onkyo HT-R393 schakelt automatisch naar ander input

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Als ik de tv aanzet schakelt de receiver automatisch ook aan. Maar na een minuut of missschien twee schakelt de receiver naar een andere input. De input waar de DVD aan gekoppeld is. Ook als ik die HTMI kabel er uit haal blijft de receiver naar een ander inputkanaal schakelen bij aanzetten van de tv.

Hoe zorg ik er voor dat dit niet meer gebeurt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:22
Heb je de manual gelezen of de receiver een voorkeur HDMI input heeft? Ik kan mij herinneren dat er receivers zijn die naar een bepaalde source schakelen als je hem aanzet. Dan is het vreemd dat het pas na 2 minuten gebeurd, maar zou daar eerst naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, heb ik gelezen. En ik ben er achter dat ie niet naar andere HDMI poort schakelt maar naar TV/CD. En dat is analoog. Op een of andere manier krijgt de AV het signaal dat ie moet overschakelen. Moet ergens een instelling zijn. De Onkyo helpdesk kon het mij niet zeggen. Daar hebben ze te weinig verstand van de techniek... En in de handleiding wordt het ook niet veel duidelijker behalve op zo'n beetje de laatste pagina: "Op de TV, wanneer u iets anders dan de HDMI-jack waarop de AVontvanger
is aangesloten selecteert, wordt de invoer van de AVontvanger
omgeschakeld naar „TV/CD”."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:55
Verwijderd schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:22:

Als ik de tv aanzet schakelt de receiver automatisch ook aan.
Dit (vertraagd) wisselen kan te maken hebben met HDMI CEC (SimpLink, Anynet+, Bravia Sync, EasyLink, etc...).

Gebeurd het nog steeds als je de functie uitzet op je receiver en/of tv?

[ Voor 39% gewijzigd door Tronic op 06-04-2016 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nee, als je die functie uitzet, dan doet ie het niet meer. Maar dan moet ik de AV met eigen afstandsbediening inschakelen. En het is juist zo handig om alleen met de afstandsbediening van de tv te bedienen.