Een paar vraagjes - PC €~600: Welke randapparatuur?

Pagina: 1
Acties:

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-11 22:06
Ik wil een PC bouwen waarop ik ga:
-Gamen: Rome 2 TW het meest, CS:GO, Payday 2, en andere AAA games. Denk aan GTA 5, Fallout, etcetera. Ik wil graag de nieuwste games op High kunnen spelen. Ik heb hiervoor de LG 25UM57-P gekocht, een monitor met 2560x1080 resolutie op 60 Hz, maar dit kan ik overklokken naar 75 HZ
-Alle overige lichte taken als: Browsen, Lichte video's renderen, opnemen, administratie bijhouden en tekstverwerken tegelijk.

Mijn budget is ongeveer 550-600 euro. Ik wil het meeste bang-for-buck wat maar bestaat.
Het enige wat ik al heb is:
-een monitor
-speakers
-Windows 7 op een externe harde schijf
-en een muismat :D.

Dus ik zoek nog:
-PC
-Muis en toetsenbord
-Gaming headset

Een videokaart zoek ik tweedehands. Ik zoek naar een R9 280X of R9 290, omdat dit de meeste bang-for-buck videokaarten zijn tweedehands. Correct me if i'm wrong! Deze videokaart ga ik waarschijnlijk overklokken.

Qua opslag is 250 GB voor mij voldoende. Thuis hebben we nog wel een externe harde schijf liggen, mocht dit nodig zijn.

Grootte maakt me niks uit. Geluidsniveau niet heel veel, zolang hij niet te veel lawaai maakt. Energieverbruik maakt me ook weinig uit.

Wél belangrijk is dat hij FutureProof is. Ik wil hem zeker een jaar of 8 gebruiken. Halverwege upgrade ik dan processor en videokaart en RAM, mocht dat nodig zijn.

Na lang, lang zoeken, vergelijken, ('s nachts in slaap vallen achter mijn laptop) heb ik het lijstje gevonden met de meeste bang-for-buck. Dit heb ik al zelf uitgezocht en hier hoeft weinig aan veranderd te worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 185,51€ 185,51
1Gigabyte GA-H110M-S2H€ 55,95€ 55,95
1BitFenix Neos Zwart/Zwart€ 33,55€ 33,55
1Crucial CT8G4DFD8213€ 28,95€ 28,95
1Corsair VS550€ 44,95€ 44,95
1Crucial BX100 250GB€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 418,86

1. Een Quad-core heb ik nodig, omdat ik ga multitasken en RPG-games ga doen. Een i5 levert bij Total War games een FPS boost op volgens het internet.
2. Het goedkoopste Skylake moederbord
3. De goedkoopste 1x8GB RAM
4. De behuizing van de BBG
5. De goedkoopste 80-Plus 550W voeding met goede reviews
6. De goedkoopste SSD.

Randapparatuur:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gembird KB-UMGL-01€ 18,78€ 18,78
1MediaRange MROS206€ 19,95€ 19,95
1Bloody G500€ 29,65€ 29,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 68,38

Qua randapparatuur weet ik niet wat ik moet kiezen. [h4]Kunnen jullie helpen wat de goedkoopste muis/headset/toetsenbord is van goede kwaliteit?[/h4]

Nou, de reden waarom ik dit topic heb geopend komt nu:
Mijn vragen zijn:
1. Is een i3 6100 voor 75 euro goedkoper het waard? Hoeveel FPS winst levert dat op bij een 280X of 290? Nee, ik denk het niet. Want dan upgrade ik hem over twee jaar alsnog. Maar ik sta open voor andere meningen.

2. Is dit moederbord compatible met al deze onderdelen? Ik denk van wel, na wat research, maar ik zou graag bevestiging willen hebben.

3. Wat is het verschil als ik een goedkopere behuizing neem? Om precies te zijn, merk ik verschil tussen:

1. pricewatch: Spire Ridge 6601
2. pricewatch: Zalman ZM-T1 PLUS
3. pricewatch: BitFenix Neos Zwart/Zwart
4. pricewatch: Sharkoon VS4-S
5. pricewatch: BitFenix NOVA Zwart

Zo ja, merk ik verschil? Is dit het prijsverschil waard?

4. Heb ik met een 280X of 290 550 Watt nodigg? Iemand raadde me dat aan, omdat 450 Watt volgens hem wel heel erg krap werd.
Zo ja, is er een goedkopere voeding van 550 Watt die ook betrouwbaar is?
Zo nee, is er een goedkopere betrouwbare voeding dan de Antec VPF 450?

