Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop student architectuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik zoek een laptop die ik zal gebruiken tijdens mijn studies en die als het mogelijk is ook games kan draaien. Voor mijn studies zal ik vooral Photoshop, revit, archi- , autocad gebruiken en misschien wat andere render applicaties.

Wat is je budget?
De prijs van de aanbevolen laptop door de school is rond de 1800 euro dus wil ik graag iets hoger gaan rond de 2000 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal deze laptop waarschijnlijk elke dag meenemen naar school waar er op elk bureau voorziening is van 2 stopcontacten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb zitten kijken in verschillende lijnen van MSI ( gaming & workstations ) en in de dell reeksen , maar ik sta open voor alle merken. ( ze raden mij aan geen mac te kopen voor compabiliteits redenen )

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-04-2016 18:32)

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Het is zoals stevens hierboven vermeld, hoe lang wil je wachten voor iets klaar is? :p Ik heb de eerste 2.5 jaar van mijn opleiding ingenieur-architect gedaan met een HP envy dv6, met een i7 3630qm 8gb ram, een gt635m en een trage harde schijf, en dat ging allemaal zeer vlot, er zijn in mijn opleiding veel mensen die nog eens geen i7 hebben en die redden zich ook, moeten nu eenmaal wat langer wachten bij renders e.d.

Heb nu mijn HP ingeruild voor een MSI WS60 met Quadro M2000M, en veel verschil is er eigenlijk niet in de meeste applicaties, wat ik je wel kan meegeven, neem geen 4K scherm, tenzij je echt wilt, ik heb er in de MSI eentje, en de schaling van autocad en dergelijke is nog niet echt optimaal ;)

Zorg dat je een i7 hebt (quad core, geen dual core), een ssd en een redelijke GPU en je komt dan al wel een eind (met jouw budget zou je daar een ruime keuze moeten in hebben)

Form follows whatever the f*ck I want

Alle reacties

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:31

D4NG3R

kiwi

:)

En wat heb je zelf al gevonden? Gooi je eisen en wensen eens in de Pricewatch, kies een paar modellen die je aan staan en zoek over die modellen informatie. Je opleiding zal wel een aantal eisen hebben opgesteld waar je mee kan beginnen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Ernemmer
  • Niet online
Een Dell of HP workstation is natuurlijk leuk maar vaak wel erg zwaar en duur. Als je een beetje normaal met je spullen omgaat kan een consumenten laptop ook lang mee gaan.

Ik heb even een lijstje voor je gemaakt in de pricewatch met laptops die geschikt zijn om met Revit te werken. De overige programma's zullen daar ook goed op draaien.
Nu moet je alleen nog zelf even de reviews nalezen over accuduur, gewicht, aantal USB poorten, netwerk aansluiting, kaartlezer en overige dingen die jij interessant vind.

http://tweakers.net/categ...XpNopMYCucnxvz3K1FL2Pf9Cw

• eBait
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:00
Volgens mij heb je aan de ThinkPad P50 een zeer degelijke laptop, welke niet als een blok lood in je tas ligt. Voldoet aan alle eisen die je stelt in de OP, en past in het budget..

pricewatch: Lenovo ThinkPad P50 20EN0005MH

Uitgebreide review staat trouwens hier: http://www.notebookcheck....tion-Review.158713.0.html

[ Voor 16% gewijzigd door eBait op 04-04-2016 17:26 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-11 14:37
Een mobiel werkstation zou ik niet direct nemen. Tegenwoordig kun je krachtige laptops in een veel compacter formaat krijgen. Voor dit budget zou ik zeker de Dell XPS 15 overwegen. Prachtig scherm, snelle quadcore i7, snelle grafische kaart en bovendien zeer mobiel voor zo'n krachtige machine. Overigens kun je als student zijnde ook een 10% kortingscode krijgen en is een XPS 15 al vanaf zo'n 1450 euro te krijgen. Een Asus Zenbook Pro UX501VW is misschien ook een goede keuze.

Zelf heb ik de Dell Inspiron 7559 recent aangeschaft. Daarmee heb je de kracht van een XPS 15 voor heel wat minder geld, maar lever je wel in op kwaliteit van het scherm, trackpad, toetsenbord en behuizing. Ik wilde eerst ook de XPS nemen, maar heb ervoor gekozen een stapje terug te doen zodat ik sneller een nieuwe laptop kan kopen. Het ligt er maar aan wat je zoekt.

De huidige generatie MacBook Pro 15" kan sowieso de concurrentie slecht bijbenen op het gebied van performance. Bovendien heeft alleen de duurste variant heeft een dedicated gpu, die ook nog eens een stuk trager is dan bijv. de GTX 960M.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden. Heb gewoon gezien dat de lenovo een quadro grafische kaart heeft zal dit veel verschil uit maken met de geforce grafische kaarten ( gtx series ). Zal ook eens verder kijken voor de asus zenbook :D. ( dit is een vergelijking van bepaalde laptops die me ook wel aanstaan en net binnen mijn budget http://tweakers.net/price...613;481421;476451;484153/ , school raad ook een HP zbook 15 aan wat waarschijnlijk ook een workstation is ???)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2016 14:59 ]

• eBait
Hangt er vanaf waarvoor. Ze zijn voor een groot gedeelte fysiek gelijk (zelfde architectuur), maar de drivers voor de Quadro branded kaarten zijn meer geoptimaliseerd voor CAD achtige software, de drivers voor de GeForce branded kaarten zijn meer geoptimaliseerd voor games.

Technische whitepaper die dit uitlegt (wel aan de hand van desktop kaarten): http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/4AA5-0490ENW.pdf

Ook niet te verwaarlozen: de Lenovo heeft 3 jaar *on site* garantie, welke ook makkelijk uit te breiden is. Ik zou persoonlijk voor de extra degelijkheid die een workstation biedt gaan, zeker omdat deze maar ~500 gram zwaarder is dan een consumer apparaat (waarbij je weer inboet op bouwkwaliteit).

Excuses voor het lastiger maken van je keuze ;-)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, maakt keuze mss iets makkelijker, het is niet dat ik heel zware games zal spelen hoogst een beetje skyrim en league dus de quadro zal dit waarschijnlijk aankunnen.
De zwaarte maakt eigenlijk ook niet veel uit , laptop vervangt alle boeken. Zal me een beetje meer informeren naar die lenovo, Hp en msi workstations, wil toch dat de laptop een paar jaar meegaat :p.

• eBait
Dat lijkt geen probleem te zijn. Gaming benchmarks voor de M1000M kaart zijn hier te vinden:

http://www.notebookcheck....adro-M1000M.151582.0.html

• Ernemmer
  • Niet online
Quadro kaarten zijn totaal niet nodig voor Autocad, Archicad, Revit of 3ds Max.
Een GTX is een stuk goedkoper. Wel bij nVidia blijven aangezien Revit wel eens moeilijk doet bij AMD kaarten.

Leesvoer: http://www.revitforum.org...-video-graphic-cards.html

Om je een idee te doen over de benodigde snelheid voor Revit heb ik zelf twee benchmarks gedraaid en dit was het resultaat;

met een GTX 650Ti
v1 Graphics benchmark w/ hardware acceleration [1]
6.71 refresh Hidden Line view x12 - with hardware acceleration
6.71 refresh Consistent Colors view x12 - with hardware acceleration
8.03 refresh Realistic view x12 - with hardware acceleration
2.74 rotate view x1 - with hardware acceleration

Met een GTX970
v1 Graphics benchmark w/ hardware acceleration [1]
6.57 refresh Hidden Line view x12 - with hardware acceleration
6.55 refresh Consistent Colors view x12 - with hardware acceleration
7.64 refresh Realistic view x12 - with hardware acceleration
2.43 rotate view x1 - with hardware acceleration

Zo zie je dat het maar een minimaal verschil is tussen een goedkope kaart en een dure.

Een test met een Quadro heb ik niet gedaan maar heb een tijd geleden een K4000 in mijn PC gehad en toen merkte ik geen verschil met de GTX650Ti in Revit.

[ Voor 68% gewijzigd door Ernemmer op 05-04-2016 15:56 ]

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:26
Die aanbevolen laptop via school, kun/moet je die via hun verkrijgen? Als dat zo is zijn dat bijna altijd deals waarmee je qua "bang for buck" nooit iets beters kan vinden. Lees: voor een workstation met dezelfde specs ben je zomaar 2500+ Euro kwijt.

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:32
Ik ben mijn Bouwkunde opleiding prima doorgekomen met een Dell XPS 15" met i7, 8GB, GT525M en 750GB. Daar kom je makkelijk mee weg, ik ben in ieder geval nooit in de buurt van de max van de laptop aangelopen (ja, renderen kost tijd maar dat doet het altijd). Ik moet wel zeggen dat ik er een desktop naast had voor het echte render- (en game)werk. Maar ook dat is een kwestie van je tekeningen op de juiste manier opbouwen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • Beste antwoord

• archi_wouter
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-11-2020

archi_wouter

Weebee

Het is zoals stevens hierboven vermeld, hoe lang wil je wachten voor iets klaar is? :p Ik heb de eerste 2.5 jaar van mijn opleiding ingenieur-architect gedaan met een HP envy dv6, met een i7 3630qm 8gb ram, een gt635m en een trage harde schijf, en dat ging allemaal zeer vlot, er zijn in mijn opleiding veel mensen die nog eens geen i7 hebben en die redden zich ook, moeten nu eenmaal wat langer wachten bij renders e.d.

Heb nu mijn HP ingeruild voor een MSI WS60 met Quadro M2000M, en veel verschil is er eigenlijk niet in de meeste applicaties, wat ik je wel kan meegeven, neem geen 4K scherm, tenzij je echt wilt, ik heb er in de MSI eentje, en de schaling van autocad en dergelijke is nog niet echt optimaal ;)

Zorg dat je een i7 hebt (quad core, geen dual core), een ssd en een redelijke GPU en je komt dan al wel een eind (met jouw budget zou je daar een ruime keuze moeten in hebben)

Form follows whatever the f*ck I want

Pagina: 1