Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 11:15
Al een hele tijd heeft mijn Acer Aspire V7 Touch (582pg-54208G52tii) een paar problemen.
Dit is de versie met i5 4200U, 8GB RAM en een GeForce GT750M en touchscreen.
- Wifi detecteert netwerken pas als je er vlak naast zit. Wifi kaartje verwisselen hielp niet, antennes kapot?
- De rechter onderkant van de laptop is kapot (een keer op zijn zij laten vallen)
- Het scherm heeft, vooral bij hoge helderheid, een soort van tijdelijke burn-in; als je bijv. Chromium open hebt staan dan blijft de URL balk bij het sluiten nog even heel lichtjes op het scherm staan.

Hoe zal ik deze het beste kunnen repareren en als het kan, kan ik beter zelf proberen te repareren of hem laten repareren? Ik heb hem bij de MyCom gekocht op 23 december 2013, dus ik zou nog garantie hebben. Wel heb ik de HDD vervangen door een SSD tussentijds.

Beste antwoord (via NanoSector op 04-04-2016 17:58)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Yoshi2889 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:49:
Nouja, er van uitgaande dat de MyCom hem niet zal repareren omdat ik er zelf in gevroet heb en de schade niet minimaal is. Zij zullen hem sowieso niet onder garantie of voor niets repareren gok ik.
Maar als je verzekerd ben voor valschade, dan is alle schade, zoals de naam al doet vermoeden, van de val toch verzekerd?

Het is dan niet interessant of je hele laptop (bij wijze van) uit elkaar gespat is, alleen je beeldscherm kapot is of er alleen een scheurtje in zit. Alle kosten worden dan vergoed door de verzekering.

Het hangt natuurlijk wel van de voorwaarde van de verzekering af, maar theoretisch is het zo. Vraag dus even aan je moeder hoe de verzekering precies in elkaar steekt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Yoshi2889 schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:10:
Hoe zal ik deze het beste kunnen repareren en als het kan, kan ik beter zelf proberen te repareren of hem laten repareren? Ik heb hem bij de MyCom gekocht op 23 december 2013, dus ik zou nog garantie hebben. Wel heb ik de HDD vervangen door een SSD tussentijds.
Je zou sowieso even langs de MyCom kunnen gaan om te kijken of ze iets voor je kunnen betekenen. Het kan echter ook zijn dat ze alle problemen scharen onder 'user abuse' vanwege de kapotte onderkant.
- Wifi detecteert netwerken pas als je er vlak naast zit. Wifi kaartje verwisselen hielp niet, antennes kapot?
- De rechter onderkant van de laptop is kapot (een keer op zijn zij laten vallen)
- Het scherm heeft, vooral bij hoge helderheid, een soort van tijdelijke burn-in; als je bijv. Chromium open hebt staan dan blijft de URL balk bij het sluiten nog even heel lichtjes op het scherm staan.
- Ik verwacht dat er ergens een kabelbreuk in een van je antennes zit.
- In hoeverre is de onderkant kapot, kun je een aantal foto's posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Sorry ik had het eventjes net voor het volgende uur op school gepost :)
Wel mooi dat Tweakers nu notificaties heeft.

Ik gok dat ze alles daaronder scharen. Ik heb even een aantal foto's genomen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B5wee4TPn2GNVjFXlTpNkPHS/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qo55rSmglwjpWxmXs7Gd3R0A/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IxNhK92MSSjd8n4eb6Zqnmlu/thumb.jpg

De schade is niet echt serieus maar zonder de twee stukken tape (en ik had ook tape op het scharnier) kan je de ene helft van de laptop zo open krijgen. De missende schroefjes zijn omdat het plastic van de onderkant wat onder de schroefjes zat (om hem echt te bevestigen, zeg maar) daar weg is (zo dun, was kapot gegaan bij de val) en dus geen nut heeft.

Ik heb OS X als Hackintosh op mijn laptop staan (don't judge :) ) en hem even naast de echte iMac gehouden. Ook die screenshots zitten erbij. In het menuutje geeft hij 4 streepjes maar dat zijn er eigenlijk 2, vanuit de settings gezien. Dit ligt niet aan OS X though, want onder Linux én Windows doet hij dit ook.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3wT79Q8M230dhsooU99frd9N/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0z3ghwxtiS6R4XjdLvWXTslM/thumb.jpg

Netwerkadapter nu is een Atheros AR9285 maar er zat een Intel Wireless-N 7260 in (niet de AC versie) die hetzelfde deed.

Alvast bedankt voor je hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Yoshi2889 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:11:
Sorry ik had het eventjes net voor het volgende uur op school gepost :)
Wel mooi dat Tweakers nu notificaties heeft.

