Hallo

De computer van mijn oom was kapot gegaan, dus werd besloten dat ik een nieuwe computer mocht bouwen. Aangezien ik al meerdere PC's gebouwd heb, had ik niet verwacht dat er zich problemen voor zouden doen. Helaas....
Het systeem
Het probleem
Nadat ik de PC gebouwd had wouden we hem natuurlijk opstarten. We steken hem in, en ja, de lampjes branden en de fans beginnen te draaien
De CPU-koeler loopt echter op 100%. En 5 seconden later gaat de complete PC uit, waarna hij direct weer opnieuw opstart en het hele circus opnieuw begint.
Kort: start op, fans draaien 100%, gaat uit, herhaalt
Speakertje zit ingestoken maar geeft geen geluid/beepjes. Zo ver komt hij dus niet.
Al geprobeerd
Ik heb vanalles geprobeerd, ik zal zoveel mogelijk hier proberen neer te schrijven:
[list]
• Clear CMOS
• CMOS batterij eruit, 10 minuten wachten, opnieiw erin
• RAM in verschillende sloten (beide in de sloten, los allebei in zowel Slot1 als Slot2, alle opties zijn geweest
)
• Boot buiten de kast, met enkel de CPU en RAM
• Gecontroleerd of de pinnetjes in de socket recht staan
Misschien is er nog iets maar dat ben ik vergeten
Nu, mijn vraag aan jullie: enige aanbevelingen? Ik verwacht zelf dat het moederbord of de PSU DOA zijn. Enige andere dingen die ik zou kunnen proberen?
Alvast bedankt
Note: ik heb géén andere onderdelen beschikbaar om te testen.
Edit:
Misschien handig te vermelden: na 300x de kabels te verwisselen en opnieuw te proberen (eruit halen, opnieuw erin, voelen of ze goed erin zitten enz.) wat ik bij één keer vergeten de +4-kabel van de ATX20+4 kabel in te steken, het systeem deed echter hetzelfde als voorheen (fan draaien, uitschakelen)
De computer van mijn oom was kapot gegaan, dus werd besloten dat ik een nieuwe computer mocht bouwen. Aangezien ik al meerdere PC's gebouwd heb, had ik niet verwacht dat er zich problemen voor zouden doen. Helaas....
Het systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 117,95 | € 117,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 85,95 | € 85,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 38,95 | € 38,95 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 28,95 | € 28,95 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 33,95 | € 33,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,70 | |
Het probleem
Nadat ik de PC gebouwd had wouden we hem natuurlijk opstarten. We steken hem in, en ja, de lampjes branden en de fans beginnen te draaien
Kort: start op, fans draaien 100%, gaat uit, herhaalt
Speakertje zit ingestoken maar geeft geen geluid/beepjes. Zo ver komt hij dus niet.
Al geprobeerd
Ik heb vanalles geprobeerd, ik zal zoveel mogelijk hier proberen neer te schrijven:
[list]
• Clear CMOS
• CMOS batterij eruit, 10 minuten wachten, opnieiw erin
• RAM in verschillende sloten (beide in de sloten, los allebei in zowel Slot1 als Slot2, alle opties zijn geweest
• Boot buiten de kast, met enkel de CPU en RAM
• Gecontroleerd of de pinnetjes in de socket recht staan
Misschien is er nog iets maar dat ben ik vergeten
Nu, mijn vraag aan jullie: enige aanbevelingen? Ik verwacht zelf dat het moederbord of de PSU DOA zijn. Enige andere dingen die ik zou kunnen proberen?
Alvast bedankt
Note: ik heb géén andere onderdelen beschikbaar om te testen.
Edit:
Misschien handig te vermelden: na 300x de kabels te verwisselen en opnieuw te proberen (eruit halen, opnieuw erin, voelen of ze goed erin zitten enz.) wat ik bij één keer vergeten de +4-kabel van de ATX20+4 kabel in te steken, het systeem deed echter hetzelfde als voorheen (fan draaien, uitschakelen)
[ Voor 5% gewijzigd door MK_ op 03-04-2016 17:28 ]
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered