Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EXCEL] Getal enquête data omzetten naar tekst in grafiek.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• laquaezzi
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:33
Mijn vraag:
Momenteel ben ik bezig met het analyseren van de data die is voortgekomen uit een enquête. Veel vragen heb ik gesteld in de vorm van een stelling, waarbij de respondenten konden antwoorden tussen 'helemaal mee eens, mee eens, mee oneens en helemaal mee oneens'. In de datasheet staan deze antwoorden genoteerd als een 1, 2, 3 of een 4. Nu wil ik een grafiek maken van deze data, waarbij de getallen (1,2,3 en 4) moeten worden vertaald naar de originele tekst uit de enquête. Dit geeft in de grafiek namelijk duidelijkheid. Dit lukt mij echter niet, en ik weet ook niet of die überhaupt mogelijk is vanwege mijn geringe Excel kennis.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Excel 2010

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Veel helpmij.nl en Fok topics die allemaal wel iets beschrijven, maar mij niet kunnen helpen bij het probleem. Door mijn geringe kennis weet ik ook niet goed wat wel of niet relevant is bij deze topics. Daarom dit topic op Tweakers. Hopelijk kan iemand hier mij verder op weg helpen!

[ Voor 3% gewijzigd door laquaezzi op 04-04-2016 15:51 ]

Alle reacties

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 14:52

Saffie_time

Why use this? 42!

Dus je hebt een lijst met vraagnummer en daarachter een x aantal keer 1, 2, 3 of 4 en je wil die in een grafiek gaan verwerken?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA