Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• wcduck
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Hallo allen,
als tijdelijk telefoon heb ik een Desire S te leen met daarop nog Android 2.3. In een poging deze te upgraden loop ik tegen het volgende aan: tijdens het update proces krijg ik Error 171 voor mijn kiezen. Een uiteenzetting van de stappen die ik doorlopen heb:
- Officiele RUU bestand met Android 4 gedownload van de website van HTC
- Update starten in Windows 10
- Netjes alle vinkjes aangeklikt dat ik echt wil upgraden
- Het update programma geeft aan dat de telefoon opnieuw zal worden opgestart. Dit gebeurt, waarna er groot "HTC" in het scherm staat.
- Op dat moment geeft Windows een melding dat het apparaat niet wordt herkend
- Het update programma geeft aan dat hij geen contact kan vinden met de telefoon, waarna hij error 171 als melding geeft
- De accu dient uit de telefoon gehaald te worden om de telefoon weer werkzaam te krijgen

Wat ik reeds heb geprobeerd:
- installeren van HTC Manager
- Installeren van HTC Sync
- Installeren losse drivers voor telefoon
- Compatibility modi geprobeerd: Windows XP SP3, Vista
- Handmatig USB driver van de HTC telefoon in WIndows aangepast naar die van HTC
- Windows 8 computer geprobeerd
- Andere micro USB kabel
- Opstarten met volume-down en power
- Fast boot uitgezet bij instellingen, en USB foutcontrole aangezet

Weet iemand een manier dat ik toch de telefoon kan updaten? Momenteel werkt vrijwel geen enkele app. Bij voorbaat dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
wcduck schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:18:
Weet iemand een manier dat ik toch de telefoon kan updaten? Momenteel werkt vrijwel geen enkele app. Bij voorbaat dank.
Voor zover ik kan zien heeft de Desire S geen update naar 4.0, althans deze kan ik niet vinden. Waar heb je de 4.0 rom vandaan?

Verder vind ik het erg vreemd dat er momenteel bijna geen apps werken. De meeste apps werken nog gewoon op Android 2.3.

Eventueel kun je ook nog contact opnemen met de Live Chat.

Als je niet vies bent van custom roms, kan je ook nog proberen om die te installeren. Uiteraard moet je dan wel eerst de telefoon S-Off maken, unlocken en rooten. Dat kan met de WinDroid Tool.

rens-br wijzigde deze reactie 05-04-2016 14:58 (33%)

• wcduck
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 14:54:
[...]

Voor zover ik kan zien heeft de Desire S geen update naar 4.0, althans deze kan ik niet vinden. Waar heb je de 4.0 rom vandaan?

Verder vind ik het erg vreemd dat er momenteel bijna geen apps werken. De meeste apps werken nog gewoon op Android 2.3.

Eventueel kun je ook nog contact opnemen met de Live Chat.

Als je niet vies bent van custom roms, kan je ook nog proberen om die te installeren. Uiteraard moet je dan wel eerst de telefoon S-Off maken, unlocken en rooten. Dat kan met de WinDroid Tool.
Er is wel degelijk een update door HTC uitgebracht. Zie ook https://www.allaboutphone...htc-desire-s-staat-klaar/
De update valt te downloaden vanaf http://www.htcdev.com/devcenter/downloads (even het juiste model selecteren). Het is gewoon een Windows bestand, straight forward, als je tenminste Windows XP hebt.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
wcduck schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:47:
[...]
Er is wel degelijk een update door HTC uitgebracht. Zie ook https://www.allaboutphone...htc-desire-s-staat-klaar/
Ik had even gemist dat er nog meer pagina's waren dan één. My bad. Maar je probeert dus deze update te downloaden?

Ken de setups wel, heb zelf ook een HTC Desire S gehad, maar Android 2.3 voldeed niet voor mij. Dus ben uiteindelijk maar aan de gang gedaan met custom roms.

rens-br wijzigde deze reactie 05-04-2016 15:51 (26%)

• wcduck
  • Niet online
quote:
rens-br schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 15:50:
[...]

Ik had even gemist dat er nog meer pagina's waren dan één. My bad. Maar je probeert dus deze update te downloaden?