Ik gok dat ze alles daaronder scharen. Ik heb even een aantal foto's genomen.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De schade is niet echt serieus maar zonder de twee stukken tape (en ik had ook tape op het scharnier) kan je de ene helft van de laptop zo open krijgen. De missende schroefjes zijn omdat het plastic van de onderkant wat onder de schroefjes zat (om hem echt te bevestigen, zeg maar) daar weg is (zo dun, was kapot gegaan bij de val) en dus geen nut heeft.
Ik ben bang dat de schade voor de MyCom, of welk reparatiebedrijf dan ook, wel genoeg om garantie te weigeren. Maar je zou het altijd kunnen proberen.
Ik kan aan de afbeeldingen zo niet zien wat er mis is met het scherm. Kan je andere foto's uploaden, waarop het probleem wel duidelijk te zien is?

offtopic:
Misschien is het verstand om even je voornaam en achternaam uit de screenshots te halen? (Netwerknaam en laatste afbeelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Hmm. Kan ik proberen hem op te geven aan de verzekering?

De schade op het scherm is inderdaad niet te zien, maar was ook niet echt de bedoeling :) Is echt als je bijvoorbeeld een browser hebt, dan zie je het niet totdat je er iets anders (donkers) in de plaats zet. Na een half uur ofzo is het weer weg.

En mijn naam, ach ja. Zal het even aanpassen :)

[ Voor 3% gewijzigd door NanoSector op 04-04-2016 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Yoshi2889 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:37:
Hmm. Kan ik proberen hem op te geven aan de verzekering?
Proberen kan altijd ;) Maar op welke grond zou je hem aan de verzekering op willen geven?
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Mijn moeder zegt dat we verzekerd zijn voor valschade en dergelijke. Zou ik kunnen zeggen dat de schade te groot is en er teveel onkosten aan zouden komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Als je daar inderdaad voor verzekerd bent kan je dit gewoon opgeven.
Yoshi2889 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:46:
Zou ik kunnen zeggen dat de schade te groot is en er teveel onkosten aan zouden komen?
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Nouja, er van uitgaande dat de MyCom hem niet zal repareren omdat ik er zelf in gevroet heb en de schade niet minimaal is. Zij zullen hem sowieso niet onder garantie of voor niets repareren gok ik.

[ Voor 23% gewijzigd door NanoSector op 04-04-2016 16:50 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Yoshi2889 schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:49:
Maar als je verzekerd ben voor valschade, dan is alle schade, zoals de naam al doet vermoeden, van de val toch verzekerd?

Het is dan niet interessant of je hele laptop (bij wijze van) uit elkaar gespat is, alleen je beeldscherm kapot is of er alleen een scheurtje in zit. Alle kosten worden dan vergoed door de verzekering.

Het hangt natuurlijk wel van de voorwaarde van de verzekering af, maar theoretisch is het zo. Vraag dus even aan je moeder hoe de verzekering precies in elkaar steekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
Wat betreft je Wifi, De antennes lopen doorgaans langs het scherm en gaan dus via 1 v/d 2 scharnieren naar het scherm toe. Gezien de plek en staat van de beschadigingen is het aannemelijk dat deze beschadigd zijn geraakt door de val.
Ditzelfde geld voor je scherm kabel, hoewel ik dat ghosting een vreemd probleem vindt voor een beschadigde display kabel.

Tja garantie zou je kunnen proberen maar dit lijkt me toch echt een gevalletje "user abuse" Dus openmaken en de staat vanbinnen bekijken is mijn advies.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:54:
[...]

Mijn moeder gaat nu even bellen en vragen hoe het in elkaar steekt. Resultaten komen straks :)
Axewi schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:55:
Wat betreft je Wifi, De antennes lopen doorgaans langs het scherm en gaan dus via 1 v/d 2 scharnieren naar het scherm toe. Gezien de plek en staat van de beschadigingen is het aannemelijk dat deze beschadigd zijn geraakt door de val.
Ditzelfde geld voor je scherm kabel, hoewel ik dat ghosting een vreemd probleem vindt voor een beschadigde display kabel.

Tja garantie zou je kunnen proberen maar dit lijkt me toch echt een gevalletje "user abuse" Dus openmaken en de staat vanbinnen bekijken is mijn advies.
Yep zo ver kwam ik ook, ik heb binnenin al gekeken maar dat leek nog best normaal. Dat ghosting is denk ik van het scherm zelf omdat ik niks corrupts zie.

Update: Zo te horen komt de verzekering hem morgen ophalen om te kijken of hij gerepareerd kan worden. :)
Zoniet krijg ik een deel van mijn geld terug.
Pagina: 1