Check alle Γ©chte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen Γ©chte deals zien
Toon posts:

Netgear nas

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...
Ik krijg via een oud buurman een netgear nas weet verder nog geen type.
Het enige probleem is dat er geen hdd in zit.
Nu wil ik als de nas werkt hem installeren. Maar de nieuwe hdd zit geen software op voor / van de nas.
Heeft iemand kennis van netgear nassen en wat voor software ze draaien en waar ik die vandaan kan halen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 26-04-2016 11:04)

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:50

Ypho

Allround Nerd

In dat geval heb je deze link nodig: http://kb.netgear.com/app...s-102,-202,-212-or-312%3F

Daarmee kom je in het boot menu om een factory reset uit te voeren. Hierna met RaiDar configureren, en dan moet ie werken.

πŸƒ TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: πŸ€– TCG Codex for Android

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:54:
Mijn vraag
...
Ik krijg via een oud buurman een netgear nas weet verder nog geen type.
Het is handig om toch even het typenummer van de NAS op te zoeken. Daarmee kunnen we je een stuk beter helpen. Er staan momenteel 146 Netgear NASsen in de Pricewatch, dus momenteel is het giswerk.

Dat gezegd hebbende. Over het algemeen wordt het besturingssysteem niet opgeslagen op de harde schijven zelf, maar wordt daar flashgeheugen voor gebruikt. Het zou dus niet uit mogen maken of je er wel of geen harde schijf bij krijgt.

Verder misschien nog wat interessant leesvoer: Het grote Netgear NAS topic

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 10:04 ]

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

Voor mijn NAS (Netgear ReadyNAS Ultra 2), was het een kwestie van een factory reset uitvoeren via het boot menu (via reset knop en LEDjes op de voorkant) zodra er een lege schijf in zit. Vervolgens kun je via RaiDar vanaf je PC/Mac de software vanuit het flash geheugen installeren en de schijf in gebruik nemen.

Dit werkt voor veel van deze Netgear NAS'en, maar het kan voor jouw type zomaar anders zijn.

In principe hoef je dus geen firmware te downloaden, alleen RaiDar. Het updaten van de firmware naar de nieuwste versie kan vanuit het ControlPanel op de NAS na installatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Ypho op 04-04-2016 10:10 ]

πŸƒ TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: πŸ€– TCG Codex for Android

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ervan uit dat dit het type is wat ik via me buurman krijg

http://www.netgear.com/ho.../RN102.aspx#tab-techspecs

Acties:
  • Beste antwoord

• Ypho

Ypho

Allround Nerd

In dat geval heb je deze link nodig: http://kb.netgear.com/app...s-102,-202,-212-or-312%3F

Daarmee kom je in het boot menu om een factory reset uit te voeren. Hierna met RaiDar configureren, en dan moet ie werken.