Game pc onder de 1300,-

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers, ik heb wat advies nodig

[i]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil vooral gaan gamen en dingen voor school doen, films en series kijk en ik wil het liefst op de Ultra settings kunnen spelen bij games en minimaal op High settings. ( Far cry Franchise, Ark survival evolved, Sid Meier's civilization 5 & 6 )
Wat mag het systeem gaan kosten?
Sorry, heb het niet goed in het onderwerp gezet, ik wil het liefst een prijs rond de 1300 euro, een paar tientjes meer scheelt niet zo veel
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Trust muis en een Asus VX248H beeldscherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1 TB ruimte wil ik minimaal. één SSD zou ook fijn zijn.
Voor de rest weet ik het nog niet, een sterke / goede videokaart wil ik wel graag hebben zodat ik de games die ik genoemd heb op ultra settings kan spelen
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst Intel en Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Grootte maakt mij niet veel uit, heb genoeg ruimte. Het geluid maakt me niet veel uit zolang ik er niet veel last van heb. Energieverbruik hoeft ook niet enorm hoog te zijn als het lager kan vind ik het goed, vind 800 W te veel dus iets lager dan dat en het is goed.
Ga je overklokken?
Nee
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,80€ 198,80
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 113,95€ 113,95
1Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate€ 355,99€ 355,99
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Zalman Z11 Plus€ 66,01€ 66,01
1Asus VX248H Zwart€ 166,50€ 166,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 48,99€ 48,99
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 47,95€ 47,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 65,95€ 65,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 12,95€ 12,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.282,23

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag weten wat jullie er van vinden, past het wel, is het niet te duur, kan het beter?? Feedback is altijd welkom

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2016 20:48 . Reden: Verandering van mening ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Feedback op welke build? Concrete componenten zijn je muis, scherm en gpu die je misschien wilt? Verder ene beetje een vage openingspost..(fraude en misschien overclocken? Leg uit waarom je hier zo over denkt, bijv wat denk je met een overclock te behalen. Net als, dingen met videos? Bekijken, editen kopieren? En leuk dat je games op ultra wilt spelen.. Maar welke? De oude doom? En wat is te veel geluid voor jou? Evenals teveel stroom :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is echter wel de bedoeling, dat je zelf ook met een opzetje begint, zie hiervoor ook Handleiding Pricewatch en DAA beleid. Om toch iets te hebben om op te beginnen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600K Boxed€ 235,97€ 235,97
1Asus Z170 PRO GAMING€ 142,95€ 142,95
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 325,-€ 325,-
1NZXT S340 Zwart€ 64,95€ 64,95
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 68,50€ 68,50
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
1Crucial BX200 960GB€ 230,95€ 230,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.189,22

Bovenstaande PC is een PC waar je mee kan overclocken, mocht je daartoe besluiten. Zelf zou ik het overigens niet doen, het levert te weinig op, maar kost wel een bult meer. Je kan gemakkelijk 100 euro besparen als je een andere CPU neemt en een ander moederbord. Als je niet gaat overclocken, zou ik de i5 6400 adviseren in combinatite met een moederbord met B150 chipset.

[ Voor 89% gewijzigd door CH4OS op 04-04-2016 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
robogeeka schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:42:
Feedback op welke build? Concrete componenten zijn je muis, scherm en gpu die je misschien wilt? Verder ene beetje een vage openingspost..(fraude en misschien overclocken? Leg uit waarom je hier zo over denkt, bijv wat denk je met een overclock te behalen. Net als, dingen met videos? Bekijken, editen kopieren? En leuk dat je games op ultra wilt spelen.. Maar welke? De oude doom? En wat is te veel geluid voor jou? Evenals teveel stroom :P
Sorry, 1ste keer dat ik dit doe en heb een beetje problemen met me build laten zien in zo'n tabel. Met fraude bedoel ik meer of ik niet tientallen euro's besteed en niets wordt geleverd, maar merken zoals Asus die zijn bekend ik vertrouw erop dat Asus levert waar ik om heb gevraagd, ik wil niet belazerd worden :( Ik wil niet overclocken, ik ga het nu ook gelijk veranderen, video's ga ik toch niet maken en de rest van waar het vooral nodig is en de standaardinstellingen zijn ook goed hoewel het soms ook wat beter kan. Games die ik op Ultra wil spelen zijn vooral de games die je offline speelt ( Far Cry: Primal, Tom Clancy's The Division, League of Legends ( online game ), ARK: Survival Evolved ) Ik vind Online games ook leuk om te spelen maar wij kunnen hier niet zulk goed internet hebben dus dat is een beetje jammer :'(
Geluid, het geluid hoeft niet heel luid te zien ik ben enorm verslaafd aan films en series 8)7 en kijk er dus heel veel en als ik er dan de hele tijd een ruis of een ander geluid doorheen hoor word ik er waarschijnlijk wel snel geïrriteerd aan. Misschien een raar voorbeeld maar misschien begrijp je het, Als een pakje ( Wicky, Taksi, etc ) bijna leeg is en je slurpt het helemaal leeg in 1 keer maakt het ook een geluid tot het pakje leeg is, dat vind ik zelf al vrij veel. Nog een voorbeeld: Als je met de punt van een schaar over een houten tafel krast, zoiets dat vind ik vrij irritant worden na een tijdje en soms zit ik vrij lang te gamen en dan gaat het echt irritant worden......
Stroom: Ik had toen ik voor de build zocht ook een beetje gekeken naar de stroom en dan zag je sommigen met 450 W en sommige met 800 W zelfs, ik vind 800 W vind ik te veel eigenlijk alles eronder is wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal aanpassingen gemaakt aan de build, ik hoop dat het goed is, zouden een paar mensen misschien willen zeggen hoe het eruit ziet. Of het uberhaupt wel werkt, ik hoop dat het er goed in staat want eerst lukt het niet :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat niet werken, moederbord en cpu matchen niet.
Als je niet gaat overklokken heeft het aanschaffen van een k cpu en Z moederbord geen nut en maakt het onnodig duur.
In het volgende systeem zou je de GTX 970 kunnen ruilen met een pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate of pricewatch: Sapphire Nitro Radeon R9 390X 8G D5 vanwege de wat betere ondersteuning voor het toekomstige dx12.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 198,85€ 198,85
1Asus B150 Pro Gaming/Aura€ 113,95€ 113,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 349,-€ 349,-
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Zalman Z11 Plus€ 66,01€ 66,01
1Asus VX248H Zwart€ 166,50€ 166,50
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 49,98€ 49,98
1Cryorig M9i€ 24,99€ 24,99
1Logitech Illuminated Keyboard (Qwerty)€ 47,95€ 47,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 65,95€ 65,95
1Asus DRW-24F1MT Zwart€ 12,95€ 12,95
1Corsair CX450M€ 52,70€ 52,70
1Crucial MX200 2,5" 250GB€ 79,50€ 79,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.276,28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je kunt ook overwegen om te waschten op de nieuwe gpu's die dit jaar gaan komen, of nu een goedkopere videokaart nemen en die later met de nieuwe gpu's weer doorverkopen, als je zelf zo'n gpu koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CptChaos schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 10:17:
Je kunt ook overwegen om te waschten op de nieuwe gpu's die dit jaar gaan komen, of nu een goedkopere videokaart nemen en die later met de nieuwe gpu's weer doorverkopen, als je zelf zo'n gpu koopt.
Hier kan ik me bij aansluiten, al moet je dan waarschijnlijk 2 maandjes wachten.. echter is dat het waarschijnlijk wel waard. Kijk eens bij vraag en aanbod je zou de komende tijd met een goede 2e hands kunnen overbruggen.

