Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kan geen remote desktop verbinding maken met windows server

Pagina: 1
Acties:

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Hallo, voor een opdracht op school moet ik een remote desktop verbinding opzetten met een windows server 2012 VM die op de zelfde computer runt. Maar ik kan vanaf mijn windows server (ip 192.168.178.22) wel naar mijn normale windows(192.168.178.14) pingen. Maar niet van de normale windows naar de server. Ik heb op beide de systemen de firewall uitgeschakeld. heb op de server remote desktop aangezet. maar niks werkt

Wat kan ik nog doen?

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Wat heb je zelf gevonden? Dat mis ik in je startpost. Je krijgt namelijk foutmeldingen en ik kan mij zo een paar dingen bedenken die je kan controleren.

Echter dan wordt dit forum de huiswerk service. Je leert meer van het zelf uitzoeken dan dat het hier voorgekauwd aan je aangeleverd wordt.

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Heb je de communicatie in je VM wel goed staan. Hier mee bedoel ik of je netwerk kaart wel op bridged staat. Als je vmware hebt aanstaan kan het ook nog zijn dat de DHCP server van vmware workstation in de weg zit.