Wordpress vraag

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-01-2021
Hallo,
Ik heb een wordpress site en ik heb een apart subdomein voor de mobiele site. Is het ook mogelijk om de berichten die op de hoofdsite geplaatst worden automatisch ook op het subdomein kommen?

Ik heb een apart subdomein om de mobiele site snel te houden omdat daar niet alle plug-ins nodig zijn

Roan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je vergeet waarschijnlijk te vermelden dat je op dat mobiele subdomein een aparte instantie van Wordpress hebt draaien.

Laat beide installaties naar dezelfde database kijken en klaar is Kees.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CodeCaster schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:12:
Je vergeet waarschijnlijk te vermelden dat je op dat mobiele subdomein een aparte instantie van Wordpress hebt draaien.

Ja, dat wilde ik idd ook vragen; 2 aparte WP's of een WP Multisite?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
WP multisite werkt aardig, maar dan moet je iets meer moeite doen om je posts op beide WP's te zetten, Zoals CodeCaster al zei is het makkelijker om 2 aparte WP's te plaatsen en vervolgens naar dezelfde database te laten kijken.

Om je nog wat te versnellen is het wellicht verstandig om direct aan image compressie en database opschoning te denken. Kijk dan bijvoorbeeld naar WP-Smush, W3 Total cache en WP-Optimize. met deze 3 plugins zorg je dat je laadtijd op de hoofd WP laag blijft, en omdat je nog minder plugins op je subdomein hebt gaat die nog net iets sneller.

www.allerleidesign.nl -|- www.facebook.com/allerleidesign/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:49

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mochten het twee verschillende wordpress websites zijn en daarmee ook twee verschillende databases en wil je niet klooien met Multisite. Installeer je op de mobiele Wordpress website FeedWordPress plugin.

Je kan hier de RSS feed van de berichten van de homepage aan koppelen en vervolgens worden die gesynchroniseerd.

Je zou ook helemaal van het losse domeinen af kunnen stappen en voor de mobiele website WPTouch kunnen gebruiken, er wordt dan automatisch geswitcht naar de mobiele layout, wanneer de pagina bezocht wordt door een mobiel apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
En hoe kan ik de sites naar de zelfde database laten kijken?

Roan
allerleidesign schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 02:25:
WP multisite werkt aardig, maar dan moet je iets meer moeite doen om je posts op beide WP's te zetten, Zoals CodeCaster al zei is het makkelijker om 2 aparte WP's te plaatsen en vervolgens naar dezelfde database te laten kijken.

Om je nog wat te versnellen is het wellicht verstandig om direct aan image compressie en database opschoning te denken. Kijk dan bijvoorbeeld naar WP-Smush, W3 Total cache en WP-Optimize. met deze 3 plugins zorg je dat je laadtijd op de hoofd WP laag blijft, en omdat je nog minder plugins op je subdomein hebt gaat die nog net iets sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
roanbbb schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:23:
En hoe kan ik de sites naar de zelfde database laten kijken?
Door de zelfde inlog gegevens te gebruiken in je configuraties natuurlijk.

Je zou ook een verrekijker op de server kunnen plaatsen en hem naar de databaseserver kunnen richten, maar dan heb je alleen een optische verbinding.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
Ik heb nu de database gegevens in de WP-config gezet maar nu laadt de site niet meer. Allen witte pagina.

Roan
DJMaze schreef op woensdag 06 april 2016 @ 17:42:
[...]

Door de zelfde inlog gegevens te gebruiken in je configuraties natuurlijk.

Je zou ook een verrekijker op de server kunnen plaatsen en hem naar de databaseserver kunnen richten, maar dan heb je alleen een optische verbinding.

[ Voor 14% gewijzigd door roanbbb op 06-04-2016 18:07 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
wp-config.php
PHP:
1
2
3
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);
define( 'WP_DEBUG', true);

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
Moet ik deze in de wp config plaatsen onder: Thats all stop editing?

Roan
DJMaze schreef op woensdag 06 april 2016 @ 18:46:
wp-config.php
PHP:
1
2
3
error_reporting(E_ALL);
ini_set('display_errors', 1);
define( 'WP_DEBUG', true);

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Gewoon ergens. geen idee. probeer het gewoon. wat maakt het uit hij is toch al stuk. leer debuggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Staat het domein ook niet in de database? Als je dan op het subdomein naar de database van het hoofddomein laat kijken dan staan daar voor je instellingen niet de goede waarden. Daar komt je fout uit voort vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
Hoe bedoel je dit precies?

Roan
sypie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 16:52:
Staat het domein ook niet in de database? Als je dan op het subdomein naar de database van het hoofddomein laat kijken dan staan daar voor je instellingen niet de goede waarden. Daar komt je fout uit voort vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
In de database in de tabel "Options" heb je een regel "siteurl" met daarachter de url van de site.

De url van je hoofddomein is anders dan die van je subdomein. Dus je subdomein kan niet alles uit dezelfde database halen, dan gaat het fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
sypie schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:30:
In de database in de tabel "Options" heb je een regel "siteurl" met daarachter de url van de site.

