Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 755711

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een samsung galaxy note 2 die ik nu al ongeveer 3 jaar heb. De laatste tijd ging mijn telefoon van zelf uit en daarna weer aan. Laatst ging hij weer uit en probeerde ik hem aan te zetten. Hij ging niet meer open en voor een uur lang zag je het scherm met als het normaal gesproken met een update bezig is en daarna ging hij uit.
Ik heb hem daarna aan de stopcontact aangesloten wellicht dat de batterij leeg zou zijn, maar nee dat is het ook niet.
Als iemand kan zeggen wat het probleem is en wat ik er kan aan doen zou fijn zijn.
Alvast bedankt.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Het was android 4.1 en of 4.2 of iets in die richting.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Urenlang in de stopcontact laten zitten omdat misschien de batterij leg zou zijn. Daarna geprobeerd om hem weer aan te krijgen, niet gelukt.

Ik ben naar een winkel toe gegaan om te laten kijken wat het probleem was, maar zij wisten het ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gaat er wel iets branden als je de oplader aansluit?

En naar welke winkel ben je geweest? De lokale viswinkel?

[ Voor 36% gewijzigd door Momus op 03-04-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 23:15
Heb je ook al eens geprobeerd om de accu eruit te halen? Even de accu eruit, weer terug erin en proberen te booten? Een vriendin van mij had laatst ook dat haar S5 Mini ineens uit was, dat hielp bij haar in ieder geval.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Anoniem: 755711 schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:39:
Als iemand kan zeggen wat het probleem is en wat ik er kan aan doen zou fijn zijn.
Je Galaxy Note II is inmiddels 3,5 jaar oud, ik verwacht dan ook dat je accu het begeven heeft. Heb je het al met een andere accu geprobeerd?

Weet je overigens zeker dat de oplader het nog doet? Heb je al een andere oplader geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:09
Het zou van alles kunnen zijn, zoals de Micro USB-aansluiting, USB-kabel, batterij, gefrituurd moederboord, scherm kapot (alhoewel hij meestal nog wel trilt bij het opstarten dan), maar naar 3,5 jaar zal hij wel gewoon op zijn

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-06 01:07

Barrycade

Through the...

Hij ging niet meer open en voor een uur lang zag je het scherm met als het normaal gesproken met een update bezig is en daarna ging hij uit.
Dus je zag het Android mannetje? Klinkt alsof je Android of je geheugen kaputt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-06 15:01

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Is er iets gebeurd voordat ie stopte met werken? Heb je je telefoon bijvoorbeeld laten vallen? Zo nee, dan zou ik de oorzaak van je probleem in eerste instantie inderdaad bij je accu en/of oplader zoeken, zoals hierboven al wordt gesuggereerd.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee er gebeurt helemaal niets als je hem probeert aan te zetten. Geen trilling geen verandering op het scherm, helemaal niets.

Het ligt niet aan de accu en ook niet aan de oplader, want ik had een maand geleden nog een nieuwe accu gekocht en met de oplader heb ik bij een ander telefoon geprobeerd en daar laadde hij het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Anoniem: 755711 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:34:
Nee er gebeurt helemaal niets als je hem probeert aan te zetten. Geen trilling geen verandering op het scherm, helemaal niets.

Het ligt niet aan de accu en ook niet aan de oplader, want ik had een maand geleden nog een nieuwe accu gekocht en met de oplader heb ik bij een ander telefoon geprobeerd en daar laadde hij het op.
Wie zegt dat de accu die je een maand geleden hebt gekocht nog doet? Heb je je oude accu nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb beide accuus nog. Op de nieuwe accu kan ik zien dat hij eind 2015 geproduceerd is, omdat bij iedere accu de datum van productie erop staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic

Flimovic

Anoniem: 755711 schreef op maandag 04 april 2016 @ 10:49:
Ik heb beide accuus nog. Op de nieuwe accu kan ik zien dat hij eind 2015 geproduceerd is, omdat bij iedere accu de datum van productie erop staat
Als je oude accu nog wel deed, zou ik het eens met die proberen. Wel even aan de oplader laten liggen.

Gaat je notificatieled trouwens wel branden als je telefoon aan de oplader ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee mijn notificatieled gaat ook niet aan. Hij doet helemaal niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 755711 schreef op maandag 04 april 2016 @ 12:27:
Nee mijn notificatieled gaat ook niet aan. Hij doet helemaal niks
Als je de oude accu ook getest hebt en dit maakte geen verschil. Verwacht ik dat je moederbord is overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:08

Tazzios

..

Probeer een soft reset, wil voor mijn S2 ook wel eens nodig zijn als de accu gaar wordt of als ik de usb-connector heb vervangen.

edit:
Batterij er uit werkte bij mij niet als soft reset ik moest echt de toestencombinatie gebruiken. van de note2 kan ik die echter niet vinden.

[ Voor 61% gewijzigd door Tazzios op 04-04-2016 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Resetten werkt ook niet. Waarschijnlijk is mijn moederbord deffect, zoals je het zegt. Kan ik het dan nog wel laten repareren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Anoniem: 755711 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:17:
Resetten werkt ook niet. Waarschijnlijk is mijn moederbord deffect, zoals je het zegt. Kan ik het dan nog wel laten repareren?
Ja hoor, tegen de prijs van een nieuw toestel ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Anoniem: 755711 schreef op maandag 04 april 2016 @ 13:17:
Moederbord kan je eenvoudig (laten) vervangen. De vraag is alleen of dit nog rendabel is. Los moederbord kost ongeveer 50 dollar. Je zou even kunnen vragen bij verschillende repairshops wat de kosten zijn voor de vervanging.

[ Voor 15% gewijzigd door rens-br op 04-04-2016 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrXzombie
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-03 18:05
Power, volume omhoog of omlaag en home button tegelijk ingedrukt houden. Gebeurt er dan iets? (Software problemen, flashen met Odin zodat alles weg is dan het beste)

Aansluiten via USB op de pc, gebeurd er dan iets? (Evt scherm defect of oplaadpunt)

Is het toestel warm tijdens het opladen of juist helemaal niet? (Oplaadpunt defect)

Als je mainboard defect is heb je voor 35 euro een nieuwe in huis via aliexpres.

Als je niet van knutselen houd bij de lokale gsm repair langsgaan maar daar kost het je vaak aardig wat geld. Kan je evengoed voor 100 euro een 2e handse op de kop tikken.

[ Voor 30% gewijzigd door MrXzombie op 04-04-2016 20:27 . Reden: Extra info/typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-04 09:03
Lijkt op de Sudden Death Syndrome

https://www.roytanck.com/...te-sudden-death-syndrome/
Pagina: 1