Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 593934

Topicstarter
Ik film lichtshows, alleen het beeld is dan vaak overbelicht bij bepaalde kleuren zoals paars. Ik heb een Panasonic V770. Ik heb om het probleem na te bootsen een living color van philips op paars gezet. Je kunt het probleem zien op de foto. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/bU8M2y5.png

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 593934 op 04-04-2016 22:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Handmatige belichting kiezen en dan dus wat onderbelichten. Je camera gaat meestal uit van een gemiddelde belichting van een bepaald deel in de foto (of heel de foto). Gemiddeld is de foto niet overbelicht, maar omdat een deel veel sterker belicht is dan een ander deel, krijg je overbelichting (of onderbelichting).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
is dat wb instellingen op mijn camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-06 22:28
Anoniem: 593934 schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:42:
is dat wb instellingen op mijn camera?
Nee, dat is de witbalans en heeft te maken met hoe warm/koud de kleuren zijn (afhankelijk van de belichting). Dit kan effect hebben op de belichting, maar zal niet het verschil maken. Aangezien je een camcorder gebruikt om foto's te maken, zijn de mogelijkheden beperkt, maar ik zie dat het mogelijk is om in manual mode te filmen. Geen idee of je dan met dezelfde instellingen (Gain en shutterspeed) kunt toepassen op de foto. De Gain moet zo laag mogelijk en de sluitertijd kun je korter maken. Aangezien je een LED-lamp fotografeert, kan het zijn dat je dan last heb van fluctuaties in lichtsterkte.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had gefilmd en heb daarvan even een screenshot gemaakt om het te laten zien. Ik gebruik deze camera alleen om te filmen. In de manual modus kan je wb, shutter en iris aanpassen (hij staat ook standaard altijd op manual bij mij, maar dan pas ik dat allemaal niet aan). Ook autofocus en manual focus. Had met autofocus gefilmd, maar zodra het donkerder werd werd het beeld onscherp. Ben er nu achter dat ik dat dan gewoon even op manual focus moet zetten.