Continu *seks* aanbiedingen in mijn spam (Outlook)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01:00
Beste Mede forum leden,

Ik word al een aantal maanden geteisterd door verschrikkelijk hinderlijke mailtjes van zogenaamde ''vrouwen'' die mij super speciaal vinden.
Nu hou ik wel van aandacht :3 maar ik stel deze onzin niet echt op prijs.

Echter heb ik al een relatie van 2 jaar, maar dat maakt niet uit.

Echter wordt er ook opvallend vaak verwezen naar een site genaamd: Badoo.com, als ik dit door Google geen gooi, lijkt dat op een doodgewone datingsite.

Nu heb ik niet echt last van de mailtjes, maar het roept wel vragen op bij mij.

Zoals:

1: Hoe komen ze aan mijn mail adres?
2: Kan dit primaire schade toebrengen aan mijn laptop?
3: Hoe kom ik van deze ongein af?

Hieronder ook even een printscreen van de mailtjes / mijn mailbox.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2euifph.png

Wie kan mij verlossen van deze ongein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

1: Dan sta je vast op een spamlijst of iemand heeft zich aangemeld met jouw e-mail adres..
2: Zolang je geen bijlagen opent en geen links aan klikt, nee. (Wat is primaire schade?)
3: In je spamfilter zetten (of indien de mails echt van Badoo zijn, jezelf uitschrijven)

Die laatste kan je uitvogelen als je de eventuele links in de mail controleert of ze echt naar de badoo servers gaan (dus geen badoo.$virussite.com, maar x.badoo.com)..

Overigens komen ze al in je junk folder, dus lijkt me dan weinig om zorgen over te maken.

[ Voor 34% gewijzigd door Standeman op 04-04-2016 13:31 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Ziet eruit alsof dat mailtje niet van badoo afkomt. Ze hebben "waiting" niet eens juist geschreven.
Je kan in hotmail zelf wel de mailtjes openen en dan afmelden, zolang je maar niks download en uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

Dump dit mail adres en neem een nieuwe, liefst met een iets moeilijkere en langere naam.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ik had afgelopen zaterdag alle berichten weg gegooid, ik krijg ook bijvoorbeeld meldingen dat er wat besteld is, in het gebrekkig engels, op mijn naam en mijn huisadres, en dan een week later krijg ik weer een mailtje dat het ''decliened'' is, en of ik dan even $500,- wil schuiven om mijn artiekel te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Fiber schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:32:
Dump dit mail adres en neem een nieuwe, liefst met een iets moeilijkere en langere naam.
Ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan, mijn auto alarm service is gelinkt aan dit adres, mijn belasting, DigID etc is allemaal aan mijn mail adres gelinkt.

De vraag is gewoon, hoe kom ik hier vanaf, er moet toch wel iets tegen te doen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertjuuhh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:39
Bij mij heeft gewoon het mailtje openen en overal afmelden heel veel geholpen. In je junk opent hotmail automatisch geen plaatjes enzo, dus dat kan prima.
Download absoluut geen bijlagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:34:
[...]
De vraag is gewoon, hoe kom ik hier vanaf, er moet toch wel iets tegen te doen zijn?
Je kan er niet voor zorgen dat iemand je niet mailt, met welke mails dan ook. Gewoon niet op klikken en de spam box af en toe leeg gooien. Dan is er verder toch niets aan de hand ?
bertjuuhh schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:36:
Bij mij heeft gewoon het mailtje openen en overal afmelden heel veel geholpen.
Afmelden word door een hoop spammers gezien als dat het account waar aan ze de spam sturen gebruikt word. Afmelden is niet altijd een goed idee. Bij echt foute spam zou ik het dan ook niet doen. De kans is groot dat je na afmelden ineens 10x meer krijgt. Afmelden is prima voor een spam mailtje van een bedrijf met aanbiedingen waar je eens wat besteld hebt, niet bij foute seks spam of scammers.

Om de vragen even te beantwoorden:

1: Kan van alles zijn. 1x is genoeg.
2: Nee. Geen bijlages openen en verwijderen is genoeg.
3: Niet. Hopen dat ze er een keer mee stoppen.

[ Voor 51% gewijzigd door PilatuS op 04-04-2016 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:35
Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:32:
Ik had afgelopen zaterdag alle berichten weg gegooid, ik krijg ook bijvoorbeeld meldingen dat er wat besteld is, in het gebrekkig engels, op mijn naam en mijn huisadres, en dan een week later krijg ik weer een mailtje dat het ''decliened'' is, en of ik dan even $500,- wil schuiven om mijn artiekel te ontvangen.
Werkelijk jou adres + huisnummer? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:34:
[...]

