Mijn vraag
Sinds dat ik ben verhuisd en mijn Synology DS214 heb aangesloten op het netwerk dat nu achter een Technicolor modem zit van Ziggo, kan mijn macbook de hostname niet meer resolven. De NAS is wel direct via het IP-adres te benaderen, maar de hostname (ook met .local erachter) blijft onbekend wanneer ik die probeer te pingen of een share probeer te mounten. Dat laatste werkt ook gewoon als ik het IP-adres gebruik.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Technicolor TC7200
Synology DS214 (DSM 6.0-7321)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Edit:
Ik vergis me, ik kan wel shares mounten via smb met de hostname, niet via afp (dan alleen met ip-adres).
Sinds dat ik ben verhuisd en mijn Synology DS214 heb aangesloten op het netwerk dat nu achter een Technicolor modem zit van Ziggo, kan mijn macbook de hostname niet meer resolven. De NAS is wel direct via het IP-adres te benaderen, maar de hostname (ook met .local erachter) blijft onbekend wanneer ik die probeer te pingen of een share probeer te mounten. Dat laatste werkt ook gewoon als ik het IP-adres gebruik.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Technicolor TC7200
Synology DS214 (DSM 6.0-7321)
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ik heb de instellingen van het modem nagekeken. DHCP server staat ingeschakeld. DNS 1 en 2 heb ik niet zelf ingesteld.
- Instellingen van de NAS nagelopen, ik heb zowel handmatige als automatische DNS configuratie geprobeerd zonder succes. Bij de handmatige configuratie heb ik DNS 1 naar het IP van de Technicolor gepoint.
- Na diverse instellingen te hebben geprobeerd ook de DNS cache op mijn laptop geflushed
Edit:
Ik vergis me, ik kan wel shares mounten via smb met de hostname, niet via afp (dan alleen met ip-adres).
[ Voor 5% gewijzigd door VR46 op 04-04-2016 22:48 ]