De url van je hoofddomein is anders dan die van je subdomein. Dus je subdomein kan niet alles uit dezelfde database halen, dan gaat het fout.
Je hebt hier helemaal gelijk, je kan inderdaad niet alles uit dezelfde database halen.
MAAR:
Je kan wel degelijk alle content uit 1 database op 2 sites gebruiken. Je moet alleen wat slimmer zijn tijdens het installeren van wordpress. Of de wp-config.php op de correcte wijze aanpassen.
ik heb geen zin om het te vertalen, dus hoop dat je technische engels goed genoeg is
MSDN: Install Multiple WordPress in One MySQL Database on Azure Website | Microsoft Azure Open Source Development Support Team Blog
Goed de stappen volgen, en vooral bij stap 4 even goed opletten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

CodeCaster schreef op maandag 04 april 2016 @ 20:12:

Maar ook als reactie op
allerleidesign schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 02:25:

Probleem is echter, dat een plugin dan voor beide sites dan (in)actief is, dus dat gaat niet helemaal werken, dunkt me. :)
allerleidesign schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:27:
[...]

Je hebt hier helemaal gelijk, je kan inderdaad niet alles uit dezelfde database halen.
MAAR:
Je kan wel degelijk alle content uit 1 database op 2 sites gebruiken. Je moet alleen wat slimmer zijn tijdens het installeren van wordpress. Of de wp-config.php op de correcte wijze aanpassen.
ik heb geen zin om het te vertalen, dus hoop dat je technische engels goed genoeg is
MSDN: Install Multiple WordPress in One MySQL Database on Azure Website | Microsoft Azure Open Source Development Support Team Blog
Goed de stappen volgen, en vooral bij stap 4 even goed opletten
Is an sich ook niet de oplossing. De TS wil niet twee installaties in 1 database hebben.
De TS wil dat enkel de posts (en categories neem ik dan aan) voor zowel de mobiele site als op de gewone website te zien zijn. De mobiele site heeft minder plugins nodig om te functioneren, dus eigenlijk zou hij de instellingen voor de plugins elders moeten hebben.

Misschien is het dan handiger om de site om te draaien en te zorgen dat hij altijd op mobile devices goed werkt. Dan stijg je ook in SEO ranking (althans, bij Google) en omdat je site dan op zowel mobiel als op desktop gelijk is, scoor je nog meer, als dat anders is, kan Google je lager gaan zetten. Kost wellicht meer, maar op deze manier is het het beste opgelost plus is het gelijk (goed) opgelost voor de toekomst, ipv het brandje nu te blussen. ;)

[ Voor 95% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2016 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:29:
[...]
Maar ook als reactie op
[...]
Probleem is echter, dat een plugin dan voor beide sites dan (in)actief is, dus dat gaat niet helemaal werken, dunkt me. :)
zie mijn reactie net boven je :) Gezien je de options nog apart zult houden als je die stappen volgt, kunnen beide wordpress installs hun eigen thema en plugins kunnen gebruiken, enige dat je beiden gebruikt zijn de posts en aangebonden taxonomieën, categorieën e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ja, dat bericht zag ik later, vandaar dat ik mijn vorige bericht ook bewerkt heb.
Gezien je de options nog apart zult houden als je die stappen volgt, kunnen beide wordpress installs hun eigen thema en plugins kunnen gebruiken, enige dat je beiden gebruikt zijn de posts en aangebonden taxonomieën, categorieën e.d.
Probleem is dat je dan dubbele accounts krijgt, dat je twee keer moet inloggen en je posts twee keer aan moet maken. Dan kan de TS beter gewoon enkel een (goede) responsive theme pakken en de plugins e.d. ten alle tijden actief houden. Zo is er geen onderscheid tussen mobile en desktop devices, wat Google ook erg fijn vind. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2016 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:37:
[...]
Probleem is dat je dan dubbele accounts krijgt, dat je twee keer moet inloggen en je posts twee keer aan moet maken. Dan kan de TS beter gewoon enkel een (goede) responsive theme pakken en de plugins e.d. ten alle tijden actief houden. Zo is er geen onderscheid tussen mobile en desktop devices, wat Google ook erg fijn vind. :)
je hoeft niet tweer keer posts aan te maken, want de posts table word gedeeld op beide sites, dus als je post op de een komt die ook op de ander. Maar omdat posts werken met categorien etc moeten die dus ook gelijk zijn, vandaar dat je ook die tables hardcodeerd in de settings.

Maar hoe dan ook, het is mogelijk om het voor elkaar te krijgen, en dat was de vraag. :)

Ik geef je tevens gelijk dat een goede responsive theme een veel makkelijkere en betere oplossing is dan een volledige nieuwe install ernaast te zetten, vooral omdat google dit ook ziet als duplicate content en dan beiden omlaag dendert in de rankings..
Om toch de TS een beetje tegemoet te komen raad ik de plugin : WP Mobile edition aan. deze werkt erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

allerleidesign schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:46:
je hoeft niet tweer keer posts aan te maken, want de posts table word gedeeld op beide sites, dus als je post op de een komt die ook op de ander.
Ah, ik zie het nu. #wathebikvandaag. :(

[ Voor 27% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2016 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allerleidesign
CptChaos schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 23:48:
[...]
Ah, ik zie het nu. #wathebikvandaag. :(
Ik merk aan mijn typen dat het weekend is... dus ach foutjes gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roanbbb
Bedankt voor alle reacties. Ik zie dat het inderdaad het beste is om gewoon een plugin te pakken die de site mobile vriendelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Een plugin om een een Wordpress site mobielvriendelijk te maken? Als je een thema neemt die responsive is heb je daarvoor helemaal geen plugin nodig, nog veel makkelijker.
Pagina: 1