nog eens op m'n Elsa kaartje ga loslaten, zodat ik die maxtreme drivers kan gebruiken.

Verwijderd

Ik heb wel es gelezen dat de temp van zo'n T-bird pas te kritiek wordt tussen 80 en 90 graden.
50 is nog ruim binnen de limiet dus volgens mij. Maar hang me er niet aan op als je je processor grillt :)

Verwijderd

Ik was een keer vergeten stroom op koeler te zetten 80 graden werd ie ;) hij draaide zowaar nog stabiel :) tis trouwens een athlon.
Pagina: 1