Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Corrupt bios repareren

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
hallo,

mijn vraag is als je een corrupte bios hebt kun je die alleen zelf repareren als je een moederbord hebt met dubbele bios?
oftewel een moederbord met een enkele bios kan je die alleen maar opsturen om te laten repareren?

heb het probleem niet, maar vroeg me af omdat ik ook zit te denken een nieuwe pc te bouwen, wil graag weten of een moederbord met dubbele bios echt voordeel heeft als je niet aan overclocken bent

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-10 09:54
Bios kan alleen corrupt raken wanneer je besluit de bios te updaten en deze op een ongelukkig moment onderbroken wordt.

Als je aangeeft al niet te gaan overclocken of tweaken zou ik mij er niet druk om maken.

Zo vaak komen er geen updates voor en moet je ook maar op nalezen of de aanpassingen voor jou van toepassing zijn.

Ik zou er zelf dus niet op letten.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Corrupte bios is iets wat gebeurd na verkeerd flashen. Met een bios reset (batterij los) gaat alles weer naar default en kan je alles opnieuw instellen.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:38
OgWok schreef op maandag 04 april 2016 @ 19:12:
Corrupte bios is iets wat gebeurd na verkeerd flashen. Met een bios reset (batterij los) gaat alles weer naar default en kan je alles opnieuw instellen.
Nee, dat is voor corrupte settings, en dan doet hij dat vanzelf.
Als hij daadwerkelijk een corrupte BIOS of UEFI heeft, dan zijn er drie mogelijkheden:
- Herstellen vanaf dual-bios, maar dat had vanzelf al moeten gebeuren, of via een jumper selectie o.i.d
- Herstellen via USB bootloader (mits functioneel)
- ROM Chip vervangen. (alleen makkelijk met socket ROM IC's)

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
oke bedankt iedereen voor info, zal me er ook niet te druk om maken