Aparte kanalen voor stereo en systeemgeluid

Pagina: 1
Acties:

• Borghees
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-05-2017
Hallo,

Ik wil voor mijn computer een DAC, versterker en passieve speakers kopen om meer te genieten van muziek achter mijn bureau.

Ik wil echter de systeem- (tegelijkertijd) en gamegeluiden het liefst over een surround set laten afspelen.

Is het mogelijk om een surround setje met mini-jack achter aan te sluiten en de USB DAC (vanzelfsprekend) via USB, dan wel TOSlinken en Windows 10 de opdracht te geven om FLACs via VLC af te spelen over de DAC en de rest over de (onboard) geluidskaart en surround set?

En wellicht zijn er andere mogelijkheden om dit te realiseren?

Bij voorbaat dank!

Daniel

Verwijderd

Yep, in bijvoorbeeld VLC kun je audio afspelen op een ander 'device' dan je 'standaard afspeelapparaat' van Windows.
Als je dan dus je onder Windows afspeelapparaten de surroundset als 'standaardapparaat' instelt, en dan je muziek met VLC afpeelt op de USB DAC (onder Preferences, Audio, Output module -> Direct X, Device -> je USB dac) zou het moeten werken.
Andere muziek-afspeel-programma's kunnen dat vast ook wel.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:16
Ik gebruik al een tijdje http://www.chevolume.com/ om iets dergelijks te regelen, hoewel dat de laatste tijd wat instabiel lijkt te zijn (maar dat kan ook aan m'n windows installatie liggen)

• Borghees
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-05-2017
Super dank voor de reacties!