Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:43
Voor mijn ouders heb ik recent eindelijk de oude crt televisie, oude boxen en oude versterker/radio vervangen door een Philips 65 inch tv + Dynaudio Xeo 4 set + Pioneer Bluray speler.

Wat mijn ouders echter heel veel gebruikten was hun radio. Gewoon een apparaat waar ze de verschillende zenders kunnen selecteren, en het geluid over de boxen wordt afgespeeld.

Ze weten dat dit ook via de tv of ipad kan (internetradio), maar vinden dit toch vervelend. Weet er iemand een klein radiootje dat ik via de Xeo4 hub over de Xeo speakers kan laten afspelen?

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:31

CeesKees

I rest my Kees

Ik heb een wedervraag.
Hoe denk jij het kleine radiootje aan te gaan sluiten op de Xeo4 of de Xeo4 Hub?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
CeesKees schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:43:
Ik heb een wedervraag.
Hoe denk jij het kleine radiootje aan te gaan sluiten op de Xeo4 of de Xeo4 Hub?
Nou als ik het me goed herinner zijn daarop nog 2 tulp-ingangen vrij.

Edit:

Zie hier de ingangen:
https://www.google.nl/url...4ipA&ust=1459867439972011

Momenteel gebruiken mijn ouders alleen de Optical In.

[ Voor 92% gewijzigd door Stoffa op 04-04-2016 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:14
[out-of-the-box]Een oude telefoon met FM-radio aan boord?[/out-of-the-box]

En het is ook wel handig om aan te geven of FM uit de ether of via de kabel moet worden ontvangen. En of hij voorkeurzenders moet hebben. Er zijn zelfs radio's in de vorm van een pen (zo'n ding waarmee je kunt schrijven), maar we weten niet of die aan je eisen voldoet.

[ Voor 64% gewijzigd door Jaap-Jan op 04-04-2016 16:58 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Jaap-Jan schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:53:
[out-of-the-box]Een oude telefoon met FM-radio aan boord?[/out-of-the-box]

En het is ook wel handig om aan te geven of FM uit de ether of via de kabel moet worden ontvangen. En of hij voorkeurzenders moet hebben. Er zijn zelfs radio's in de vorm van een pen (zo'n ding waarmee je kunt schrijven), maar we weten niet of die aan je eisen voldoet.
Mja kan, maar geen groot fan van deze oplossing.

Wat ik eigenlijk zoek is een radio met aux uitgang, die ik dan vervolgens aan de tulp ingangen op de Xeo hub aansluit. Bestaat zoiets?

Mocht dit trouwens niet bestaan: wat is de meest idiot-proof radio app voor op de ipad?

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 04-04-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

Stoffa schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:04:
[...]

Mja kan, maar geen groot fan van deze oplossing.

Wat ik eigenlijk zoek is een radio met aux uitgang, die ik dan vervolgens aan de tulp ingangen op de Xeo hub aansluit. Bestaat zoiets?

Mocht dit trouwens niet bestaan: wat is de meest idiot-proof radio app voor op de ipad?
Dit heet een tuner ! en aux uitgang zal eerder line-out heten
Probleem is dat die tegenwoordig meestal ingebakken zitten, (tbh was het misschien handiger geweest gewoon een receiver met speakers te kopen ipv die dynaudio)

dus je vind ze niet zo snel meer los, en anders zijn ze vaak meteen high-end. Misschien eens op marktplaats kijken ?(zag al een leuke NAD staan voor E50)

je kunt trouwens een normaal koptelefoonuitgang van zon klein radiotje ook verbinden met de aux ingang op je versterker. zolang je hem niet te hard zet werkt dat prima. Geen bedrade ingang is ook niet zo erg, de kern van je fm kabel vastbinden aan de antenne heeft hetzelfde resultaat.

[ Voor 43% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2016 17:26 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
S1NN3D schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:30:
Aankoopadvies dus een verhuizing naar CEA.
Ah sorry, en dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:17
Stoffa schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:04:
[...]

http://www.pure.com/digit...s/evoke-f4-with-bluetooth

Zoiets is ideaal, ja heeft aux, maar nog veel meer>> DAB en internetradio. Je bent bij de tijd dan, en je kan ook de wekkerfunctie gebruiken. Britse makelij, dus ik durf het aan te raden.

edit: verdorie,deze heeft geen aux, alleen aux in... sorry. Maar qua dit soort radios is er zat te vinden, ook met wel een aux uitgang.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjah op 04-04-2016 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Iedere losse tuner gaat werken. De meeste merken hebben die nog gewoon te koop. Coax kabel er aan en gaan.
Alternatief heeft bijv Denon (DNP730) of Marants (NA6005) een digitale netwerkspeler die je met een app bedient. Maar qua netwerkrqdio's is meer dan genoeg te vinden :)

Goedkoopste optie blijft imho een losse tuner though :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
The Eagle schreef op maandag 04 april 2016 @ 18:19:
Iedere losse tuner gaat werken. De meeste merken hebben die nog gewoon te koop. Coax kabel er aan en gaan.
Alternatief heeft bijv Denon (DNP730) of Marants (NA6005) een digitale netwerkspeler die je met een app bedient. Maar qua netwerkrqdio's is meer dan genoeg te vinden :)

Goedkoopste optie blijft imho een losse tuner though :)
Dank je Eagle! Heeft Sonos niet ook een device waarmee je internetradio kunt afspelen?
Pagina: 1