Vaak niet, dat is het probleem, eenmaal op dat soort lijsten kom je er nauwelijks meer af.

Er zijn natuurlijk wel filters voor, en je kan regels instellen, dat het direct verwijderd wordt etc. maar dat blijft dweilen met de kraan open.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Ryan_ schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:36:
[...]

Werkelijk jou adres + huisnummer? :o
Jup,

Ik kwam er per toeval achter, ik had een oude 2006 MacBook liggen die weg ging, dus ging eens alle mailtjes sorteren op dat ding.

Toen opende ik een factuur, toen bleken er op mijn adres iets van 42 vibrators besteld te zijn, op mijn adres, mijn huisnummer en mijn naam en achternaam stonden er bij.

Alleen ik kon verder niets opmaken uit de tekst, want dit was in het chinees / kantonees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je huisadres gekoppeld is aan je naam en email is er ergens gelekt. Of je hebt zelf ergens eens iets ingevuld bij een foute prijsvraag oid. Spam zonder persoonlijke gegevens is niet zo erg, dat is gewoon standaard. Dit is wat anders maar je doet er nu niets meer aan. Sowieso altijd goed opletten met het verstrekken van persoonlijke gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:47

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Misschien is het een idee om even je volledige naam uit het screenshot te halen.

Verder is het goed om hier even naar te kijken:
Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:43:
[...]
Toen opende ik een factuur, toen bleken er op mijn adres iets van 42 vibrators besteld te zijn, op mijn adres, mijn huisnummer en mijn naam en achternaam stonden er bij.
Daar is serieus iets mis. (Sex) spam ontvangt iedereen wel, maar producten die besteld worden met jou NAW gegevens kunnen op termijn veel problemen opleveren. Betaling via rembours / factuur achteraf bijvoorbeeld.

[ Voor 51% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:43:
[...]

Jup,

Ik kwam er per toeval achter, ik had een oude 2006 MacBook liggen die weg ging, dus ging eens alle mailtjes sorteren op dat ding.

Alleen ik kon verder niets opmaken uit de tekst, want dit was in het chinees / kantonees.
Kan dit een 'grap' zijn geweest van een bekende van je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kan toch "regels" instellen.
Niet de meest optimale, maar wel een oplossing.
Je kan hele afzenderblokken zo direct als gelezen markeren, en verwijderen bij ontvangst.

Ik gebruik ze ook ( op gmail ) en de regels worden gewoon aangevuld bij een nieuw mailadres ( @badoo.com filtert alles van badoo enzoverder )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
FreshMaker schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:03:
Je kan toch "regels" instellen.
Niet de meest optimale, maar wel een oplossing.
Je kan hele afzenderblokken zo direct als gelezen markeren, en verwijderen bij ontvangst.

Ik gebruik ze ook ( op gmail ) en de regels worden gewoon aangevuld bij een nieuw mailadres ( @badoo.com filtert alles van badoo enzoverder )
Dat is inderdaad een goeie, echter zijn ze ook niet gek bij die bedrijfjes, waar ze gewoon iedere keer een andere @xx.com/ch/nl/de gebruiken, daarom is het moeilijk weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Standeman schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:54:
[...]

Kan dit een 'grap' zijn geweest van een bekende van je?
Ik ga daar niet van uit, want ik ken mijn vrienden lang genoeg om ze niet zo laag in te schatten.

Mochten ze dit wel doen, dan ben ik diep in ze teleur gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:16:
[...]

Ik ga daar niet van uit, want ik ken mijn vrienden lang genoeg om ze niet zo laag in te schatten.

Mochten ze dit wel doen, dan ben ik diep in ze teleur gesteld.
Hoeft niet per se een vriend te zijn.. Een pissige collega of zo kan het ook zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad een goeie, echter zijn ze ook niet gek bij die bedrijfjes, waar ze gewoon iedere keer een andere @xx.com/ch/nl/de gebruiken, daarom is het moeilijk weg te halen.
Mwah, valt wel mee
Je kan ook op woorden filteren, dus badoo kan al genoeg zijn.
Verder druk ik nog vrijwel dagelijk op de "meld spam" knop, dan ben je er zelf iig ook weer vanaf.
Die filtering werkt ook op inhoud, dus 'gelijkende' mails komen dan direct in de spambox terecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
FreshMaker schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:20:
[...]

