PC reboot, wat kan de oorzaak zijn?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb hier een K7T Turbo met een TB 1200@1200, hij reboot gewoon als ik ergens mee bezig ben, ik heb de nieuwste VIA drivers geïnstalleerd. Hij word 51Graden max, dus daar ligt het ook niet aan.

Wat me wel opvalt is dat als ik Sisoft Sandra draai, en op het kruisje (afsluiten) klik, dat ie dan reboot, het kruisje lijkt meer een aan/uit schakelaar van mijn PC.

Zijn het drivers of BIOS-instellingen probs?

20*350ZO45°

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Is dat in Windows 2000? Windows 2000 reboot standaard bij een crash je machine meteen, zonder eerst foutmeldingen te geven. Dit kun je uitzetten bij de Advanced System Properties.

Als je geen Windows 2000 draait, dan ligt een spontane reboot vrij altijd aan een te zwakke voeding. Vertel eens wat meer over je systeem.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 19:38
Hoe kom je in die advanced systeem settings, is dat dat menuuttje dat je krijgt als je tijdens het booten op f8 drukt??
Greetingz,

p.s.
ja is errug n00b, maar ik ben hier om te leren.

Verwijderd

ok, voor de 4e x deze week:

Afbeeldingslocatie: http://212.120.66.211/eppo1313/dump.jpg

misschien een oplossing.

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op zaterdag 23 juni 2001 12:54 schreef Exirion het volgende:
Is dat in Windows 2000? Windows 2000 reboot standaard bij een crash je machine meteen, zonder eerst foutmeldingen te geven. Dit kun je uitzetten bij de Advanced System Properties.

Als je geen Windows 2000 draait, dan ligt een spontane reboot vrij altijd aan een te zwakke voeding. Vertel eens wat meer over je systeem.
Is inderdaad Win2k

Specs:

MSI K7T Turbo RAID ( Limited Edition :) )
TB 1200@1200 (51 graden met coolermaster)
2x 128 MB @ 3-3-3
Maxtor 13,6 7200 Toeren
Seagate 20,4 5400 Toeren
DVD
CD-RW
CD-ROM
Floppy

in een AOpen kast met een 300W voeding.

20*350ZO45°

• itsme
  • Niet online
Heb jij die nieuwe u100 Promise driver geinstalleerd? mijn PC reboote met die driver elke keer als ik een lege cd in mn brander mikte.

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb inderdaad (denk ik) de nieuwe Promise driver, zou ik een oudere moeten proberen dan? Deze werd er bijgeleverd, dus zal dan toch wel goed zijn?

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb al eens eerder gemeld dat mijn systeem (en ook mijn oudere computer) reboot als ik een Adobe programma opstart. Ik denk dat ik er nu achter ben waar dat aan ligt.

In alle Adobe programma's zit een optie op "Adobe geheugen" te reserveren. Dat staat standaard op 50% en als ik mijn systeem een tijdje gebruikt heb is dat geheugen niet beschikbaar kennelijk. Start ik dan toch een Adobe programma, dan wil het programma zijn "Adobe geheugen" reserveren, vindt niet genoeg en reboot. Sinds ik het "Adobe geheugen" op 25% gezet heb, is het probleem niet meer voorgekomen.

Dus kijk eens of het programma geheugen voor zichzelf reserveert.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 23 juni 2001 13:01 schreef RDK_NL het volgende:
Is inderdaad Win2k

...

in een AOpen kast met een 300W voeding.
Hmm.. Probeer eens dat rebooten uit te schakelen zoals ik aangaf, en kijk dan wat er voor error wordt gegeven als je Sandra afsluit. Dan weet je meer over waar de fout vandaan komt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik kreeg een hoop gezeik over een .sys bestand en iets over geheugendumps.

20*350ZO45°

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik gooi hem toch weer omhoog, want het loopt toch allemaal niet zoals het met mijn PIII wel het geval was. Ik krijg ook zeer veel meldingen in win2k: "Dit programma heeft een onjuiste bewerking uitgevoerd en word afgesloten" Blauwe schermen zijn ook regelmatig te zien op mijn scherm.

20*350ZO45°

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Geen flame ofzow, maar ik heb zelf ook slecht ervaringen met MSI :(

Gelukkig heb ik nu een Asus A7V133-R :)

Je zou kunnen proberen ACPI uit te zetten in de bios en dan win2k re-installen.

Na de eerste reboot op F5 drukken, dan kan je soort PC kiezen :)

Gewoon standaard PC kiezen, dan deelt ie de IRQ's niet :)

Kan misschien helpen :9

webOS all the way!

