[Zakelijk] weigering autoradioreparatie binnen de garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 4.435 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-07 00:17
Eind 2014 heb ik een autoradio gekocht bij een bedrijf. Ze zouden 2 autoradios voor mij klaar leggen bij de reparateur zodat ik op de locatie kon uitkiezen. Een autoradio koste 375 euro en die andere koste 425 euro.

Ik ben op 04-12-2014 in de avond bij de reparateur geweest. De reparateur had geadviseerd om de duurdere versie te kopen omdat die beter was dus heb ik toen dat ook gedaan.

De reparateur had geen pinapparaat. Hij heeft mij naar dichtstbijzijnde geldautomaat gebracht in Spijkennise ( bij een winkelcentrum ) en daar heb ik het grootste deel van het bedrag ( € 350 euro ) gepind ( dat kan bewezen worden ).

In totaal heb ik 465 euro betaald aan de reparateur. 40 euro installatie kosten.
Echter hij kon mij toen geen factuur meegeven en ik moest met de verkoper contact opnemen voor de factuur.

Daarna heeft het maanden geduurd voordat ik eindelijk een factuur kreeg. Iedere keer werd het beloofd dat ik een factuur zou krijgen maar er kwam niks van. Ik heb ze gebeld en gemaild maar kreeg nooit een antwoord. Sterker nog er was toen een actie van gratis SD kaart van 8GB als je zou die duurdere autoradio kopen. Die heb ik tot heden nog niet gehad.

Uiteindelijk kreeg ik een factuur van 375 euro! dus een verkeerde factuur. Ik heb daarna opnieuw contact gehad en ze zouden mij de juiste factuur opsturen maar dat is nooit gedaan!

Tot kort geleden is die autoradio defect geraakt. Naar de "Vakgarage" en het probleem zit in de autoradio. Contact gehad met de verkoper ( omdat die autoradio binnen de garantie termijn van 2 jaar valt ).

Ik heb ze verteld dat ik nooit de juiste factuur heb ontvangen en ze vragen toch naar de factuur die ooit was opgestuurd. ( dus die verkeerde factuur ).Ik heb overal gezocht naar die factuur maar ik kan hem niet vinden ( stom stom stom van mij |:( |:( |:( ).

Ik had verwacht dat die factuur zou bij mijn boekhouder liggen. Maar hij kan hem ook niet vinden.

Die factuur was op mijn bedrijfsnaam aangemaakt en als het goed is hebben ze zelf een kopie daarvan. De verkoper blijft op hammeren dat ze geen kopie willen geven! Ik heb een email van de verkoper waarin wordt aangegeven dat de factuur is opgestuurd.

Ik heb bankafschriften waarin kan zien dat ik in Spijkenisse heb gepind voor die autoradio en ik weet heel goed bij welke reparateur ik geweest ben. Ik heb toen een hoop geld betaald voor een autoradio die na 1 jaar is weer defect. Dat is natuurlijk zonde van mijn geld en voel me eigenlijk opgelicht.

Ik heb de algemene voorwaarden gelezen van dat bedrijf en daar staat niet bij dat bij een defecte product een factuur nodig is. Het bedrijf is inbouwnavigatie.com.
Graag wil ik advies van anderen wat ik nog aan kan doen om mijn autoradio te laten repareren. Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is een wat warrig verhaal. Maar wel een tip: dit is een zakelijke aankoop en dan moet je het ook zakelijk en professioneel afhandelen. En daar waar de verkoper nogal overkomt als beun, is de manier waarop je dit zelf koopt ook heel amateuristisch. Pinnen elders en cash betalen, en zelf uitzoeken ipv via factuur en dan betalen? Dat jij 350 euro gepind hebt elders betekent niet dat je kunt bewijzen dat dit gebruikt is om de rekening te betalen.

Omdat je dit zakelijk koopt heb je ook veel minder bescherming dan als consument, hou daar rekening mee.

Ik heb de topictitel aangepast om duidelijk te maken dat het om een zakelijke transactie gaat.

[ Voor 19% gewijzigd door gambieter op 04-04-2016 23:12 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
gambieter schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:05:
Het is een wat warrig verhaal. Maar wel een tip: dit is een zakelijke aankoop en dan moet je het ook zakelijk en professioneel afhandelen. En daar waar de verkoper nogal overkomt als beun, is de manier waarop je dit zelf koopt ook heel amateuristisch. Pinnen elders en cash betalen, en zelf uitzoeken ipv via factuur en dan betalen? Dat jij 350 euro gepind hebt elders betekent niet dat je kunt bewijzen dat dit gebruikt is om de rekening te betalen.

Omdat je dit zakelijk koopt heb je ook veel minder bescherming dan als consument, hou daar rekening mee.

Ik heb de topictitel aangepast om duidelijk te maken dat het om een zakelijke transactie gaat.
Ik ben totaal met je eens dat ik het niet goed heb afgehandeld. Alleen ik had geen mogelijkheid om te pinnen bij die reparateur en ik ben altijd pas na 18:00 thuis en dan is die verkoper al gesloten en de reparateur is dan wel nog open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

kardox schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 00:06:
Ik ben totaal met je eens dat ik het niet goed heb afgehandeld. Alleen ik had geen mogelijkheid om te pinnen bij die reparateur en ik ben altijd pas na 18:00 thuis en dan is die verkoper al gesloten en de reparateur is dan wel nog open.
Dan moet je het daar niet kopen. Je leest niet goed: dit had je niet met pinnen moeten doen, ook niet daar. Doe het volledig zakelijk met een factuur, bieden ze dat niet aan, dan gewoon niet doen. Die autoradio is echt geen essentiele aankoop voor de zaak die je daar en dan moest hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:12
Belangrijker is wat er stukgegaan is en misschien wel waarom.
Het defekt kan wellicht veroorzaakt zijn door factoren waardoor garantie vervalt (lekkage, overspanning (slechte accu) etc.)
Bedenk ook dat een niet goed aangesloten autoradio (bijvoorbeeld door beschadiging van de kabelboom) misschien wel de hele auto kan laten uitbranden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

gambieter heeft gewoon gelijk, als je een zakelijke aankoop doet betaal je als je een factuur krijgt je gaat niet iemand geld geven en dan maar zien of er een factuur komt achteraf. Ik zou dit persoonlijk iig niet doen, en zoals gambieter zegt consumenten hebben full protection, zakelijk kun je dat wel vergeten.

Ik zou er daarom ook geen tijd en moeite insteken omdat dit alleen maar ergernis gaat veroorzaken en je er niet vrolijker op gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:00
Dus je kunt het ook niet aan de bd inspecteur aantonen, maar het staat wel in de boeken? Wat zegt je boekhouder daar van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mgizmo schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 08:06:
Dus je kunt het ook niet aan de bd inspecteur aantonen, maar het staat wel in de boeken? Wat zegt je boekhouder daar van?
Dit dus. Je kunt blijkbaar helemaal niet aantonen wat je met die gepinde 350 euro gedaan hebt. Dat wordt dus frauderen of een privé opname, boekhoudtechnisch gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:54
"De reparateur had geadviseerd om de duurdere versie te kopen omdat die beter was dus heb ik toen dat ook gedaan."
Een slechte verkoper die zal zeggen dat de goedkopere radio beter is .. |:(

Anyway, je hebt dus uiteindelijk geen factuur alleen een pin afschrift uit een automaat.. daar kun je niets mee aanvangen.

Het enige wat je zou kunnen proberen is direct contact opnemen met de fabrikant van de radio. Soms kunnen zij nog wel thuisgeven als het product inderdaad niet al te oud is, binnen de (fabrieks)garantietermijn valt en men kan zien dat het echt een intern probleem is.

Anders is dit een pijnlijke en dure les voor je ben ik bang.. Maar eerlijk is eerlijk, het is allemaal wel heel erg 'vreemd' gelopen niet?

Ik weet ook niet of je dit oplichting kan noemen of gewoon laksheid van beide partijen .. (je bent zelf ook niet echt heel actief geweest in je spullen op orde krijgen (je hebt de SD kaart nog steeds niet, de correcte factuur ook niet en ook de factuur die je wel had ben je kwijt?)

Dan is het wel een hele hoop 'samenloop van omstandigheden' .. :|

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
De verkoper wil geen kopie van de factuur meer verstrekken, én hij weigert de reparatie uit te voeren omdat hij claimt jou nooit een radio verkocht te hebben? Jij hoeft toch alleen maar hard te kunnen maken dat je dat ding daar hebt gekocht, en dan is hij verplicht om volgens zijn algemene voorwaarden een reparatie te verzorgen?

Daarbij, als jij geen (correcte) factuur hebt gekregen, hoe verwerk je dit dan in je boekhouding? Want daar moet natuurlijk ook iets mis gegaan zijn. Ik kan me ook voorstellen dat je accountant niet blij wordt van geen, of een verkeerde factuur, terwijl er wel geld is uitgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso heb je zakelijk geen 2 jaar garantie normaliter. Dus is dat niet bij voorbaat kansloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-10 13:26

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:01:
Sowieso heb je zakelijk geen 2 jaar garantie normaliter. Dus is dat niet bij voorbaat kansloos?
Er kan toch gewoon 2 jaar garantie op dat ding zitten? Of denk jij dat garantie alleen geld voor consumenten ofzo? Nergens wordt gesteld dat hij uitgaat van 2 jaar omdat dit in het Europees consumentenrecht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
Je hebt zoveel garantie als ondernemer, als je in je koop overeenkomst hebt gesloten. Dit inclusief de voorwaarden van de fabrikant van de radio indien die er zijn (voor niet consumenten)..

