[iCloud] Album cq foto beheer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Via google kom ik niet echt tot een eenvoudige manier om foto's + albums te beheren die in de iCloud staan. dus vandaar de volgende vragen.

Is het mogelijk om alle foto's van een iCloud (en IPhone) te verwijderen behalve degene in een aantal albums? Alle foto's die niet in een album staan zou ook een alternatief zijn.

En is er een manier om met de wnidows iCloud app een overzicht van albums + foto's te krijgen ipv alleen een 'my photo stream'?

Ik vraag me serieus af of ik nu zo'n speciaal geval ben dat ik dit soort dingen graag wil of wat het hem is dat dit gewoonweg niet eenvoudig kan...

[ Voor 3% gewijzigd door marshallq op 03-04-2016 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Welke iOS versie heb je? Vanaf iOS 8.3 is er nu iCloud-fotobibliotheek https://support.apple.com/nl-nl/HT204264 Veel instel mogelijkheden, en je foto's hoef je nu niet meer op je device te bewaren. Ook worden je foto's niet meer in de iCloud backup meegenomen (beide dus los in iCloud)

Volgens mij kan je ook op Windows hiermee een mappenstructuur aanhouden zoals je deze op iOS inricht.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zondag 03 april 2016 @ 22:37:
Welke iOS versie heb je? Vanaf iOS 8.3 is er nu iCloud-fotobibliotheek https://support.apple.com/nl-nl/HT204264 Veel instel mogelijkheden, en je foto's hoef je nu niet meer op je device te bewaren. Ook worden je foto's niet meer in de iCloud backup meegenomen (beide dus los in iCloud)

Volgens mij kan je ook op Windows hiermee een mappenstructuur aanhouden zoals je deze op iOS inricht.
Bedankt voor de reactie, maar van iCloud maak ik dus al gebruik.

In windows zie ik geen mappenstructuur / optie is er ook niet in de windows app. Helaas zie je dus alleen maar 'my photo stream'.

Verder is niet de grootte van de foto's het probleem maar het beheer. Ik wil gewoon ineens alle foto's die niet in albums geplaatst zijn kunnen verwijderen.

Op de icloud.com site kan je naar foto beheer gaan, maar ook daar kan je niet makkelijk doen wat ik wil. Als ik foto's wil selecteren dan moet ik elke foto aanklikken. Er is dus geen optie om de map 'alle foto's' leeg te maken behalve de foto's die geplaatst zijn in andere mappen.

Ik snap niet waarom foto's die in een album geplaatst worden uit de 'alle foto's' folder halen. Of bijvoorbeeld een map hebben waar nieuwe foto's inkomen... En dan tevens een mappenstructuur als je de foto's rechtstreeks benaderd (ipv DCIM folders etc. waar je geen wijs uit wordt).

Kortom: het beheer van foto's op iCloud is voor mij gewoon niet te doen, ik begrijp werkelijk niet hoe andere mensen dit wel goed voor elkaar krijgen. Wellicht dat als je een MAC hebt het allemaal wat eenvoudiger is maar daar heb ik helaas niets aan. :(

[ Voor 8% gewijzigd door marshallq op 04-04-2016 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Klopt. In de map alle foto's, staan alle foto's. Vrij duidelijk.

De albums bevatten dus een groep foto's uit alle foto's die je heb geselecteerd.
Dus je zal altijd alle foto's zien in je alle foto's "map".

Het is geen mappen structuur eigenlijk. Het is gewoon een database aan foto's waarin je filters toepast op bijvoorbeeld datum, locatie of dus albums.

Als je dus in mapjes denkt ziet het er onlogisch uit.
Persoonlijk vind ik dit wel fijn werken. Maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 09:12:
Klopt. In de map alle foto's, staan alle foto's. Vrij duidelijk.

De albums bevatten dus een groep foto's uit alle foto's die je heb geselecteerd.
Dus je zal altijd alle foto's zien in je alle foto's "map".

Het is geen mappen structuur eigenlijk. Het is gewoon een database aan foto's waarin je filters toepast op bijvoorbeeld datum, locatie of dus albums.

Als je dus in mapjes denkt ziet het er onlogisch uit.
Persoonlijk vind ik dit wel fijn werken. Maar dat is ieder zijn smaak natuurlijk.
Maar hoe beheer jij je foto's dan? Stel je wil 100 foto's verwijderen, selecteer je die dan per stuk op icloud.com? En hoe verwijder je alle foto's die niet in een 'custom' album zitten om zo de boel een beetje op te schonen?