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Crosspost :(

20*350ZO45°

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ga maar weereens Uppen.

Ik heb net 2 vastlopers gehad (misschien kunnen jullie er iets mee)

-De eerste was tijdens het uitloggen van "administrator"

Ik kreeg een blauw scherm, met de te tekst dat er iets fout ging in ntkrnl.exe (temp 57 graden)

-De tweede was tijdens het rippen van Mp3z (temp 59 graden) ik kreeg een popupbalkje met een rood kruis en de mededeling: "Access violation of Address 00486CBI in module 'alert.exe' Read of address 1878830C."

Misschien kunnen jullie mij meer vertellen.

-de tweede was

Edit: Ja hoor, de 3e fout, die ik dagelijks wel 500x voorbij zie komen: "IEXPLORE.exe heeft fouten gegenereerd en wordt afgesloten door windows. U dient dit programma opnieuw te starten. Er wordt een foutenlogboek gemaakt"
(temp. 55 graden)

20*350ZO45°

• TheDane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 23:53

TheDane

1.618

hmm vaagjes. ..

ik heb laatste tijd op 't werk ook problemen met 't zogenaamd zomaar afsluiten van de pc:

als ik in windows explorer een directorylisting opvraag, dan valt 't scherm spontaan uit, krijg ik de melding dat ie aan 't afsluiten is, en dan doet ie een minuut lang niks meer.

Als ik dan op de start-knop ( |:( ) ram, dan doet alles 't weer, maar is explorer spontaan afgesloten ... vaagjes,.

ik begin me nu ook af te vragen of 't aan de temperatuur van dat ding kan liggen ... maar die staat eigenlijk alleen maar aan om cd's te luisteren, dus zo zwaar wordt ie nou ook weer niet belast :)

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Hoe stabiel is de stroom die uit je stopcontact komt? Kijk eens in je bios of er "Reboot on power failure" aan staat. Als de stroom dan uit gaat en daarna weer aan boot 'ie dus netjes. (ja, dat werkt en is f*cking handig voor servers!). Kan nix anders bedenken. heb het ook wel eens gehad en ik heb geen win2k. succes!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Je voeding is gebakken of je cpu is gekookt.

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik weet niet of jullie nog naar mijn bovenstaande zooi hebben gekeken, ik heb dus géén reboots, maar gewoon veel problemen in win2k. Omdat ik in win2k NIET had aanstaan dat hij blauwe schermen gaf maar gelijk ging rebooten, leek het alsof mijn voeding kapte, mijn voeding doet het dus super, alleen win2k gaat op zijn gezicht met een blauw scherm.

wat me ook opvalt is dat als ik op afsluiten klik, en dan op ok, Dat hij begint met afsluiten en daarna een blauw scherm geeft.

20*350ZO45°

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
"Access violation of Address 00486CBI in module 'alert.exe' Read of address 1878830C."
Je geheugen is hoogstwaarschijnlijk brak...ff [url="http://"http://www.aha.ru/~alegr/download/memtest_en.htm"]testen[/url].

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 20:12 schreef Thingie1987 het volgende:
Je voeding is gebakken of je cpu is gekookt.
Je bent net 1 dag aangemeld, kom dus niet met van die berichtjes die kortaf zijn, waar we geen d#nder mee opschieten, tuurlijk is het niet mijn voeding of CPU.

20*350ZO45°

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Op woensdag 27 juni 2001 20:22 schreef Mr.Blonde het volgende:

[..]

Je geheugen is hoogstwaarschijnlijk brak...ff [url="http://"http://www.aha.ru/~alegr/download/memtest_en.htm"]testen[/url].
Ik heb mijn geheugen al zoveel getest, en met dat proggy van jou krijg ik ook helemaal géén fouten, beetje weirdo nietwaar?

20*350ZO45°

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

ik gok op voeding

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• MP83
Op woensdag 27 juni 2001 20:23 schreef RDK_NL het volgende:

[..]

Ik heb mijn geheugen al zoveel getest, en met dat proggy van jou krijg ik ook helemaal géén fouten, beetje weirdo nietwaar?
Check in je bios je ACPI instellingen anders nog ff een keer...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Als het niet al teveel moeite is zou ik 2k ff herinstallen. Helpt ook nog wel 'es. Misschien is je CD gaar? Dan moet je een nieuwe vragen/kopen/branden (backup uiteraard)

edit: herinstallen natuurlijk |:(

You can't have everything. Where would you put it?

