Toekomstgerichte werk/game/vr-pc

Pagina: 1
Acties:

• hrombauts
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-12 00:30
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gebruiken als werk-pc vooral programmeren in visual studio. Om te gamen, momenteel speel ik nog veel guild wars2 (maar ben op zoek naar een opvolger hiervoor) en de nieuwe doom spreekt mij wel aan en ... . Verder ook om te gebruiken als pc voor oculus rift in de nabije toekomst.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het absolute maximum is €1500

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een harde schijf van 3TB en een SSD: Samsung 950pro. Verder heb ik ook al een monitor: LG 34UC87C-B en een goede muis. (Toetsenbord heb ik nog wel nodig)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een stille krachtige, toekomstgerichte pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen bepaalde voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de woonkamer te staan, dus liefst zo stil mogelijk.

Ga je overklokken?
Bij al mijn vorige pc's heb ik dit gedaan om hun houdbaarheid wat te verlengen, dus bij deze ben ik dit ook van plan.

Wat verwacht je van ons?
Het is ondertussen al weer een paar jaar geleden dat ik zelf nog eens een pc heb samengesteld, dus ik ben niet meer helemaal up-to-date met de huidige hardware. Vandaar dat ik graag even jullie mening over dit systeem wou horen. Van de processor, de kast en geheugengrootte ben ik bijna zeker, (tenzij hier toch ook nog belangrijke opmerkingen over zijn) voor de rest zijn alle opmerkingen welkom.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 349,-€ 349,-
1Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII RANGER€ 176,95€ 176,95
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 351,-€ 351,-
1Fractal Design Define R5 Blackout Edition€ 105,50€ 105,50
1Corsair Hydro H115i€ 138,95€ 138,95
1Razer BlackWidow Expert 2014 (Azerty)€ 99,-€ 99,-
1Kingston HyperX Fury HX426C15FBK2/16€ 77,95€ 77,95
1Corsair RM550x€ 90,95€ 90,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.389,30

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Mooi lijstje alleen waarom een waterkoeler?
Een goede luchtkoeler voldoet ook als je wil overclocken bijv de pricewatch: Noctua NH-U14S of de pricewatch: Noctua NH-D15

Geheugen:

Je hebt geheugen gekozen wat op 2666 mhz loopt. Echter kun je beter voor 2133mhz gaan aangezien het voor de processor overclock is en het verschil maar 1 tot 2 fps is wat dus verwaarloosbaar is. Heb zelf erg goede ervaringen met pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13

[ Voor 15% gewijzigd door McFastFood op 04-04-2016 15:17 ]

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Mooi lijstje, neem lekker een watercooler als je dat leuk vind, ik heb er ook een, ze zijn redelijk stil omdat de rpm niet zo hoog hoeft te zijn voor goede koelprestatie. Pomp hoor ik vrijwel nooit. Prijs/performance ratio van watercoolers is wel altijd lager, ze zijn gewoon redelijk duur.

Geheugen snelheid is altijd een dingetje, je hebt er meer baat bij als je overklokt maar het verschil blijft klein.

Voor overklokken is de VIII Hero pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z170 MAXIMUS VIII HERO net iets meer geschikt voor een vrij kleine meerprijs, alhoewel de ranger ook prima is.

Wat betreft je toestenbord, ik ben keer op keer erg teleurgesteld geweest in de bouwkwaliteit van Razer, ze maken innovatieve hardware, maar het gaat wel altijd erg snel kapot, dat vind ik voor de prijzen die ze hanteren onacceptabel. Ik zou eerder deze aanraden pricewatch: Corsair Gaming STRAFE Cherry MX Red (BE layout).

[ Voor 25% gewijzigd door Nycrea op 04-04-2016 15:32 ]

🇺🇦

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Bij VR wil je eigenlijk wachten op de nieuwe kaarten van zowel nvidia als amd die in de loop van het jaar uitkomen. Die werken na verwachting een stuk beter met VR en hoge resoluties.

• hrombauts
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-12 00:30
Die waterkoeling is vooral om een stille pc te hebben, of is die luchtkoeler even stil als waterkoeling? Dan kan ik wel beter overschakelen. Dat spaart wat geld uit :)

Het moederbord ga ik ook wijzigen dan, maar het toetsenbord, ben ik niet helemaal door overtuigd, ik ben niet zo voor dat fel rode ...

En aangezien er vandaag niets gezegd is over een release van de nieuwe kaarten van nvidia, zal het ws nog wel effe duren eer ze hier zijn vrees ik. Dus voor lopig zal het de 390 blijven vrees ik.