Vraag

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:24

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Topicstarter
Mijn vraag
Ik ga komende zomer op vakantie naar New York en wil graag een aardig camera'tje meenemen om het een en ander vast te leggen. Nu zie ik alleen door de bomen het bos niet meer. Daarom dat ik graag jullie hulp in zou willen schakelen! Wat is voor een studentenbudget van tussen €100 en €150 euro een leuk camera'tje? Tweedehands eventueel (V&A) toegestaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
'Gebruik je mobiele telefoon' is wat mijn ouders al riepen, maar dat lijkt me niks. Ik maak al nooit foto's met m'n mobiel omdat ik daar nooit aan denk. Met een camera om mijn pols/nek denk ik dat ik dat toch wat vaker zal doen. Vandaar dat ik eens ben gaan kijken naar compactcamera's, alleen als newbie zie ik door de bomen het bos niet. Ik heb een aantal topics doorgelezen maar alle verschillende mogelijkheden zoals DSLR

Wat tot de mogelijkheden behoort is een tweedehands via V&A, maar ik heb totaal geen ervaring met tweedehandse camera's. Ik zag ook al een Canon Powershot G10 staan maar kan hier simpelweg niets nuttigs over zeggen/beoordelen.

Het gaat hier dus niet om professionele fotografie, maar gewoon wat vakantiefoto's schieten :P

Een aantal wensen:
- Micro-SD kaart
- Oplaadbaar (met accu of AA-batterijen)
- LCD-schermpje
- Timer automatische foto (lijkt me standaard)

[ Voor 5% gewijzigd door Family Guy op 04-04-2016 11:32 ]

Steam ID = Ackerfiets

Alle reacties

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:02
Een tijdje geleden heb ik voor mijn vrouw een Fuji X-F1 camera aangeschaft. Compacte camera met een voor die prijsklasse uitstekende foto-kwaliteiteit:

Afbeeldingslocatie: https://cnet3.cbsistatic.com/hub/i/r/2012/11/26/f30f891e-619f-11e3-b231-14feb5ca9861/thumbnail/770x433/468d4ef4102aeae65c18b89432e9ce16/04_Fujifilm_XF1_35451250.jpg

de camera is klein, heeft een relatief grote sensor (2/3 inch) een lichtsterke lens (F1.8 op 25 mm), en wat erg fijn is voor een citytrip is de groothoek van 25 mm erg fijn. Zet hem op de EXR stand, en je hebt altijd mooir foto's. Daarnaast zoom je door middel van een draaischijf op de lens. Imo veel fijner dan een zoomknopje bij de sluiter-knop.

Voor de rest voldoet hij aan jou (standaard) eisen, behalve de micro SD kaart. Volgens mij past er in geen enkele camera een micro SD.

Je moet alleen wennen aan het aanzetten van de camera. Kijk maar eens op youtube:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=UMO8WaecLcQ]

[ Voor 35% gewijzigd door 107mb op 04-04-2016 12:53 ]

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
107mb schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:44:
..
Voor de rest voldoet hij aan jou (standaard) eisen, behalve de micro SD kaart. Volgens mij past er in geen enkele camera een micro SD.
..
Er zijn wel een paar camera's met MicroSD, maar die zijn op één hand te tellen. Maar het is gelukkig geen probleem. Met een MicroSD-SD-adapter past iedere MicroSD-kaart probleemloos in iedere camera. Veel MicroSD-kaartjes worden zelfs standaard met zo'n adaptertje geleverd.

--

Wat de TS trouwens niet vertelt, zijn speciale wensen aan de camera zelf wat betreft de mogelijkheden, b.v.
* Is veel zoom belangrijk?
* Is beeldkwaliteit heel belangrijk?
* Wil je ook filmen in redelijk goede kwaliteit?

• Family Guy

Family Guy

Topicstarter
Yero schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:57:
[...]

Wat de TS trouwens niet vertelt, zijn speciale wensen aan de camera zelf wat betreft de mogelijkheden, b.v.
* Is veel zoom belangrijk?
* Is beeldkwaliteit heel belangrijk?
* Wil je ook filmen in redelijk goede kwaliteit?
Wat betreft micro-sd is dat niet per sé een must, zolang de camera maar wel voldoende geheugen heeft om een twee weken aan foto's op te kunnen slaan.

Zoom is in realistische vorm wel belangrijk (gekeken naar het budge). Ik verwacht geen maanfoto's of foto's van de snorharen van het vrijheidsbeeld te gaan maken. :9

Beeldkwaliteit hoeft niet super te zijn, zolang het maar gewoon een 'nette' (televisie-)kwaliteit is.

Filmen is wellicht leuk, maar geen must. Die kwaliteit hoeft dus ook niet denderend te zijn (kan namelijk evt. wél met mobiel)

Steam ID = Ackerfiets

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
107mb schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:44:
Een tijdje geleden heb ik voor mijn vrouw een Fuji X-F1 camera aangeschaft. Compacte camera met een voor die prijsklasse uitstekende foto-kwaliteiteit:

[afbeelding]

de camera is klein, heeft een relatief grote sensor (2/3 inch) een lichtsterke lens (F1.8 op 25 mm), en wat erg fijn is voor een citytrip is de groothoek van 25 mm erg fijn. Zet hem op de EXR stand, en je hebt altijd mooir foto's. Daarnaast zoom je door middel van een draaischijf op de lens. Imo veel fijner dan een zoomknopje bij de sluiter-knop.

Je moet alleen wennen aan het aanzetten van de camera. Kijk maar eens op youtube:
[video]
Deze zelfde camera een tijdje geleden ook voor mijn vriendin aangeschaft. Was €50 bij de Albert Heijn, wat een no-brainer is voor deze camera. Erg goed dingetje ik zeggen.

Het aan- en uitzetten is inderdaad wat apart, maar dit went wel. De sensor zelf is behoorlijk goed en de groothoek is iets dat je niet vaak ziet op camera's binnen deze prijsklasse.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 17:04

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Family Guy schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:14:
[...]

Wat betreft micro-sd is dat niet per sé een must, zolang de camera maar wel voldoende geheugen heeft om een twee weken aan foto's op te kunnen slaan.

Zoom is in realistische vorm wel belangrijk (gekeken naar het budge). Ik verwacht geen maanfoto's of foto's van de snorharen van het vrijheidsbeeld te gaan maken. :9

Beeldkwaliteit hoeft niet super te zijn, zolang het maar gewoon een 'nette' (televisie-)kwaliteit is.

Filmen is wellicht leuk, maar geen must. Die kwaliteit hoeft dus ook niet denderend te zijn (kan namelijk evt. wél met mobiel)
MicroSD is gewoon een kleinere variant van de normale SD kaart, qua capaciteit verschillen ze niet. MicroSD gebruik je normaal gesproken alleen in kleine apparatuur als mobieltjes en Raspberry Pi's ;) Camera's zijn iets groter en dan is een groter kaartje ook wel makkelijk (raak je niet zo snel kwijt).

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-11 12:57
Zoals 107mb en Peter Aragon ook al zeggen de X-F1 een prima camera, stel je wil een stapje hoger dan is de Fujifilm X10 ook nog te krijgen voor 150.

Dit is vast nog wel onderhandelbaar.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Ik heb een X-F1 gehad ook voor 50e gekocht bij de AH, iets met uitverkoop... De X10 heb ik al een tijdje, en is echt een top camera.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
inbedrijf schreef op maandag 04 april 2016 @ 17:09:
Zoals 107mb en Peter Aragon ook al zeggen de X-F1 een prima camera, stel je wil een stapje hoger dan is de Fujifilm X10 ook nog te krijgen voor 150.

Dit is vast nog wel onderhandelbaar.
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Ik heb een X-F1 gehad ook voor 50e gekocht bij de AH, iets met uitverkoop... De X10 heb ik al een tijdje, en is echt een top camera.
En moet TS hem daar willen kopen, via die link die jij gaf, dan kan ik zeggen dat het een prima verkoper is. Dat is het Marktplaats-account van een winkel in Dordrecht. Prima winkel.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Family Guy

Family Guy

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties!

Ik kom zelf uit Sint-Oedenrode en houdt niet van koop op afstand, en al helemaal niet op marktplaats. Hier bij de V&A van tweakers durf ik dat nog wel, mits de beoordeling van verkopers goed is en het product minstens z.g.a.n. is. Ik houd de V&A in de gaten voor een van bovenstaande modellen!

Andere tips zijn natuurlijk welkom! d:)b

Edit: Wat denken jullie van deze camera (of zeggen jullie van zijn specs)?
http://tweakers.net/aanbod/948849/canon-powershot-g10-zwart.html

[ Voor 23% gewijzigd door Family Guy op 04-04-2016 20:43 ]

Steam ID = Ackerfiets

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 12:55

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Zoals hierboven aangegeven is dat een prima account(die Sander) pom te kopen zelfs van marktplaats. Kijk anders even bij de webwinkel van die verkoper:
https://www.digimaxx.nl/contact/
Als je daar op occasions klikt zie je precies dezelfde producten. Zoals gezegd is het een betrouwbare verkoper.

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Pagina: 1