Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-07 01:19
Ik heb recentelijk bij KPN een Motorla ITv decoder omgeruild voor een Arcadyan HMB2660 (ivm netflix). De witte afstandsbediening heb ik behouden, maar die gebruikte ik eigenlijk nooit. Ik heb altijd een Mele F10 air mouse gebruikt. Die Mele F10 kopieerde alle infrarood signalen uit de witte afstandsbediening. Sinds ik die nieuwe ITv decoder box heb, werkt dit trucje niet meer.

Weet iemand in welke hoek ik moet zoeken om de Mele F10 werkend te krijgen icm een Arcadyan HMB2660? Als ik moet gaan knutselen met code profielen, dan hoop ik dat er een website/blog bestaat met meer info daarover. Ik vind het niet erg om zelf het 1 en ander uit te zoeken!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:24
Ik begrijp je vraag niet helemaal... of beter gezegd je omschrijft het volgens mij niet goed. Je hebt een witte afstandbediening die bij je vorige decoder hoorde... dan heb je daar nu toch niets meer aan? Waarom zou je die afstandsbediening dan willen kopiëren?

Je probleem is denk ik dat je de ab van je nieuwe decoder wil instellen op die Mele F10...?

Als ik het zo goed omschrijf... wat heb je zelf al gevonden? Als de Mele F10 diverse ab's kan leren dan zal daar zeer wss ook wel documentatie voor bestaan... heb je dat bv. al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Vergeten erbij te vermelden: de nieuwe decoder maakt gebruik van de oude (witte) afstandsbediening! Die witte werkt wel, maar de Mele F10 niet. Hoe kan dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:24
Heb je het geprobeerd opnieuw in te leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Dag MicGlou,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb de ab meermaals opnieuw ingesteld, alsmede een andere Mele F10 geprobeerd (ik vind het zulke fijne remotes, dat ik er meerdere van in huis heb liggen)
Ook opnieuw opstarten van de itv decoder heeft weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Travee schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:49:
Dag MicGlou,

Bedankt voor het meedenken. Ik heb de ab meermaals opnieuw ingesteld, alsmede een andere Mele F10 geprobeerd (ik vind het zulke fijne remotes, dat ik er meerdere van in huis heb liggen)
Ook opnieuw opstarten van de itv decoder heeft weinig zin.
Ik zou de 'oude witte afstandsbediening' los laten en gewoon opnieuw beginnen.

Ik neem aan dat er bij je Arcadyan HMB2660 ook een remote geleverd werd. Probeer eens vanuit die afstandsbediening de commands in te leren in je Mele F10.

Welke Mele F10 afstandsbediening heb je? Ik kan er drie vinden in de Pricewatch.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
KPN leverde helaas geen nieuwe afstandsbediening.

Het gaat om deze, ook wel de deluxe edition genoemde, remote:
pricewatch: Epsilon Mele F10

(Bijna) een ideale remote! 7/10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Travee schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:02:
KPN leverde helaas geen nieuwe afstandsbediening.
Ik lees nu ook dat alle Mediaboxen van KPN dezelfde infrarood codes gebruiken, dus dan is het inderdaad logisch dat ze geen nieuwe AB meeleveren.

Overigens weet je zeker dat de de infrarood signalen hebt ingeleerd? Wat ik er van kan zien gebruikt de Mele F10 een losse usb ontvanger.

Btw ik neem aan dat de witte afstandsbediening wel gewoon werkt op je Arcadyan? En welke witte afstandsbediening heb je?

[ Voor 17% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 12:59

zekerpixels

Victory Loves Preparation

sorry, dit helpt niet mee voor je vraag.
Ik heb zelf de MeLe F10 Pro en zoek al een tijdje hoe je die signalen kan leren (alleen power krijg ik werkent), heb je misschien een linkje waar ik dat kan vinden. (ik heb het nog niet kunnen vinden in een leesbare taal)
Alvast bedankt.

[ Voor 13% gewijzigd door zekerpixels op 04-04-2016 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:09:
[...]

Ik lees nu ook dat alle Mediaboxen van KPN dezelfde infrarood codes gebruiken, dus dan is het inderdaad logisch dat ze geen nieuwe AB meeleveren.
Dat las ik ook, daarom vind ik het zo vreemd. Een foutje van mezelf bij het inleren is wat ik als eerste dacht, maar meermaals inleren en het probleem blijft.
Overigens weet je zeker dat de de infrarood signalen hebt ingeleerd? Wat ik er van kan zien gebruikt de Mele F10 een losse usb ontvanger.
De remote kent vier modussen. De losse usb is voor de pc modus.

Inleren werkt zo (ik doe dit even uit mn hoofd):
1 Je kiest eerst een modus, bijvoorbeeld TV (mybox is PC modus).
2 Houd TV knop ingedrukt tot er links aan de zijkant een lampje begint te knipperen.
3 Druk op willekeurige knop op de witte afstandsbediening -> lampje gaat snel knipperen
4 Druk op willekeurige knop op de Mele F10 -> lampje knippert langzaam
5 Houd TV knop ingedrukt om de leermodus uit te zetten

Kan zijn dat stap 3 en 4 omgedraaid moeten worden. Dat kan ik nu even niet controleren.
Btw ik neem aan dat de witte afstandsbediening wel gewoon werkt op je Arcadyan? En welke witte afstandsbediening heb je?
Deze en werkt

[ Voor 18% gewijzigd door Travee op 04-04-2016 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Travee schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:41:
De remote kent vier modussen. De losse usb is voor de pc modus.
Ah ok duidelijk. Kan weinig vinden over de afstandsbediening en ook de handleiding is niet te vinden. Heb jij nog wel een handleiding?

Staat de afstandsbediening in de juiste modus bij het inleren / besturen?
Deze en werkt
Bedankt! Werkt die afstandsbediening wel op je nieuwe Arcadyan box? Ik moet beter leren lezen :P

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
Handleiding zat er helaas niet hij. Er zijn wel youtube filmpjes.

Ik ga het inleerproces nog eens doorlopen met een geleende remote van een vriend. Ik acht de kans klein dat mijn beide remotes stuk zijn, maar ik ga voor zekerheid. En anders wil ik mijn Motorola itv box terug! (Mag vast niet van kpn)
zekerpixels schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:13:
sorry, dit helpt niet mee voor je vraag.
Ik heb zelf de MeLe F10 Pro en zoek al een tijdje hoe je die signalen kan leren (alleen power krijg ik werkent), heb je misschien een linkje waar ik dat kan vinden. (ik heb het nog niet kunnen vinden in een leesbare taal)
Alvast bedankt.
IR learning werkt alleen op de Mele F10 Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Travee schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:15:
Handleiding zat er helaas niet hij. Er zijn wel youtube filmpjes.

Ik ga het inleerproces nog eens doorlopen met een geleende remote van een vriend. Ik acht de kans klein dat mijn beide remotes stuk zijn, maar ik ga voor zekerheid. En anders wil ik mijn Motorola itv box terug! (Mag vast niet van kpn)
Zijn de batterijen / accu niet gewoon (bijna) leeg? Misschien staat er in dit filmpje nog iets anders?

k heb verder geen idee meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Travee
rens-br schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:21:
[...]

Zijn de batterijen / accu niet gewoon (bijna) leeg? Misschien staat er in dit filmpje nog iets anders?

k heb verder geen idee meer.
Zojuist het leerproces doorlopen met een zo goed als nieuwe Mele F10. Dezelfde verschijnselen. TV scherm pikt wel alle signalen op, Arcadyan niets. Het is mij een raadsel :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:05
Zie ook mijn reactie op KPN Forum: bij mij leek de arcadyan ook niet te werken, en reageerde mijn TV wel. Na een tip ergens op een Forum (hier of KPN, dat weet ik niet meer) heb ik mijn arcadyan verder weggezet van de infrarood ontvanger van de TV, en sindsdien doet ie het wel.... Alsof 2 infrarood ontvangers elkaar in de weg kunnen zitten. Klinkt vreemd, maar kan je in elk geval proberen.
Pagina: 1