Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• HansieGansie
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-11 08:01
Ik zoek een?
Goedkope telefoon voor mijn vriendin waar ze toch zeker 2 a 3 jaar meer vooruit kan. Ook mag deze zeker niet groter dan 5 inch

Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro (mag wat meer zijn)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Niets speciaals, appen, browsen en facebooken.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel echter vooral tussen een Xiaomi mi4 en Xiaomi redmi 3. Beiden liggen ze rond de 150 euro. (Ik heb zelf ook een xiaomi (mi2s) en die bevalt heel goed, vandaar dat ik bij Xiaomi telefoons aan het zoeken ben.)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel nog tussen deze twee telefoons, omdat:
- MI4 lijkt me redelijk zekerheidje dat het een prima ding is (volgens mij oud vlaggenschip), maar ik twijfel of ze uiteindelijk niet tegen de 16GB opslagruimte aan gaat lopen. Dit is zover ik weet ook helaas niet uit te breiden.
- De redmi 3 heeft wel mogelijkheid tot uitbreiding dmv sd-kaart. Maar gezien ik meerdere ervaringen ken met de houdbaarheid van budgettelefoon van diverse merken (o.a. samsung) heb ik een beetje mijn twijfels over deze.

Wat zouden jullie aanraden?

Verwijderd

Als je twijfels hebt over een budget toestel, zal je meer moeten uitgeven. Maar waarom twijfelen over de Redmi 3? Xiaomi is een degelijk merk en het toestel is van 2016. Zal normaal twee à drie jaar meegaan.
De Redmi 3 heeft ook een uitstekende batterij (4100mAh), waarmee je minstens twee dagen mee voort kan, bij gemiddeld gebruik.
In het uitgebreide review op GSMArena.com, wordt de Redmi 3 aangeprezen als een uitstekend budget toestel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2016 16:12 ]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:12
HansieGansie schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:17:

Waarom zou ze met 16 Gb ruimte uit de ruimte lopen als ze niets speciaals gebruikt? Misschien moet je een keer wat overzetten op een PC of cloud (Google Photo Backup?) om ruimte te maken?
Backup is ook altijd fijn als het toestel kapot gaat of kwijt raakt.

• Dekay99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-10 13:42
Leuk ben net bij dezelfde overwegingen aangekomen. Ben er nog niet uit. Uiteindelijk is de beperkende factor: hoeveel geld wil je uitgeven, want alle modellen zijn goed :) En de een toch beter dan de ander. De Redmi blinkt uit in Batterij en externs SD. DE 4i meer performance beter scherm minder matterij. de 4c is overal beter in maar 60 euro duurder (heeft ook llerlei nieuwe standaarden aan boord)

De beperking van de Mi4 tov redmi 3 lijkt vooral de onmogelijkheid tot externe SD... die er bij de Redmi wel is.
Maar er is meer als je de overige Xiami Mi4 modellen bekijkt,...
Hier een mooie vergelijking
http://www.kimovil.com/en...c-3gb-32gb,xiaomi-redmi-3

Hier worden de Xiami Mi4 modellen vergeleken (en de Mi4i en de Redmi mi4c)
http://www.xiaomitoday.co...en-the-three-smartphones/

Wat heb je uiteindelijk gekozen?
Dekay99

• moh.moh
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Xiaomi MI4c; aangezien deze in elk opzicht (behalve de grootte van de batterij en het gebrek aan een SD-kaart) beter is dan een Redmi 3, aangezien je vriendin alleen gebruik maakt van online apps en niet grote hoeveelheden offline muziek en films opslaat, zou ik dus kiezen voor de MI4c. Hij is nieuwer (dan de MI4), sneller en ongeveer voor dezelfde prijs.

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 22:16

HetGezegde

Yes, you can!

HansieGansie schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:17:
Ik zoek een?
Goedkope telefoon voor mijn vriendin waar ze toch zeker 2 a 3 jaar meer vooruit kan. Ook mag deze zeker niet groter dan 5 inch

Wat is je budget?
Ongeveer 150 euro (mag wat meer zijn)

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik twijfel echter vooral tussen een Xiaomi mi4 en Xiaomi redmi 3. Beiden liggen ze rond de 150 euro. (Ik heb zelf ook een xiaomi (mi2s) en die bevalt heel goed, vandaar dat ik bij Xiaomi telefoons aan het zoeken ben.)

