automatisch op tijd kleur laten zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik zit met een probleempje op mijn bestelformulier van mijn winkeltje en ik weet eigenlijk niet of het kan. Helaas heb ik er niets over kunnen vinden op het web.
Met heel veel lezen, praten en oefenen werkt mijn bestelformulier goed en krijg ik mijn bestellingen binnen.
Lezen is vaak erg moeilijk ook voor mijn klanten, nu is het zo dat mijn klanten tot een bepaalde tijd mogen bestellen en dat gaat wel eens mis. Krijg je de besteling veel later binnen.
Nu mijn vraag is het mogelijk om in het formulier een code neer te zetten die een bepaald gedeelte uitschakelt of iets laat zien dat dit niet meer te bestellen is.
Het formulier heeft 5 aparte tabellen waarin men 3 dingen in kan vullen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
...

Ik gebruik Dreamweaver

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, dat kan.

Maar dit is echt te weinig info om je te kunnen helpen. Wat heb je al geprobeerd?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor je reactie. Nu weet ik in ieder geval dat het kan, helaas heb ik zelf hier niets over kunnen vinden op het net dus heb ik nog niets kunnen proberen.
Als je een site hebt waar ik hier iets over kan lezen hoor ik dat graag van je.

Wil je mijn bestellijst zien kijk dan op *spam*

[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 03-04-2016 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Een beetje pseudocode (het vergelijkingsteken kan ook > zijn, dat weet ik nooit):

if $huidigeDatum < $teBestellenTotDatum { laat bestelknop zien } else { laat geen bestelknop zien }.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 21:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Er is misschien weinig over dit specifieke geval te vinden, maar zoals Harm al laat zien moet dit met basiskennis van PHP toch eenvoudig te doen zijn.

Een belangrijk onderdeel van programmeren is natuurlijk het opbreken van een probleem in kleinere stukjes, die je wél kunt Googlen ;)

Wat je dus moet doen, is de huidige tijd (kun je krijgen met date()) vergelijken met een maximumtijd. Dan kun je ervoor kiezen om bijvoorbeeld de bestelknop niet te tonen als het te laat is.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik het nu begrijp van jullie staat er voor elke dag een bestelknop die je wel of niet kan laten zien.
Alleen is dat niet zo bij mijn bestellijst.

hieronder de code van mijn bestellijst.

*snip*

[ Voor 98% gewijzigd door Creepy op 03-04-2016 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:36

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Tip: gebruik aub de code tags [code]...[/code] en post aub relevante code (dus niet alle!). Dus wat heb je nu al geprobeerd met de tips die je hebt gekregen en wat lukte daar niet mee?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan ook via JavaScript een timer tonen die aftelt, zet je er wat druk achter :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Dit is vrij simpel server side op te lossen:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php

//haal op hoe laat het is en sla het op als een string
$time = date('hm');

//Het handige hieraan is dat de string zich gedraagt als een integer,
//waarmee je dus vergelijkingen kan uitvoeren. < kleiner dan en > voor groter dan: 

//check of het na 8 uur 's ochtend en voor vijf uur smiddags is
if($time > "0800" AND $time < "1700"){
      //De servertijd is tussen je ingestelde tijdslimieten je kan dus bestellen.
     echo "de HTML code van het formulier";
} else {
     //het is te laat
     echo "Dit product is alleen tussen acht uur en vijf uur `s middags te bestellen...";
}

?>

Edit:
Ik bedacht me later dat je pagina op dit moment mogelijk alleen plain html is. Je kan mijn oplossing nog steeds gebruiken mits de server PHP draait. Je plakt dit op de plaats waar nu je formulier staat. De formulier plak je op de juiste plaats binnen de " . zorg ervoor dat je de " binnen je formulier escaped door er een \ voor te zetten anders werkt het niet. Het laatste wat je moet doen is de extensie verranderen van .html naar .php van die pagina.

Het voordeel van mijn methode boven javascript of jQuery is dat het de servertijd gebruikt en niet de tijd die de gebruiker toevallig heeft ingesteld.

[ Voor 58% gewijzigd door switchboy op 04-04-2016 21:34 ]

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
switchboy schreef op maandag 04 april 2016 @ 21:03:
Dit is vrij simpel server side op te lossen:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<?php

//haal op hoe laat het is en sla het op als een string
$time = (int) date('hm');

//Het handige hieraan is dat de string zich gedraagt als een integer,
//waarmee je dus vergelijkingen kan uitvoeren. < kleiner dan en > voor groter dan: 

//check of het na 8 uur 's ochtend en voor vijf uur smiddags is
if ($time > 800 AND $time < 1700) {
      //De servertijd is tussen je ingestelde tijdslimieten je kan dus bestellen.
     echo "de HTML code van het formulier";
} else {
     //het is te laat
     echo "Dit product is alleen tussen acht uur en vijf uur `s middags te bestellen...";
}
?>
FTFY

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:05
Hoezo mogen klanten maar een bepaalde tijd bestellen? Lijkt mij handiger om de bestellingen gewoon een dag later te behandelen... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

SL3Y4R schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:15:
Hoezo mogen klanten maar een bepaalde tijd bestellen? Lijkt mij handiger om de bestellingen gewoon een dag later te behandelen... :?
Aangezien z'n homepage verwijst naar een bedrijf dat dagmaaltijden verzorgt lijkt me een dag later leveren een beetje mosterd na de maaltijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL3Y4R
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-09 18:05
TheRookie schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 10:41:
[...]

Aangezien z'n homepage verwijst naar een bedrijf dat dagmaaltijden verzorgt lijkt me een dag later leveren een beetje mosterd na de maaltijd :P
Dan heb ik niks gezegd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• switchboy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 21:50

switchboy

-ruimte te huur-

Ah ja standaard is het float |:(

My Steam Profile (Name Switch) Worth: 889€ (225€ with sales)Games owned: 83

Pagina: 1