Edit:
Mmh ik heb inmiddels twee manieren gevonden, selecteren gaat wel in bulk op de iphone, verder kan je ook 'momenten' in bulk verwijderen.

Op zo'n momenten vraag ik me af of ik nu zo oud geworden ben dat het me zoveel moeite kost om zoiets simpels uit te vogelen...

En ik vraag me af of je niet veel 'vervuiling' krijgt van momenten die je in albums hebt zitten / wil bewaren maar niet meer in 'momenten' zou willen zien.

[ Voor 25% gewijzigd door marshallq op 05-04-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

marshallq schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:44:
[...]

Maar hoe beheer jij je foto's dan? Stel je wil 100 foto's verwijderen, selecteer je die dan per stuk op icloud.com? En hoe verwijder je alle foto's die niet in een 'custom' album zitten om zo de boel een beetje op te schonen?

Edit: Mmh ik heb inmiddels twee manieren gevonden, selecteren gaat wel in bulk op de iphone, verder kan je ook 'momenten' in bulk verwijderen.

Op zo'n momenten vraag ik me af of ik nu zo oud geworden ben dat het me zoveel moeite kost om zoiets simpels uit te vogelen...
Nouja, ik beheer ze op mijn mac dus. En daar kan je in de foto's gewoon een vierkantje eroverheen trekken om ze te selecteren. Maar dat was vast niet het antwoord waar je op hoopten.

Op icloud.com werkt het zo te zien helaas alleen per stuk. Geloof ook dat via de iphone zelf of via een ipad het dan nog het makkelijkste werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Tsja heeft dat met leeftijd te maken? Heeft bij mij ook ff geduurt hoor voordat ik doorhad dat selecteer, en vervolgens selecteer een rij/datum in 1 keer meer foto's tegelijk te deleten en/of andere functionaliteiten waren. Ik zag iets eerder dan Apple het levenslicht en gebruik pas 4 jaar iDevices ;) Dat dit op deze manier kan weet ik nog geen 2 jaar..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

marshallq schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:44:

Edit:
Mmh ik heb inmiddels twee manieren gevonden, selecteren gaat wel in bulk op de iphone, verder kan je ook 'momenten' in bulk verwijderen.

En ik vraag me af of je niet veel 'vervuiling' krijgt van momenten die je in albums hebt zitten / wil bewaren maar niet meer in 'momenten' zou willen zien.
Beheren doe ik ook op mijn Mac.
Desnoods kun je via iPhone nog wel makkelijk meerdere foto's selecteren.
iCloud.com vermijd ik eigenlijk altijd.

Probleem is dat smart albums alleen op een Mac werken. Ik heb daar een smart album voor alle foto's die niet in een album zitten om die zo nog in een mapje te doen. Maar helaas werkt dat niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-09 13:37
Weet niet of jullie het zo weten. Maar ik upload mijn photos van de iphone (5c met ios 9.3) naar de icloud en google drive. Maar kost dit daarna nog ruimte op mijn toestel? Want ik zie de fotos nog steeds op mijn toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshh
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 15:00
G.Scholtens schreef op donderdag 14 april 2016 @ 10:56:
Weet niet of jullie het zo weten. Maar ik upload mijn photos van de iphone (5c met ios 9.3) naar de icloud en google drive. Maar kost dit daarna nog ruimte op mijn toestel? Want ik zie de fotos nog steeds op mijn toestel?
Als je het zo ingesteld hebt, hoeft het minder ruimte te kosten:
Wanneer iCloud-fotobibliotheek is ingeschakeld, kan uw apparaat de opslag optimaliseren door kleinere versies van uw foto's op het apparaat te bewaren. Al uw originelen in volledige resolutie worden opgeslagen in iCloud-fotobibliotheek zodat u ze kunt downloaden wanneer u maar wilt.

Ga naar Instellingen > iCloud > Foto's (of Instellingen > Foto's en Camera) en tik op 'Optimaliseer [apparaat]-opslag' om deze optie in te schakelen.

https://support.apple.com...le=nl_NL&viewlocale=nl_NL
Maar het kost nog steeds ruimte, ja.
Pagina: 1