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik twijfel nog tussen deze twee telefoons, omdat:
- MI4 lijkt me redelijk zekerheidje dat het een prima ding is (volgens mij oud vlaggenschip), maar ik twijfel of ze uiteindelijk niet tegen de 16GB opslagruimte aan gaat lopen. Dit is zover ik weet ook helaas niet uit te breiden.
- De redmi 3 heeft wel mogelijkheid tot uitbreiding dmv sd-kaart. Maar gezien ik meerdere ervaringen ken met de houdbaarheid van budgettelefoon van diverse merken (o.a. samsung) heb ik een beetje mijn twijfels over deze.

Wat zouden jullie aanraden?
Ik zou de redmi 3 adviseren. Waarom? Grotere accuduur, camera iets meer lichtgevoelig (aperture F2.0 ipv. F1.8). Scherm is HD ready (720p) en doorgaans zuiniger dan Full HD op de Mi4. Al met al nog prima leesbaar. Verder is de accu gewoon een stuk groter, waardoor je er langer plezier van gaat hebben als deze na verloop van tijd z'n capaciteit verliest.

De CPU van de Mi4 (QC801) vs de Redmi3 (QC616):
http://system-on-a-chip.s...-Snapdragon-616-MSM8939v2

De 616 in de Redmi3 is wellicht wat trager (1.7GHz), maar in hoeverre is dit merkbaar met het minimale gebruik? Hij heeft naast z'n vier 1.7GHz kernen nog vier 1.2GHz kernen voor langzamere en achtergrond taken. Al met al een veel zuiniger toestel.

Daarnaast komt de Mi4 al uit juli 2014 en is hij in mijn ogen gewoon achterhaald. Over 2 jaar loop je met een toestel van bijna 4 jaar oud rond. Niet erg natuurlijk als 'ie gewoon doet wat 'ie moet doen, maar toch. De Redmi is nieuwer en ook qua technologie. De processors zijn in die 1.5 jaar verschil (tussen uitbrengen van de toestellen) al flink geoptimaliseerd.

Of ze moet een Full HD en IPS scherm belangrijk vinden? Daarnaast heeft de Mi4 8MP front camera tov. 5MP op de Redmi3. Sommige vrouwen vinden selfies belangrijk :) Niet dat 5MP lelijke selfies maakt natuurlijk. 5MP is scherp genoeg om een A4 te vullen zonder pixels te kunnen onderscheiden. Daarnaast zorgen minder pixels ervoor dat de pixels zelf groter en meer gevoelig zijn voor licht (dus betere foto's maken in donker).

De camera in de Redmi 3 is een Samsung S5K3L8 en in de Mi4 een Sony IMX214. Beiden 13MP, een grootte van 1/3.06 inch (diagonaal) en pixels ter grootte van 1.12micrometer. Geen groot verschil lijkt me op het eerste gezicht. Kan trouwens verder weinig info vinden over de Samsung sensor.

Al een keuze gemaakt trouwens?

[ Voor 34% gewijzigd door HetGezegde op 15-05-2016 17:06 . Reden: typo ]

• HansieGansie
HetGezegde schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Al een keuze gemaakt trouwens?
Ja, de keuze is uiteindelijk gevallen op de redmi 3. De vrouw is er hardstikke blij mee :)

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-11 22:16

HetGezegde

Yes, you can!

HansieGansie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:51:
[...]

Ja, de keuze is uiteindelijk gevallen op de redmi 3. De vrouw is er hardstikke blij mee :)
Top!

Verwijderd

HansieGansie schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 07:51:
[...]

mag ik eventueel weten waar je die hebt besteld? (mag in pm hoor) omdat ik nmlk ook naar dit toestel aan het kijken ben ter vervanging van mijn oud toestel)

• HansieGansie
Ik heb je een pm gestuurd. Twijfel altijd over wat er wel en niet geplaatst mag worden hier op het forum..
Pagina: 1