Mwah, valt wel mee
Je kan ook op woorden filteren, dus badoo kan al genoeg zijn.
Verder druk ik nog vrijwel dagelijk op de "meld spam" knop, dan ben je er zelf iig ook weer vanaf.
Die filtering werkt ook op inhoud, dus 'gelijkende' mails komen dan direct in de spambox terecht
Nais, in dat geval ga ik daar eventjes werk van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
Standeman schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:18:
[...]

Hoeft niet per se een vriend te zijn.. Een pissige collega of zo kan het ook zijn...
Collega's kunnen het niet zijn, die kennen mijn mailadres niet, ik hou mijn werk en prive redelijk goed gescheiden.

Ik heb ook een Gmail adres, alleen het jammere is dan dus dat ik alles moet gaan omzetten naar mijn Gmail als Outlook echt uit de hand gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Speakerfreak95 schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:22:
[...]

Collega's kunnen het niet zijn, die kennen mijn mailadres niet, ik hou mijn werk en prive redelijk goed gescheiden.

Ik heb ook een Gmail adres, alleen het jammere is dan dus dat ik alles moet gaan omzetten naar mijn Gmail als Outlook echt uit de hand gaat lopen.
Je kan in Gmail - UIT - outlook laten ophalen, of alles doorsturen NAAR Gmail ....
Keuzes genoeg ;)

Zo ben ik ooit van hotmail overgestap naar gmail, eerst nog een jaartje doorsturen, en aan de hand van mails mijn nieuwe mailadres gaan geven.
Vervolgens oude na verloop van tijd gewoon afkappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:16
[...]

Je kan ook voor domeinen instellen, in plaats van emailadressen (@xx.com).
Enige nadeel: je kan maar 500 regels tegelijk hebben. En ja, tegen die limiet ben ik al eens aangelopen (gebruik die regels voor alles, facturen, reclame etc). Je krijgt dan geen melding, maar de regel wordt gewoon niet aangemaakt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier net vh zelfde. Mijn vriend en ikzelf zijn nu een goed jaar samen. We hebben onlangs onze mail op onze phones samengevoegd,en daar heb ik gisteren toevallig door zijn toedoen gezien dat hij dat ook ontvangt.
Door meerdere dating en sexsites en op zijn 2 mail adressen.
Hoe raak je daar vanaf van deze onzin?!
Thnx vr de tips.
Grtz Sfieke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Welkom op tweakers.
Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:14:
Je e-mailadres verwijderen en niet meer e-mailen is de enige echte remedie.
Natuurlijk vindt men dat geen optie en totale onzin (hoe haal ik het in mijn hoofd).

De andere oplossing:
  1. Neem hele goede hosting en betaal €10+ per maand
  2. Zorg dat de hosting een sieve filter en vele andere anti-spam maatregelen heeft
  3. Installeer en gebruik Thunderbird en/of andere programma's met Sieve ondersteuning
  4. Deel geen e-mailadressen, nooit niet (dus ook geen gedeeld Facebook account a la "henk & ingrid")
  5. Gebruik nu voor alles een "noemmaariets"@mijndomeinnaam
De "noemmaariets" is dan met wie je communiceert:
- ziggo@mijndomeinnaam
- kpn@mijndomeinnaam
- waterbedrijf@mijndomeinnaam
- postcodeloterij@mijndomeinnaam
- oma@mijndomeinnaam
- mijnwerkgever@mijndomeinnaam
- etc. etc.

Dan weet je gelijk wie jouw e-mailadres heeft achtergelaten/gelekt bij de spammers.

Ook geen optie?
Dan wis je het gewoon en ga je verder leven.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Fiber schreef op maandag 4 april 2016 @ 13:32:
En gebruik hem niet voor allerlei onzin maar alleen voor de echt noodzakelijke dingen. En dat 'iets moeilijker en langer' moet wellicht 'flink moeilijker en langer' zijn. Ik ken echt mensen die nooit spam krijgen. Hooguit wat 'nieuwsbrieven' waar ze zich zelf voor hebben ingeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Nu online

Standeman

Prutser 1e klasse

Verwijderd schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:14:
Hier net vh zelfde. Mijn vriend en ikzelf zijn nu een goed jaar samen. We hebben onlangs onze mail op onze phones samengevoegd,en daar heb ik gisteren toevallig door zijn toedoen gezien dat hij dat ook ontvangt.
Door meerdere dating en sexsites en op zijn 2 mail adressen.
Thnx vr de tips.
Grtz Sfieke
Wat heb je al gedaan met de tips die jaren geleden zijn gegeven in dit topic en wat werkt niet?

Pagina: 1