Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Virtuele machine hosten op netwerk share

Pagina: 1
Acties:

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:53
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het hosten van een VM op een netwerk share?
Ik zit meer en meer op mijn laptop en zou graag de vdisks van VMware op een server zetten in de kelder ipv op de lokale machine. Ik zou SMB of AFP gebruiken, tenzij er betere protocollen hiervoor zijn?

Gaan deze virtuele machines echter nog performant genoeg blijven of is dat onbegonnen werk.
Iemand hier ervaring mee?

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-11 15:26

E-Rick

I love it :7

Dus je wil de VM op je laptop draaien maar de storage op een extern apparaat? In dat geval zou ik kijken naar iSCSI.

Choose life

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Uit pure noodzaak tijdens een verhuizing afgelopen najaar een aantal VM's behorend tot een vSphere server gedraaid vanaf een simpele Synology NAS, de volledige container gekopieerd naar NAS en opnieuw aan vS toegevoegd. Performance viel me niets tegen en het kan zeker wel. Wanneer het om een permanente situatie gaat zou ik het zeker niet aanraden.

• DenBeke
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15:53
E-Rick schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:35:
Dus je wil de VM op je laptop draaien maar de storage op een extern apparaat? In dat geval zou ik kijken naar iSCSI.
Dat wil ik inderdaad...

iSCSI is volledig nieuw voor mij. Voor Mac is er blijkbaar wel software te vinden om de client te draaien.
Kan ik een iSCSI 'server' draaien op eender welke Linux/BSD machine, of moet ik daar dan een speciale server voor zetten?

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-11 20:12
iSCSI is niet noodzakelijk, NFS doet het ook prima en is eenvoudiger te beheren.

Je kan VM's best op een share zetten, alleen zal dat minder snel gaan dan direct vanaf een host bij gebruik van standaard apparatuur.
Ik heb mijn VM's (vmware) op een synology NAS staan, maar wel een met VaaI support. Dat scheelt behoorlijk bij disk operaties, maar niet bij het starten of werken met een VM.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:04

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Tuurlijk kan dit.

Wat echter de "standaard" is is die hele VM laten draaien op de server (incl storage). Dan kan je alles vanaf afstand beheren. Als dat echter niet mogelijk is door bijv weinig RAM / cores, tja dan zou je ISCSI, NFS of SMB kunnen overwegen. Maar of het lekker rap zal zijn... :/

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Pagina: 1