Je hebt geen factuur, geen voorwaarden, doet een schimmige transactie met pinnen ergens ver van de winkel/werkplaats (?).

Dus eigenlijk heb je alleen een kapotte radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

kardox schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:56:
Ik heb ze gebeld en gemaild maar kreeg nooit een antwoord.

Contact gehad met de verkoper ( omdat die autoradio binnen de garantie termijn van 2 jaar valt ).
Heb je de mailtjes nog allemaal?
Waar is de 2 jaar garantie op gebaseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 08:13
Inderdaad, eerst zou ik ook graag weten hoe je erbij komt dat je 2 jaar garantie hebt.
Ook ben je erg schimmig over watvoor bedrijf het hier gaat. Voor reparaties ga je naar een "Vakgarage" de radio heb je daar niet vandaan -> die komt van een beunhaas is het enige wat ik me kan bedenken.

Is die beunhaas wel echt een geregistreerd bedrijf? Je geeft ook al aan daar niet te kunnen pinnen.

Mijn gevoel zegtr me dat je bent gena*id door je beunhaas.
Je hebt gevraagd om een factuur maar nooit gekregen, ze reageren niet op mailtjes en gaven geen antwoord per telefoon. Daarop heb jij het maar opgegeven en nu heb je een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Ergens niet kunnen pinnen betekent niet meteen dat het geen echt bedrijf is, er zijn genoeg ondernemers die zo klein zijn dat een PINverbinding te duur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

mark-k schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 13:31:
Ergens niet kunnen pinnen betekent niet meteen dat het geen echt bedrijf is, er zijn genoeg ondernemers die zo klein zijn dat een PINverbinding te duur is.
Alleen krijg je dan wel netjes een bonnetje of factuur.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Dat is zeer zeker waar. Het gedoe met de factuur is inderdaad wel zorgelijk, maar het niet kunnen pinnen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Ik was bij de vakgarage voor een ander probleem en vroeg of ze konden kijken of het probleem in mijn auto zit.

De naam van dat bedrijf heb ik in het begin vermeld. Inbouwnavigatie.com

Hier zie je info over de garantieregeling.
http://www.inbouwnavigatie.com/garantie

Ze hadden de autoradio al ingebouwd en daarna kwam ik erachter dat ik niet kon pinnen en vervolgens ook nog dat de factuur door de verkoper wordt opgestuurd. op dat moment vertrouw je dat omdat je al eerder hebt contact gehad met de verkoper en de verkoper heeft zelf mij naar de reparateur verwezen.
Op internet heb ik de verkoper opgezocht en ze zijn een legaal bedrijf.

Ik zal s kijken of ik via de fabriek zelf kan iets regelen maar op de doos staat alleen maar car multimedia S100...

[ Voor 5% gewijzigd door kardox op 05-04-2016 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm een chinees budget ding, dan hoef je niet veel te verwachten van de fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
kardox schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:39:
Ze hadden de autoradio al ingebouwd en daarna kwam ik erachter dat ik niet kon pinnen en vervolgens ook nog dat de factuur door de verkoper wordt opgestuurd. op dat moment vertrouw je dat omdat je al eerder hebt contact gehad met de verkoper en de verkoper heeft zelf mij naar de reparateur verwezen.
Ik zou het in zo'n geval sowieso vertrouwen en rustig wegrijden, niks pinnen bij een pin-automaat, je wilde het toch zakelijk hebben dan is dat factuur betalen als die correct binnenkomt bij de administratie.

En nogmaals dan maar de vraag omdat je die gemist lijkt te hebben : Waarop baseer je dat je garantie hebt?
Want je lijkt leuk naar een op consumenten gerichte pagina en niet naar een B2B pagina.
Want dat is iets wat normaliter op je factuur komt te staan aangezien je B2B volledig vrij bent in de te geven garantie vorm, dat kan niets zijn, dat kan ook 10 jaar zijn, er is niets wettelijk over geregeld, dus zonder factuur heb je bijna nooit iets waarmee je iets kan. Als je het tenminste zakelijk aan wilt schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 15:59
Dit bedrijf opereerde eerder onder de naam 'Shopperstop' geloof ik. Daar heb ik redelijk slechte ervaringen over gelezen (Zelf ook een keer een navigatie unit gekocht). Google maar eens. Ging hetzelfde, unit ging ook kapot. Het inbouwbedrijfje had zogenaamd niets te maken en deed alleen het inbouwen.

