Muziek in de badkamer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 696627

Topicstarter
Hallo,

Eind dit jaar gaan we onze badkamer renoveren. Alles wordt afgebroken en terug opgebouwd. Er komt ook een vals plafond en ik zou graag voor een oplossing zorgen om muziek te hebben.

Ik dacht zelf aan inbouw boxen waar je met bluetooth op kan connecteren en zo muziek streamen vanaf een smartphone (ik heb zelf een Spotify premium abonement...). Iemand enige ervaging hiermee? Andere ideëen of oplossingen zijn uiteraard ook welkom...

Btw: er is geen connectie naar internet mogelijk (geen kabel en ook geen wifi signaal).

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 696627 op 03-04-2016 17:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02:16
Ik heb zelf ook een plafondspeaker in de badkamer (merk focon). In de naastgelegen kamer komen twee rcakabels uit het plafond. Hoe dit precies zit weet ik zo niet, het zit dan in het plafond verwerkt. Er zou ergens een versterker moeten zitten, of de speaker is actief.

Logitech heeft een Bluetooth adapter waar deze rcakabels op aangesloten kunnen worden.
http://www.mediamarkt.nl/...udio-adapter-1326401.html

Alternatief is om er losse actieve speakers neer te zetten. Wellicht beter geluid, en als het stuk gaat, makkelijk te vervangen. Aan de andere kant zit de speaker er bij mij toch al minstens een jaar of 10 en die doet het nog steeds.

Let op. Afhankelijk van de gebruikte hardware en diens Bluetooth versies, kan het geluid best tegenvallen. Heb je vergelijkingsmateriaal? In m'n auto klinkt muziek via Bluetooth bijvoorbeeld maar matigjes, maar op de Ruark Audio Mr1 hoor je nauwelijks verschil met een bedrade verbinding.

[ Voor 17% gewijzigd door LA-384 op 03-04-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mmm die bluetooth adapter is wel handig. Nu nog waterdichte inbouw speakers met rca kabels...

Die review is anders ook niet best...

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 696627 op 03-04-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel125
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-05 07:44
Ik heb in mijn badkamer een aquasound wipod pro muzieksysteem hangen. Niet goedkoop maar helemaal geweldig!!
Uiteraard zitten er waterdichte speakers bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Je kunt eventueel ook nog een chromecast audio overwegen. Die ondersteunt Spotify connect. Met een kleine T-amp en wat vochtbestendige speakers moet je dan een eind kunnen komen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 06-06 17:12

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Ik maak zelf gebruik van zo'n JBL-bluetooth speaker (ik geloof Charge 2 ofzo). Elke twee weken een paar uurtjes aan de lader en knallen maar. Ik bewaar deze uiteraard wel buiten de douche zodat hij eventuele vochtigheid weer snel kwijt is.

't Is maar net hoe uitgebreid je 't wilt hebben.

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
NoepZor schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:15:
Je kunt eventueel ook nog een chromecast audio overwegen. Die ondersteunt Spotify connect. Met een kleine T-amp en wat vochtbestendige speakers moet je dan een eind kunnen komen.
De TS geeft aan dat er geen internetverbinding mogelijk is dus de chromecast valt af. Bluetooth lijkt mij het makkelijkst om dan een verbindnig te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Daar had ik overheen gelezen. Dan is een bluetooth oplossing wel het makkelijkst ja.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mmm die Aquasound klinkt wel goed maar 550€ is wat veel :p Ik ben niet direct op zoek naar een goedkope oplossing maar iets tussen de 200€-300€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Ik kan het zo snel niet vinden, maar elders in een van de forums (fora volgens mij) linkte iemand naar een NLs bedrijf welke kleine boardjes maakt met bijv. een Class D versteker voor 30 euro of zo en losse andere modules o.a. een Bluetooth module van een vergelijkebare prijs. 2 waterdichte speakers erbij en je bent klaar.

Je hoeft niet te solderen, je kunt alle draden gewoon met een schroevendraaier vast zetten. Het enige is dat je de boardjes ergens in moet verwerken of een universele behuizing moet kopen om ze erin te doen.

Mocht ik ooit een huis kopen in de nabije toekomst, dan ga ik die route volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:10

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik ben ook aan het kijken naar audio in de badkamer. Het wisselen van de nummers in m'n playlists vind ik belangrijk. Als ik onder de douche sta, wil ik nummers kunnen overslaan.

Dan valt een plafondspeaker af, tenzij je van nummer kunt wisselen bij de bron (je telefoon, je tablet, etc).
Dat is bij mij niet het geval.

Daarom ben ik van plan voor zoiets te gaan:

Eerst lekker goedkoop om te zien of ik het in de praktijk ga gebruiken en daarna is er vast een beter/duurder alternatief te vinden :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Moet zoiets wekelijks aan de usb-lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 756059

Ik heb een aantal bluetooth boxjes in huis staan, een hoofdtelefoon, muis en toetsenbord. Mijn ervaring met bluetooth is dat het bereik nogal ltegenvalt. Heb nu bluetooth versie 2.1, 3.0 en 4.0 uitgeprobeerd in combinatie met ipad en smartphone was het bereik ongeveer 6 meter, maar zonder muren er tussen.
Dus in de badkamer met telefoon in de slaapkamer zal het geluid haperen, ook met de nieuwste bluetooth versie.

Conclusie: Bluetooth is prima voor korte afstanden maar bereik is minder door muren. Metaal kan ook storen.

Succes!
Pagina: 1