Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Ik zoek een?
Ik heb een voeding nodig van rond de 300 Watt met 2 x 6 pin vga aansluitingen

Wat is je budget?
Zo weinig mogelijk voor een fatsoenlijke voeding

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Be quiet heb ik goede ervaringen mee, maar sta open voor elk merk..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hij gaat in een oud systeem van mij zitten waar in zit:
-CPU Intel Core2 DUO E6750
-VGA Asus NVidia 6850
-Moederbord Gigabyte P35-DQ6
-SSD Kingston 120GB
-DVD drive
-Geheugen 4 x 1 GB

Mijn grote vraag is dus, heeft deze voeding een 2 x 6 pins aansluiting voor de VGA. AAngezien bequiet zelf opgeeft van niet, maar in de review op tweakers is er een tweaker die zegt van wel. Is er iemand die onlangs deze voeding heeft gekocht en dit voor mij kan verifiëren ?

Mocht er iemand een mooi alternatief weten voor rond dezelfde prijs waar deze connector zeker wel op zit, hoor ik dat ook graag.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:15
Een voeding van 300w met 2x 6-pins ga je waarschijnlijk niet vinden. Die BeQuiet heeft er maar 1. Je moet in gedachte houden dat voedingen van 300w zijn gemaakt voor systemen zonder zware grafische kaart. Dan is het ook logisch dat er geen 2x 6-pins aanwezig is. Als je theoretisch bekijkt kunnen 2x 6-pins 300W aan stroom vragen. Dat betekent dus dat er niets overblijft voor de rest van de PC (moederbord, CPU etc.). In jouw geval zal die HD6850 geen 300w verbruiken, maar theoretisch is het dus logisch dat er geen 300w voeding op de markt is die 2x 6-pins heeft.

Wat je wel kunt doen is met een 2x molex naar 6-pins adapter de 2de 6-pins connector aansluiten op je videokaart. Nogmaals, houd er rekening mee dat je voeding genoeg power moet hebben om alle componenten van stroom te voorzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Ok, ik heb net de specs van de System power 8 400 Watt bekeken en die heeft wel zeker 2 x 6 pins aansluitingen. Qua prijs scheelt het ook niet zoveel, maar dan heb ik zeker een voeding die alles heeft wat ik nodig heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen179
Goede keuze :) 400w is zeker voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor hetzelfde geld heb je een pricewatch: be quiet! System Power B8 450W. Kwalitatief hetzelfde komt alleen in bubbelfolie ipv een doos omdat het de Bulkversie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:03
Waarom koop je niet gelijk een goede voeding die je ook kunt meenemen naar je volgende systeem?
Het ziet er niet naar uit dat je hier nog lang mee gaat doen gezien de leeftijd van de componenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:02:
Voor hetzelfde geld heb je een pricewatch: be quiet! System Power B8 450W. Kwalitatief hetzelfde komt alleen in bubbelfolie ipv een doos omdat het de Bulkversie is.
Die vind ik er te goedkoop uitzien. hij zal misschien best goed zijn, maar om die 50 Watt geloof ik het wel :)
mitsumark schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:54:
Waarom koop je niet gelijk een goede voeding die je ook kunt meenemen naar je volgende systeem?
Het ziet er niet naar uit dat je hier nog lang mee gaat doen gezien de leeftijd van de componenten.
Het is niet een pc voor mijzelf en ik wil niet al te veel geld uitgeven, maar je hebt wel een punt. Ik weet nog steeds niet of de rest van de spullen nog wel werkt, maar de vga kaart heeft maximaal 1 jaar gedraaid. Ik merk het wel zodra ik hem van de week aansluit.

Het zal sowieso geen super systeem worden, dus mochten er meer dingen niet werken dan denk ik nog steeds aan 400 Watt genoeg te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 19:18
Als je nog steeds niet weet of de rest van de spullen nog wel werken, dan zou ik eerst een PSU ergens lenen om te zien of het systeem nog werkt. Daarna zou ik dan een PSU gaan kopen, want anders geef je misschien geld uit aan iets dat niet eens werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 31-07 22:01
Ach, een 400W be quiet! voeding is gewoon prima, in het ergste geval werkt het oude systeem niet meer en heeft hij alvast een nieuwe voeding voor een vervangend systeem. Ook is 400W tegenwoordig toekomstvast als je het op single GPU houdt, dus een prima investering.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
Het systeem draait ondertussen, de oude voeding was echt stuk. Elco's met een bolle kop waar inhoud uitgelopen was etc. Het was indertijd toch echt geen slechte voeding, de Antec Phantom 500 voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
TTLCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:08:
Het systeem draait ondertussen, de oude voeding was echt stuk. Elco's met een bolle kop waar inhoud uitgelopen was etc. Het was indertijd toch echt geen slechte voeding, de Antec Phantom 500 voor de geïnteresseerden.
Leuk om te horen dat alles werkt. Ik denk alleen dat niemand meer interesse hebt in jouw voeding ;). Just kidding. Antec staat inderdaad wel bekend als een degelijk merk, maar ook voedingen gaan een keer stuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
TTLCrazy schreef op woensdag 06 april 2016 @ 20:08:
De kwaliteit was echt wel slecht door de combinatie van slechte condensators geplaatst in een hete semi-passieve voeding. Dat is wel de meest slechte keuze wat je kunt doen voor de levensduur van een condensator. Elke 10 graden warmer is voor een condensator al ongeveer een halvering van de levensduur.

Jouw voeding zijn problemen binnen 5 jaar gebruik ook echt niet bijzonder. Nadeel van lekkende condensators is dat ze hun werk niet meer goed uitvoeren en dat is ripple weg filteren. Als ze dat niet meer goed doen betekend het dat de voeding een gevaarlijk hoge ripple door zal geven aan de andere onderdelen van de PC en dit is echt heel slecht voor de levensduur van die andere onderdelen.

Als je nu dus heel veel kapotte elco's hebt dan was de voeding waarschijnlijk meer dan een jaar bezig de andere onderdelen te slopen. Condensators gaan namelijk niet in één keer stuk en ook niet allemaal tegelijk, gaat langzaam en één voor één.

[ Voor 10% gewijzigd door -The_Mask- op 06-04-2016 22:29 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy

TTLCrazy

Listen to Frankie

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 06 april 2016 @ 22:26:
[...]

De kwaliteit was echt wel slecht door de combinatie van slechte condensators geplaatst in een hete semi-passieve voeding. Dat is wel de meest slechte keuze wat je kunt doen voor de levensduur van een condensator. Elke 10 graden warmer is voor een condensator al ongeveer een halvering van de levensduur.

Jouw voeding zijn problemen binnen 5 jaar gebruik ook echt niet bijzonder. Nadeel van lekkende condensators is dat ze hun werk niet meer goed uitvoeren en dat is ripple weg filteren. Als ze dat niet meer goed doen betekend het dat de voeding een gevaarlijk hoge ripple door zal geven aan de andere onderdelen van de PC en dit is echt heel slecht voor de levensduur van die andere onderdelen.

Als je nu dus heel veel kapotte elco's hebt dan was de voeding waarschijnlijk meer dan een jaar bezig de andere onderdelen te slopen. Condensators gaan namelijk niet in één keer stuk en ook niet allemaal tegelijk, gaat langzaam en één voor één.
Als je een voeding hebt met kwalitatief goede condensatoren, mag je dan wel verwachten dat deze langer meegaat ? (ervanuitgaand dat de temperatuur niet te hoog wordt) M.a.w. heb jij ervaringen met voedingen die probleemloos 10 jaar werken ? Of is dat een utopie en wordt de meeste electronica oud en gaat vanzelf lekken of verloopt qua waarde ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een high-end voeding kan prima meer dan 10 jaar meegaan, komen ook steeds meer voedingen bij met 10 jaar garantie. Fabrikanten geven geen 10 jaar garantie op voedingen als ze niet zeker weten dat meer dan 95% van de voedingen dat prima kan halen.

Corsair RMx, RMi, HXi en AXi serie hebben tegenwoordig 10 jaar garantie.
EVGA SuperNOVA G2 series hebben ook 10 jaar garantie na registratie.

Maar veel andere high-end voedingen moeten ook geen problemen hebben met 10 jaar perfecte werking.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
Die voedingen die je noemt zijn allemaal wel zwaar, minimaal 550W...toch jammer dat er in dit soort series geen 350-400W voedingen zijn.

Zelf ga ik een Seasonic 400W (passive) gebruiken in m'n nieuwe systeem. Daarop zit 7 jaar garantie.

<GOT> Zarhrezz#2885

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:22

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

De Seasonic G series is erg fijn om mee te werken. Het valt buiten het prijspunt waar de TS naar zit te kijjken, maar voor een laag voltage kan je niet misgaan met de G 350.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Zarhrezz schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:08:
Die voedingen die je noemt zijn allemaal wel zwaar, minimaal 550W..
Ja 10 jaar garantie op een niet high-end voeding zal niet gebeuren, dat kan niet uit.
.toch jammer dat er in dit soort series geen 350-400W voedingen zijn.
Schijnt heel slecht te verkopen, dus weinig fabrikanten die zich er aan willen branden.

pricewatch: Seasonic G-series 360 watt is één van de weinig high-end voedingen, met een fatsoenlijke prijs welke in principe wel meer dan 10 jaar mee goed gaan.
Zelf ga ik een Seasonic 400W (passive) gebruiken in m'n nieuwe systeem. Daarop zit 7 jaar garantie.
Naar mijn idee is die nogal duur en passief voegt ook weinig toe naar mijn idee. In een moderne PC komt de voeding onderin te liggen en bij deze voeding moet de opening naar boven gericht worden. Alle warmte stijgt nu dus op en komt in de CPU koeler en/of videokaart koeler welke dan meer geluid gaan maken.

Dan liever een onhoorbare voeding met fan die de CPU en/of videokaart niet meer opwarmen en er alleen maar voor zorgen dat de PC meer geluid gaat maken.
Yariva schreef op donderdag 07 april 2016 @ 14:22:
De Seasonic G series is erg fijn om mee te werken. Het valt buiten het prijspunt waar de TS naar zit te kijjken, maar voor een laag voltage kan je niet misgaan met de G 350.
Laag vermogen en G-series 360W bedoel je. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarhrezz
-The_Mask- schreef op donderdag 07 april 2016 @ 20:34:
Naar mijn idee is die nogal duur en passief voegt ook weinig toe naar mijn idee. In een moderne PC komt de voeding onderin te liggen en bij deze voeding moet de opening naar boven gericht worden. Alle warmte stijgt nu dus op en komt in de CPU koeler en/of videokaart koeler welke dan meer geluid gaan maken.

Dan liever een onhoorbare voeding met fan die de CPU en/of videokaart niet meer opwarmen en er alleen maar voor zorgen dat de PC meer geluid gaat maken.
Ik plan in een In Win 805...de opening moet dan sowieso naar boven. Warme lucht afvoeren via de voeding voelt dan ook wat dubbel aan. Verder geen OC of heel zware videokaart, dus makkelijk te koelen allemaal. Maar het is absoluut een trade-off bij die kast.

<GOT> Zarhrezz#2885

Pagina: 1