Toen kwam er een gezette vrouw binnen lopen die overduidelijk van Shopperstop was. Na die persoon een beetje onder druk gezet te hebben kreeg ik toch een vervangende unit. Maar al met al geen goede ervaring. (Is wel 4-5 jaar geleden, alleen Oberonweg aan Spijkenisse kwam mij meteen bekend voor en de werkwijze is nog steeds hetzelfde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

RedHat schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 21:55:
Toen kwam er een gezette vrouw binnen lopen die overduidelijk van Shopperstop was. Na die persoon een beetje onder druk gezet te hebben kreeg ik toch een vervangende unit.
It ain't over till the fat lady sings d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:00

Ardana

Mens

Het lijkt mij dat als je geen klacht kunt indienen bij een overkoepelende organisatie (Bovag oid?) je gewoon een dure les geleerd hebt.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hebben ze de pagina aangepast of stond er toen jij keek ook al dit:

indien de originele factuur niet kan worden overgelegd, is gewijzigd of onleesbaar gemaakt;

De garantievoorwaarden zijn niet duidelijk wat dat 'indien' nou precies betekent :+
Maar de strekking is wel duidelijk... die gaan niks doen zonder een stukje papier van jou!
kardox schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 19:39:
Ik zal s kijken of ik via de fabriek zelf kan iets regelen maar op de doos staat alleen maar car multimedia S100...
Haha, je maakt nog meer kans bij de afhaal chinees!
Dit is no brand rommel, dat wordt 13x doorverkocht en herlabeled en heeft de levensverwachting van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-10 10:12
Ik ga het nog 1 keer herhalen: rotte electronica/installatie wil nog wel eens een auto in de fik zetten... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
Contact gehad met Jurofoon en ze adviseren mij om een aangetekend brief op te sturen en als ze blijven weigeren dan kan Jurofoon een dagvaarding aangaan maar daar zijn wel kosten aan verbonden... Of voor 150 euro koop ik een autoradio via Aliexpres en ben ik klaar. Ik weet dat een originele autoradio veel duurder ( 800 euro ) en beter is maar ik heb alleen behoefte aan bluetooth en deze auto gaat binnen 1 jaar verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

En een tweedehandsje??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
kardox schreef op woensdag 06 april 2016 @ 16:26:
Of voor 150 euro koop ik een autoradio via Aliexpres en ben ik klaar. Ik weet dat een originele autoradio veel duurder ( 800 euro ) en beter is maar ik heb alleen behoefte aan bluetooth en deze auto gaat binnen 1 jaar verkocht worden.
Bedoel je de fabrieksradio?
Want gewoon een aardig merk radio met BT kost je echt niet meer dan 150 euro in NL.
Of jij hebt hele bijzondere wensen, maar anders zou ik heel ver weg blijven van die aliexpres troep. Dat is leuk voor sommige spullen, maar een autoradio is zo'n ding dat stiekem iets meer te verduren heeft dan je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit begint toch wel echt richting hardleersheid te gaan van de TS. Ik ben benieuwd of er nog een reden is dit topic open te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
gambieter schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:04:
[mbr]Dit begint toch wel echt richting hardleersheid te gaan van de TS. Ik ben benieuwd of er nog een reden is dit topic open te houden.[/]
Ik zeg niks :X
Prijsfoutje op NN site:
CALIBER RDN573BT - Autoradio met USB, SD en Bluetooth - TFT-LCD touchscreen
Slechts 1 beschikbaar, maar voor 36,95.... waarschijnlijk een komma fout...
Als de TS snel is, dan denk ik dat je heel voordelig een aardig apparaat kunt scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
TheGhostInc schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:18:
[...]

Ik zeg niks :X

[...]

Prijsfoutje op NN site:
CALIBER RDN573BT - Autoradio met USB, SD en Bluetooth - TFT-LCD touchscreen
Slechts 1 beschikbaar, maar voor 36,95.... waarschijnlijk een komma fout...
Als de TS snel is, dan denk ik dat je heel voordelig een aardig apparaat kunt scoren.
Thanks heb hem net besteld! Hopelijk past die in mijn golf 5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago

ago

Haha kun je straks een nieuwe topic openen omdat het niet uitgeleverd wordt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kardox
ago schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:49:
Haha kun je straks een nieuwe topic openen omdat het niet uitgeleverd wordt :P
Als we nou met z n alle niks zeggen!...Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed, genoeg gelachen. Ik zie dat de TS nog steeds blijft beunen, dan is het hier wel voorbij :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.