Toon posts:

Nieuwe voeding, nieuwe/andere gpu of niks

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige systeem:
i5 2500k
8gb ram
R9 280
550W voeding
1 ssd, 2 hdd

Nou was ik aan het overklokken gegaan maar mijn pc klapt er de hele tijd uit, ook bij een minimieme klok. Blijkbaar toch te weinig prik. Dus, wat is het advies: Nieuwe (zuiniger) gpu waardoor er tevens ruimte is voor een klok, nieuwe voeding en de huidige gpu klokken, nieuwe voeding en extra 280 voor xfire al dan niet met klok, helemaal niks zonde geld.

Wat zou jullie keuze zijn, budget aside kijkend naar bang4buck

Verwijderd

Het enige wat mij duidelijk is qua onderdelen, is de intel processor.
Verder, wat ga je met het systeem doen? Gamen? Welke games?
Te weinig prik, dat leid je af uit?
Wat heb je zelf al gevonden als mogelijke upgrade?
Kortom: CAA beleid

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 18:58 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Tja, wat meer info zou welkom zijn ;)

Merk, type en ouderdom van voeding
Wat wil je bereiken met de upgrade??

Sowieso zou ik een 280 nooit in CrossFire zetten, vraagt alleen maar om problemen, nog meer hitte en lawaai. Tevens, als je je 280 verkoopt en er een gtx 970 / R9 390 in zet heb je meer performance dan nu.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga van te weinig prik uit omdat mijn pc crasht bij zelfs een minieme overklok. Merk van de voeding weet ik zo niet, maar zal een jaar of 4/5 oud zijn. Ik weet wel dat het algemeen prima voeding is (80+ bronze van een geronmeerd merk) Ik wou door overklikken gewoon net wat hogere performance halen. Games die ik speel kunnen wel aardig met deze kaart maar dan hoop ik the witcher toch nog een tikje hoger te kunne spelen. Games die meer vragen dan the witcher speel ik op dit moment niet maar dat zal straks vast wel komen.

Sorry voor de brakke tekst, net over op windows phone. Typt vrij gaar en editen lukt niet goed in Edge..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 19:05 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
witcher vraagt vooral GPU. Een oc van je cpu heeft dus geen effect.

Voeding van een gerenomeerd merk zegt mij niets.

Welk mobo heb je? Welke oc hebben we het over, wat oc je?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-02 20:28
Als je bij een minimale overclock een crashende pc hebt verwacht ik eerder dat je problemen hebt met een niet stabiele OC ipv een voeding die ontoereikend is. 550 watt is MEER dan genoeg voor een i5 2500k en een r9 280.

Ik zou dus eerst even posten wat je exacte specs zijn: dus welke voeding? welke moederbord/ wat voor oc settings? temperaturen voor en na OC? Clock je ook ram over?

Verwijderd

Topicstarter
Het leek mij ook dat het makkelijk moet kunnen. Misschien dat ik een setting in de bios verprutst heb. Zal nog eens bezig anders. Ik dacht dat het Adata HM550 is. Mobo MSI Z87-G45 dacht ik. Temperatuur kwam niet hoger dan ik dacht 80 graden, daarna klapt ie er uit. Geheugen heb ik zowel wel als niet geklokt geporbeerd.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Je denkt te veel en verteld te weinig.

Als je serieus advies wil, moet je zelf ook serieus wezen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed maar even op deze manier. Dit is mijn huidige setup.
Mocht het relevant zijn om merken/types van geheugen/ssd/hdd te weten dan zoek ik dat even op.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 0,-€ 0,-
1MSI Z77A-G45€ 0,-€ 0,-
1Club 3D Radeon R9 280 royalKing€ 0,-€ 0,-
1Adata HM-550€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Verwijderd

Een prima voeding, aan het vermogen zal het niet liggen, eerder een defect. Maar het kunnen net zo goed de temperaturen zijn. Wat klok je nu eigenlijk precies over, je CPU of je GPU of je RAM of je monitor?

Verwijderd

Topicstarter
Oké. Blijkbaar wil de GPU toch probleemloos draaien op 1155/1515. Hiervoor brakke drivers gebruikt denk ik. Excuus allen voor dit braad topic.

Mijn CPU wil ook ineens draaien op 4.5GHz. Toch raar wat er dan veranderd is..

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 20:56 ]

Pagina: 1