5. Ga ik verschil merken tussen de Crucial BX200 en de BX100??
Ik heb voor de BX100 gekozen omdat ik dit tegenkwam:
https://www.reddit.com/r/...ending_the_crucial_bx200/

Is dit echt zo? Ga ik dit in praktijk bij laadschermen en opstarten merken? (denkt aan RTW2)
Zo nee, moet ik voor de 850 Evo gaan, omdat deze overal wordt aanbevolen. Maar deze is wel 15 euro meer. Ga ik verschil merken tussen de BX100 en 850 Evo en moet ik voor de Evo gaan?

Randapparatuur:
6. Welk toetsenbord moet ik??
Is er verschil tussen de Logitek K120 en het toetsenbord wat ik heb gekozen? Moet ik een goedkoper toetsenbord of bied een 'gaming' toetsenbord voordelen?
7. Welke muis?
De muis die ik nu heb gekozen lijkt me voldoende, maar is er een goede goedkopere? Is een duurdere muis het geld waard?
8. Welke headset?
Dit is de goedkoopste Surround headset, maar ik weet echt niet welke ik moet kopen. Hij moet niet snel stuk gaan, goede kwaliteit hebben maar niet duurder dan 35 euro.

Wow, deze topicstart is echt veel te lang geworden voor die paar vragen.
Alvast erg bedankt als jullie mijn vragen beantwoorden! Zelf heb ik al heel veel opgezocht, en advies voor mobo/cpu/ram heb ik niet nodig (denk ik). Alleen qua randapparatuur weet ik het echt niet...
De PC ga ik deze week waarschijnlijk bestellen.

Edit:
Het is toch wel mogelijk om via een externe harde schijf Windows te kopiëren van een pc met hetzelfde IPadres op de SSD ?

Verwijderd

Goedkope behuizingen zijn meestal voorzien van slechts 1 casefan. Als je daar een systeem met een 280X of 290 in stopt wordt de boel te warm. Je hebt dus een kast nodig waar standaard minimaal 2 fans in zitten. De pricewatch: Zalman Z1 is dan de goedkoopste. De kwaliteit is niet heel geweldig, is niet stil maar koelt redelijk.

Moederbord zit alles op wat je nodig hebt en werk met cpu en videokaart.

De VS550 is geen aanrader. Beter geef je iets meer uit aan een pricewatch: Corsair CX450M welke op 12v net dat beetje meer kan leveren dan de Antec VPF 450w.

Er zijn nog wel goedkopere ssd's te vinden. Verschil zal je in de praktijk niet merken, lezen doen ze allemaal snel. pricewatch: OCZ Trion 150 240GB, pricewatch: Crucial BX200 240GB

Waarom kijk je niet voor een gaming combo? pricewatch: CM Storm Octane - Gaming Gear Combo (Qwerty)

Headsets heb ik geen kaas van gegeten.

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Kijk even bij tweedehands voor CPU!

Ik ben bezig met het bouwen van een systeem voor een Powermac G5 met casemod. Ik ben zonder kast iets boven de 300€ kwijt voor een Xeon 1220V3 (~i5 4670) 8G ram en een 660Ti met 120G SSD en een nieuw moederbord (65€, nieuw want hackintosh compatibel), alsook een CM G550M als je nou 150€ meer uitgeeft aan een GPU dan heb je een flink beestje te pakken (denk aan een 780 of 290)
Neem alleen even de tijd om alles rustig te bekijken!
Evt kan je me een DM sturen als je nog iets wilt weten.
Succes!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 30-11 22:06
Thanks allebei,

Wout: ik koop mijn PC nieuw, alleen de videokaart tweedehands. Dit ivm garantie en de betrouwbaarheid van nieuwe onderdelen, en de upgradebaarheid.

ACB: levert de CX450M wel genoeg vermogen, omdat die maar 450 Watt is?

• MadMax12
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19
Misschien dat de Cooler Master GM G550M een goed alternatief is.
550 watt en €20,- duurder.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

De CX450M is wat beter dan de GM serie, en 450w is prima voor dit systeem, mits je niet gaat overclocken.

Gezien je wel denkt aan een OC, zou ik toch de 550w versie nemen van de CX.

People as things, that’s where it starts.

• oduig007
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-04 18:30
ik weet niet of je veel over hebt voor een goede headset :http://tweakers.net/price...x-cloud-ii-gun-metal.html

echt een aanrader
Pagina: 1