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ikke heb win2k al verscheidene keren opnieuw erop gezet.

Ik kreeg net weer een mooi blauw scherm met de text: "Bad_pool_caller"

20*350ZO45°

• KBDE
  • Laatst online: 18-08 21:50
Hoi,

Als je die Iexplore error's krijgt , dan is in pakweg 80% van de gevallen je geheugen de schuldige...

Ik zou eens een dimm eruit trekken (en hier en daar wat wisselen), en het bios op de langzaamste timings zetten

Ik heb dit zelf ook een hele tijd terug gehad...
Internet explorer crashte minimaal 1x per dag (in windows 98)
Nadat ik het geheugen eruit had gehaald en de contacten schoon had gemaakt met wat alcohol was weer alles ok :)

Goodluck

• KBDE
Oh ja, vergeten, die memory testen heb je geen ene ruk aan....

Het bewijs heb ik hier liggen:
Een 64MB PC133 Dim, via CT memory test en co perfect in orde, echter windows opstarten gaat met dat ding niet meer (zelfs niet op 66Mhz) terwijl ie eerst over de 160Mhz *stabiel* deed !!

In mijn athlon krijg ik niet eens meer beeld met dat ding erin (terwijl ie hier dus eerst stabiel op 164Mhz heeft gelopen) :'(

• MP83
Op woensdag 27 juni 2001 22:22 schreef KBDE het volgende:
Oh ja, vergeten, die memory testen heb je geen ene ruk aan....

Het bewijs heb ik hier liggen:
Een 64MB PC133 Dim, via CT memory test en co perfect in orde, echter windows opstarten gaat met dat ding niet meer (zelfs niet op 66Mhz) terwijl ie eerst over de 160Mhz *stabiel* deed !!

In mijn athlon krijg ik niet eens meer beeld met dat ding erin (terwijl ie hier dus eerst stabiel op 164Mhz heeft gelopen) :'(
Hoeft niet perse aan de dimm te liggen.

Die test is 100% betrouwbaar.

• sorted.bits
  • Nu online
Dat explorer fouten geeft heb ik ook vaag met Win2k, maar dan meestal een dag na een reinstall, meestal ben ik dan vergeten te upgraden naar IE5.5 (waar wat nieuwe systeem onderdelen in zitten) en zodra ik dat heb gedaan, geeft hij ze eigenlijks nooit weer.

Anders is het toch echt brak geheugen, niet moeilijk doen, gelijk terugbrengen met een duidelijke klachtomschrijving.

Ow en met die geheugentests proggies? We hebben die ook gehad in de computerwinkel waar ik werkte. Maar ik kan je vertellen dat ze 99% van de tijd zeiden dat het goed geheugen was, terwijl we 50% van de tijd als we geheugen testen toch echt het probleem hadden opgelost door het vervangen van het geheugen.

• KBDE
Heb ik dus andere ervaringen mee, ik heb die dimm getest via die CT memory tester... 5.1 ofzoiets (daar ik windows niet eens meer inkwam) en nog een andere memory tester... (ben eff de naam kwijt)

Normaal gesproken heb ik op die manier de defecte dimms eruit gehaald
Zelfs die waar je in eerste instantie niet van zou denken dat ze kapot waren !

maar niet deze 64MB dimm, ik snap zelf ok niet hoezo... maarja je ziet maar weer

Die 64mb dim is trouwens op onverklaarbare wijze overleden...
Heeft in een oudere pc gezeten (een k6 500 Mhz in een Asus TX97-E Mainboard met de maximale 83Mhz FSB)
Op een avond resette de pc zich tijdens het tikken van een brief.... en sindsdien is ie dus dood...
Very strange...
Tja shit happens zeggen we maar, rams zijn nu zo goedkoop dus boeie !! >:)

90Piek voor 1x 256MB PC133 ... echt aso eigenlijk... :)
LOL

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik ben nog géén steek verder, geheugen word als "goed" aangezien door de verschillende testprogramma's, maar ik kan nix anders doen wachten op blauwe schermen.

Vooral de Bad_pool_caller zie ik wel heel erg vaak

20*350ZO45°

• Richard
  • Nu online

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
OK, THX allemaal Het lijkt erop dat de problemen zijn verholpen, als ik nu géén probs meer heb, dan zou het inderdaad opgelost zijn door het disabelen van de ACPI (Gelukkig kreeg ik wel een APM menuutje in win2k zodat ie nog wel zelf af kan sluiten)

RDK_NL

20*350ZO45°

Pagina: 1