Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Spam SMS na Dropbox two-step authentication

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik two-step authentication in Dropbox had enabled ontving ik de betreffende codes via SMS van een +44 7xxx nummer. Ergens in de UK dus. So far so good.
Een paar uur later kreeg ik spam berichten van een ander +44 7xxx nummer. Ik krijg nooit spam SMS berichten, en helemaal al niet van een UK nummer. Dit kan bijna niet anders dan gerelateerd zijn.
Dropbox reageert niet op mijn vraag hierover.

Ik vermoed dat Dropbox mobiele nummers verkoopt of stuurt naar een ad-partner. Zou een zeer bedenkelijke praktijk zijn. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen?

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Een paar uur later kreeg ik spam berichten van een ander +44 7xxx nummer. Ik krijg nooit spam SMS berichten, en helemaal al niet van een UK nummer. Dit kan bijna niet anders dan gerelateerd zijn.
Of niet. Ik krijg ook 'nooit' spam via SMS, behalve die ene keer dat het wel gebeurde.

Wat was de inhoud van de SMS?

Als Dropbox je nummer werkelijk zou verkopen was je waarschijnlijk niet de eerste geweest die daarover klaagt.. ;)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:35:
Ik vermoed dat Dropbox mobiele nummers verkoopt of stuurt naar een ad-partner. Zou een zeer bedenkelijke praktijk zijn. Heeft iemand ook dergelijke ervaringen?
Ik heb 2FA toch al zeker 3 jaar aanstaan op Dropbox en ervaar niet hetzelfde als jou. Ik verwacht dat dit dan ook puur toeval is.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Ik denk dat de SMS provider er een potje van maakt.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:06

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Heb ook even voor je gecheckt. Ik krijg mijn Dropbox verificatiecodes altijd via +44 7781 470659. Op dit telefoonnummer komen ook de codes van Steam binnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg de Dropbox codes via hetzelfde nummer.
De spam kreeg ik van +44 7484 064200. "Congratulations, your mobile has been selected as a winner ...".

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19:02
Als ik vanaf een Nederlands (+31) nummer spam krijg stap ik naar de KPN (provider), die zegt het naar "de overkoepelende organisaties" door te spelen. Wie deze organisaties in NL zijn weet ik niet, laat staan in Engeland.
Pagina: 1