PC in plaats van XBOX One/Playstation 4 ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Topicstarter
Graag had ik feedback op mijn gedachtegang...
Concreet: ik heb 2 kinderen die weleens een spelletje spelen op de WiiU (vooral Super Mario Bros), maar deze console stilaan ontgroeid geraken (11 en 9 jaar oud)... FIFA16 begint stilaan te roepen ;)

Om het klassieke dilemma XB1 vs PS4 te ontwijken, dacht ik aan deze piste:
Heb hier nog een PC staan, waarvan de belangrijkste componenten in dit geval zijn:Als ik vervolgens 2 XBOX One controllers aanschaf (en eventueel de adapter om draadloos te kunnen gamen) en de PC aansluit op de TV, dan heb ik ook een game-opstelling (uiteraard na aankoop van de nodige games). Bovendien lijkt deze mij de meest economische én de meest flexibele.

Ik denk eerder aan de XBOX One controllers dan aan die voor de PS4 omdat XB1 ook Windows 10 draait.

Lijkt jullie dit een logische en correcte gedachtegang? Laat gerust jullie mening horen.
thx!
Evert

Beste antwoord (via edeboeck op 13-04-2016 08:39)

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Mijn kinderen 10 en 6 spelen op een soortgelijke opstelling alleen wat krachtigere pc (GTX 970)
En ik heb een steam link om de games op de tv te toveren en daar hangen dan weer 2 PS4 controllers aan via bluetooth. Daar spelen de kinderen dan met veel plezier spellen als Rayman legends en Sonic all-stars racing op.
Ook FIFA 16 is op die manier te spelen maar die spelen ze niet want meisjes ;)

Het is overigens wel makkelijker als je een console haalt want dat blijft toch net iets gebruiksvriendelijker.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Scavy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-12-2023
Mijn kinderen 10 en 6 spelen op een soortgelijke opstelling alleen wat krachtigere pc (GTX 970)
En ik heb een steam link om de games op de tv te toveren en daar hangen dan weer 2 PS4 controllers aan via bluetooth. Daar spelen de kinderen dan met veel plezier spellen als Rayman legends en Sonic all-stars racing op.
Ook FIFA 16 is op die manier te spelen maar die spelen ze niet want meisjes ;)

Het is overigens wel makkelijker als je een console haalt want dat blijft toch net iets gebruiksvriendelijker.