Ik heb een de KA omgeving van een klein makelaarskantoor onder mijn hoede.
Aangezien er wat hardware vernieuwd dient te worden wil ik alles goed aanpakken en up-to-date brengen.
Ik heb gekozen om e.e.a. te gaan virtualiseren. Hier ben ik goed bekend mee en dit gaat geen problemen opleveren. Maar dan...
Ga ik kiezen voor windows 8.1 of 10?
Ga ik office 2013/2016 kopen met outlook of ga ik voor office 365?
Ga ik lokaal exchange draaien of office 365?
De wensen zijn simpel. Er zijn op het moment 2 werkplekken met mogelijk uitbreiding mogelijk.
Lokaal staat een Synology met alle data en 1 werkplek is voorzien van een laptop en 1 werkplek is voorzien van een desktop PC. De laptop is aan vervanging toe en is voorzien van Windows 7 en office 2007? De desktop is voorzien van windows 8.1 en windows 2013.
Men is voorzien van een web-domein en 3 IMAP mailboxen, voor de 2 medewerkers en een info@ adres.
Op beide pc's kan men bij de info@ mailbox echter werkt dit niet naar behoren, vooral op de Office 2007 laptop.
Men kan geen agenda's delen o.i.d. wegens ontbreken van exchange.
Wat de nieuwe omgeving met zich mee moet brengen:
- makkelijker beheren en backuppen en restoren (virtualisatie vmware)
- goed samenwerken dmv gedeelde mailbox en agendas kunnen delen.
- van thuis uit kunnen werken
Office 365 lijkt veel van die punten te kunnen. Maar ik vind de mogelijkheden en nadelen van office 365 onduidelijk..
Kan iemand mij wat tips en adviezen geven?
Aangezien er wat hardware vernieuwd dient te worden wil ik alles goed aanpakken en up-to-date brengen.
Ik heb gekozen om e.e.a. te gaan virtualiseren. Hier ben ik goed bekend mee en dit gaat geen problemen opleveren. Maar dan...
Ga ik kiezen voor windows 8.1 of 10?
Ga ik office 2013/2016 kopen met outlook of ga ik voor office 365?
Ga ik lokaal exchange draaien of office 365?
De wensen zijn simpel. Er zijn op het moment 2 werkplekken met mogelijk uitbreiding mogelijk.
Lokaal staat een Synology met alle data en 1 werkplek is voorzien van een laptop en 1 werkplek is voorzien van een desktop PC. De laptop is aan vervanging toe en is voorzien van Windows 7 en office 2007? De desktop is voorzien van windows 8.1 en windows 2013.
Men is voorzien van een web-domein en 3 IMAP mailboxen, voor de 2 medewerkers en een info@ adres.
Op beide pc's kan men bij de info@ mailbox echter werkt dit niet naar behoren, vooral op de Office 2007 laptop.
Men kan geen agenda's delen o.i.d. wegens ontbreken van exchange.
Wat de nieuwe omgeving met zich mee moet brengen:
- makkelijker beheren en backuppen en restoren (virtualisatie vmware)
- goed samenwerken dmv gedeelde mailbox en agendas kunnen delen.
- van thuis uit kunnen werken
Office 365 lijkt veel van die punten te kunnen. Maar ik vind de mogelijkheden en nadelen van office 365 onduidelijk..
Kan iemand mij wat tips en adviezen geven?