Mocht je nu toch perse al een gpu willen, dan moet je ook zeker amd niet vergeten, op dit moment is de r9 390 niet alleen veel bang for buck maar dankzij directX 12 en de onlangs sterk verbeterde drivers presteert deze nu erg goed (dit varieert wel per game, maar er is een stijgende lijn van vooruitgang )

Veder wil ik even zeggen dat je zolang je bij een normale ( elke in pricewatch voorkomende ) webshop je je geen zorgen over fraude hoeft te maken, sterker nog, zelf bouwen zorgt ervoor dat je alles zelf in de hand hebt. Wanneer je een pc ergens voor je laat bouwen is de kans dat je teveel betaald of dat ze zelfs misschien stiekem wat 2e hands onderdelen gebruiken groter ( al zal dit ook bijna nooit gebeuren ). Maar als je iets niet vertrouwd gewoon aan andere vragen of een paar review's lezen en dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt ☺

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 16:02:
[...]

Hier kan ik me bij aansluiten, al moet je dan waarschijnlijk 2 maandjes wachten.. echter is dat het waarschijnlijk wel waard. Kijk eens bij vraag en aanbod je zou de komende tijd met een goede 2e hands kunnen overbruggen.

Mocht je nu toch perse al een gpu willen, dan moet je ook zeker amd niet vergeten, op dit moment is de r9 390 niet alleen veel bang for buck maar dankzij directX 12 en de onlangs sterk verbeterde drivers presteert deze nu erg goed (dit varieert wel per game, maar er is een stijgende lijn van vooruitgang )

Veder wil ik even zeggen dat je zolang je bij een normale ( elke in pricewatch voorkomende ) webshop je je geen zorgen over fraude hoeft te maken, sterker nog, zelf bouwen zorgt ervoor dat je alles zelf in de hand hebt. Wanneer je een pc ergens voor je laat bouwen is de kans dat je teveel betaald of dat ze zelfs misschien stiekem wat 2e hands onderdelen gebruiken groter ( al zal dit ook bijna nooit gebeuren ). Maar als je iets niet vertrouwd gewoon aan andere vragen of een paar review's lezen en dan weet ik zeker dat het helemaal goed komt ☺
Ik zou best graag 2 maanden willen wachten maar ik ben voor zo'n lange tijd niet geduldig genoeg, ik heb btw Far Cry: Primal ook al maar nog niet kunnen spelen hetzelfde geld voor ARK maar die deed het niet goed op mijn huidige laptop.
Ik denk dat je met de amd deze bedoelt: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming???
En als ik deze in de build doe zou het nog steeds kunnen werken????
Nu maak ik me ook een stukje minder zorgen over dat fraude gebeuren :P Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Niet specifiek de MSI, de R9 390 in het algemeen waarvan de MSI en pricewatch: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate de stilste zijn.
Zonder aanpassingen kan je de GTX 970 wisselen voor de R9 390.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En als allerlaatste vraag, de build die ik op dit moment heb ( staat in de originele post ) kan ik die gebruiken, werkt ie want dan ga ik m denk nu nog bestellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:57:
En als allerlaatste vraag, de build die ik op dit moment heb ( staat in de originele post ) kan ik die gebruiken, werkt ie want dan ga ik m denk nu nog bestellen :P
Ja het ziet er goed uit, en voor zo ver ik zo kan zien lijkt alles te kloppen :)
Pagina: 1