Ken de setups wel, heb zelf ook een HTC Desire S gehad, maar Android 2.3 voldeed niet voor mij. Dus ben uiteindelijk maar aan de gang gedaan met custom roms.
Dat klopt! Het downloaden gaat goed. Het begin van de installatie loopt ook goed, totdat de telefoon opnieuw wordt gestart zodat deze in een bepaald boot-modus komt. Op dat moment herkent Windows het apparaat niet meer, waarna het update-programma de update niet meer kan doorvoeren.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
wcduck schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 17:45:
[...]
Dat klopt! Het downloaden gaat goed. Het begin van de installatie loopt ook goed, totdat de telefoon opnieuw wordt gestart zodat deze in een bepaald boot-modus komt. Op dat moment herkent Windows het apparaat niet meer, waarna het update-programma de update niet meer kan doorvoeren.
Ik neem aan dat je alle stappen hebt gedaan die in de bijgeleverde pdf staan:
quote:
(1) This software upgrade is a newer version than what is currently installed on your phone. If it is the same version and your phone is operating normally, there is no need to reinstall the software.
To check what version is installed on your phone, press Home > Menu > Settings > About phone >
Build number, and note the Build number.
(2)HTC Sync has been installed on your PC.HTC Sync can be found on the Micro SD card that was shipped with your phone. You can also download and install HTC Sync at www.htc.com/www/support/
(3) Your phone is connected to your PC using a USB cable. The PC must recognize your phone.
(4)Standby and hibernation mode on your PC has been disabled.
(5)Close all running applications on the PC.
(6)The Screen unlock pattern has been disabled, press Home > Menu > Settings > Security and uncheck Require pattern
(7) Make sure that the battery level of the phone is at least 30% (at least 3 green blocks). To check the battery level, tap Home > Menu > Settings > About phone > Battery > Battery level.
(8) Once the RUU is downloaded, launch the application on your PC and follow the instructions on screen.
Heb ook even de ReadMe doorgelezen, maar helaas komt Error 171 niet voor. Ik ben toch bang dat je aan de slag zal moeten gaan met een custom rom.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
quote:
Totdat de telefoon opnieuw wordt gestart zodat deze in een bepaald boot-modus komt. Op dat moment herkent Windows het apparaat niet meer, waarna het update-programma de update niet meer kan doorvoeren.
Klinkt als een geval ontbrekende bootloader drivers. Start hem eens handmatig naar de bootloader en check het apparaatbeheer van Windows. Grote kans dat de fastboot driver van HTC niet recent genoeg is voor Windows 10.
Heb toentertijd die RUU gedraaid onder Windows 7 en dat ging wel prima. Sinds Windows 8.1 is er een wijzinging in het USB driver framework waardoor oude fastboot drivers niet weer willen werken. Heb de Desire S en de Desire HD ook niet meer aan de gang gekregen met die OS versies.
Mits je dus de driver niet voor elkaar krijgt, even terug vallen op Windows 7 kan helpen :)

• Dutchdeveloper
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-06 08:20
quote:
[...]

Is een bekend probleem met oudere htc's die je op windows 8 of hoger gebruikt.

Even gegoogled: For Windows 8/8.1, There is an UPDATE (http://support.microsoft.com/kb/2917929) which fixed the above issue and also Disabling the "Driver Signature Enforcement" worked on Windows 8/8.1

There was a old solution also provided by XDA Community Member (janek2012 - http://forum.xda-developers.com/member.php?u=4753858). the solution was to replace the usbport.sys and usbhub.sys file of Windows/System32/Drivers Folder with the one he provided. The link for his thread is http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2598155.

But on my Windows 10, I am unable to copy these files because Windows 10 says "I don't have the rights to copy these files" although i am Admin of my PC. He also included Run.bat file in his USB.zip archive but when i ran it and restarted my PC, my mouse seem to be dead, no pointer. So dont try Run.bat file but copy those files manually. Try it, i cannot :( due to Administrative Rights. This is based on my own research.!

Als je op dat moment dat het gebeurt in apparaatbeheer kijkt en dan bij detail zie je waarschijnlijk ook staan: Device Failed Enumeration

• wcduck
  • Niet online
Bedankt voor alle reacties. Ik heb opstarten met Driver Signature Enforcement uitgeschakeld ook geprobeerd, evenals het handmatig aanpassen van de drivers. Niets mocht baten. Ik vrees dat ik opzoek moet gaan naar een Windows XP machine. Zou een virtual machine ook werken? ALternatief is dat ik het via de sdkaart installeer. Daarvoor moet ik de telefoon echter rooten, wat ik liever niet doe (geleend toestel).

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
wcduck schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:37:
Zou een virtual machine ook werken?
Waarschijnlijk gaat dit niet werken, omdat je dan alsnog door het driver model van Windows 10 moet. Overigens is een PC met Windows 7 ook al voldoende, daarmee zou het ook moeten werken. Die zijn wellicht wat minder schaars dan Windows XP.

• Kaalus
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
Jep, PC met Windows 7 moet werken. 8 kan ook nog, 8.1 en hoger werken zoals je gemerkt hebt dus niet. VM ook niet, misschien wel vanuit Linux maar daar zou ik het niet op gokken. Desnoods ff een oude disk aankoppelen en een kale 7 installeren :)

• Dutchdeveloper
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 10-06 08:20
quote:
wcduck schreef op woensdag 06 april 2016 @ 11:37:
Bedankt voor alle reacties. Ik heb opstarten met Driver Signature Enforcement uitgeschakeld ook geprobeerd, evenals het handmatig aanpassen van de drivers. Niets mocht baten. Ik vrees dat ik opzoek moet gaan naar een Windows XP machine. Zou een virtual machine ook werken? ALternatief is dat ik het via de sdkaart installeer. Daarvoor moet ik de telefoon echter rooten, wat ik liever niet doe (geleend toestel).
Zoek een pc met windows 7, dan moet het goedkomen!

• wcduck
  • Niet online
quote:
Dutchdeveloper schreef op woensdag 06 april 2016 @ 12:34:
[...]

Zoek een pc met windows 7, dan moet het goedkomen!
Deze zijn helaas dun gezaaid sinds Microsoft gratis upgrades naar Windows 10 heeft gegeven. Ik heb mijn computers al geupgrade.

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
wcduck schreef op woensdag 06 april 2016 @ 21:21:
[...]
Deze zijn helaas dun gezaaid sinds Microsoft gratis upgrades naar Windows 10 heeft gegeven. Ik heb mijn computers al geupgrade.
Misschien een zakelijke computer gebruiken? Alle computer op mijn werk draaien nog Windows 7.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Nederland

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True