NZXT S340 USB 3.0 Ports Probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-12-2024
Mijn vraag

Echter heb ik een probleem. Recent heb ik een NZXT Source 340 gekocht bij afuture. Deze heb ik de volgende dag ik huis gekregen en gelijk getest. Alles is prima, maar er is een probleem. Aan de voorkant van de kast zijn er twee usb 3.0 poorten. Deze porten worden door de kabels verbonden met het moederbord. De kabel zit in mijn moederbord, maar wanneer ik er een usb in stop krijg ik de melding in windows dat de usb poorten niet herkend worden door windows 10.

Betreft dit een productiefout en/of zijn er meerde mensen die dit probleem hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Asus ROG Formula-Z v

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers geupdate.

[ Voor 3% gewijzigd door MitMeisterr op 04-04-2016 11:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Heb je alles goed aangesloten? Ga even na of je de kabels juist hebt aangesloten.
Overigens heeft dit een schopje nodig naar het juiste forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
Ja, alles is goed aangesloten!

Bij de NZXT s340 is er maar 1 kabel voor de usb poorten en kan de kabel maar op 1 manier aangesloten worden.

Oh ik ben nog nieuw bij de forum afdeling :p

bij welke forum hoort het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
Mijn vraag

Echter heb ik een probleem. Recent heb ik een NZXT Source 340 gekocht bij afuture. Deze heb ik de volgende dag ik huis gekregen en gelijk getest. Alles is prima, maar er is een probleem. Aan de voorkant van de kast zijn er twee usb 3.0 poorten. Deze porten worden door de kabels verbonden met het moederbord. De kabel zit in mijn moederbord, maar wanneer ik er een usb in stop krijg ik de melding in windows dat de usb poorten niet herkend worden door windows 10.

Betreft dit een productiefout en/of zijn er meerde mensen die dit probleem hebben?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Asus ROG Formula-Z v

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robogeeka
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-06 18:10
Je had geen 2e hoeven openen.. Word door een mod vast wel geschopt. En is niet erg! Maar dit is aankoopadvies :P

Heb je al een clean install geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazedFrogster
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-08 12:14
Dag MitMeisterr,

Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb 2 weken geleden de kast gekocht overigens. Ik gebruik een MSI Z77A-G45.

Ik heb verder exact dezelfde issue ''wanneer ik er een usb in stop krijg ik de melding in windows dat de usb poorten niet herkend worden door windows 10''.

De enige maar die ik er bij kan plaatsen is dat 1 van de 2 usb poorten wel werkt (van front aangezicht de linker). De rechter heeft exact dezelfde issue.

Ik dacht misschien dat ik een defecte pin had in de header, maar nu ik dit lees begin ik toch te twijfelen.

Ik heb ook al een driver update doorgevoerd, maar dat maakt geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
Hmm een clean install nog niet, maar kan het wel daaraan liggen?
heb alleen maar een kast veranderd en geen interne hardware.
Bij mijn vorige kast MS-Tech Raptor deed hij het wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Wat voor drivers update?
hier vandaan?
https://www.asus.com/us/M...ORMULAZ/HelpDesk_Download

Daarnaast wat zegt apparaat beheer over de usb die je inplugged?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Eén topic is inderdaad genoeg. Merge en schopje naar OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-07 15:54
Heb je de laatste BIOS versie? Heb je poorten in de USB3 en niet de USB2 header geplugd? Heb je Windows al eens automatisch laten zoeken naar drivers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
JoepD schreef op maandag 04 april 2016 @ 11:38:
... Heb je poorten in de USB3 en niet de USB2 header geplugd? ...
Voor zo ver ik weet kan een kabel voor een USB3 header nooit op een USB2 header aangesloten worden, dit is fysiek onmogelijk. Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat TS dit heeft gedaan.

Heb je toevallig nog een andere kast waarmee je de USB3 header op je moederbord kan testen? De kans lijkt mij groot dat het aan de kast ligt en dat er gewoon iets kapot is.

Nog een offtopic vraag: Waarom heb je met een dure build (gezien je moederbord) zo'n goedkope kast? Voor een beetje extra kun je een kast kopen met wat betere bouwkwaliteit.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
Nycrea schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:14:
[...]

Voor zo ver ik weet kan een kabel voor een USB3 header nooit op een USB2 header aangesloten worden, dit is fysiek onmogelijk. Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat TS dit heeft gedaan.

Heb je toevallig nog een andere kast waarmee je de USB3 header op je moederbord kan testen? De kans lijkt mij groot dat het aan de kast ligt en dat er gewoon iets kapot is.

Nog een offtopic vraag: Waarom heb je met een dure build (gezien je moederbord) zo'n goedkope kast? Voor een beetje extra kun je een kast kopen met wat betere bouwkwaliteit.
Inderdaad de kabel voor de USB3 header heeft een andere poort dan een USB2 header. Ik heb de kast gekocht om de uitstraling en ik een beetje moest bezuinigen op mijn beschikbare budget helaas..
Welke kast raadt je me anders aan? Heb deze kast nog vrij recent gekocht, dus kan ik mij beroepen om mijn herroepingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
Alle drivers zijn geinstalleerd en de kabel is goed aangesloten!

HELP :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-09 09:59
MitMeisterr schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:48:
[...]

Inderdaad de kabel voor de USB3 header heeft een andere poort dan een USB2 header. Ik heb de kast gekocht om de uitstraling en ik een beetje moest bezuinigen op mijn beschikbare budget helaas..
Welke kast raadt je me anders aan? Heb deze kast nog vrij recent gekocht, dus kan ik mij beroepen om mijn herroepingsrecht.
Ik heb zelf de S340 ook gehad, het is een prima kast en bouwt fijn in, maar de afwerking is matig. Snel krassen door goedkope materialen. Een goed alternatief is de pricewatch: Fractal Design Define S deze heeft naar verluidt een betere bouwkwaliteit.

🇺🇦

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MitMeisterr
Nycrea schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:07:
[...]

Ik heb zelf de S340 ook gehad, het is een prima kast en bouwt fijn in, maar de afwerking is matig. Snel krassen door goedkope materialen. Een goed alternatief is de pricewatch: Fractal Design Define S deze heeft naar verluidt een betere bouwkwaliteit.
Ahh deze bevalt mij toch wat minder, ik heb werkelijk alles geprobeerd om het probleem op te lossen, maar tevergeefs nog steeds niks gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ik heb ook het probleem bij mijn H15 kast van Thermaltake. Maar ik zie het probleem wel. De USB 2.0 kabel heeft 4 kabeltjes (wit-groen-rood-zwart) waarvan de zwarte er niet in de stekker zit en er dus gewoon bij hangt. Ik krijg dan ook de melding dat de USB niet wordt herkend door WIN10. Misschien is gewoon de kabel kapot of zijn er kabeltjes niet in de stekker gemonteerd.
Pagina: 1