Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-07 09:38
Beste allen,

dit is mijn eerste topic, dus als ik verkeerd zit sorry daarvoor. Ik heb een Corsair Carbide 540 kast met een Asus Pro gaming Z170 moederbord. Nu heb ik daar geen optical drive in, alleen een M.2 SSD en een GTX 980Ti. Wel heb ik aan de voorkant van deze kast 2x usb 3.0 maar deze zijn bezet door muis/toetsenbord. Nu wil ik graag usb 3.1 poorten aan de voorkant van mijn kast, ik heb ze alleen aan de achterkant maar daar kom ik moeilijk bij en gebruik ik nooit.

pricewatch: Asus USB 3.1 Front Panel

1. Kan deze in de kast en is er genoeg aansluiting voor?
2. Werkt deze op de volledige 3.1 snelheid?

Alvast mijn hartelijke dank! :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Of het goed werkt weet ik niet. Het is zo nieuw, net 3 dagen te koop in Nederland. Als er dus nog wat kinderziektes inzitten, zou ik niet van staan te kijken.

Je hebt in ieder geval wel de juiste aansluitingen.

Maar waarom begin je niet om je muis en tobo achter in een usb 2 poort te prikken. Zoveel werk is dat niet lijkt me? Dan heb je alvast 2 vrije usb 3.0 poorten aan de voorkant.

Heb je al een usb 3.1 apparaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Ik gebruik draadloos muis/toetsenbord en die ontvangers moet ik wel vooraan insteken anders heb ik erg veel lag. Ik heb idd usb 3,1 Gen 2 sticks, die zal ik veel gebruiken om films/games over te zetten van laptop naar pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoholi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 00:17

Hoholi

The only one

Da Queen schreef op zondag 03 april 2016 @ 16:53:
Ik gebruik draadloos muis/toetsenbord en die ontvangers moet ik wel vooraan insteken anders heb ik erg veel lag. Ik heb idd usb 3,1 Gen 2 sticks, die zal ik veel gebruiken om films/games over te zetten van laptop naar pc.
Gebruik een paar korte usb verlengkabels (achteraan) voor je ontvangers zodat je ze op je bureau kan plaatsen.

Religion is Opium for the Masses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Thanks, heel goed idee! Heb toch wel ook een front usb 3.1 meebesteld omdat dit een stuk sneller gaat bij overzetten films/games en las dat via sata express de maximale snelheid van 10gb gehaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Da Queen schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:03:
en las dat via sata express de maximale snelheid van 10gb gehaald kan worden.
Het is maar wat je onder gb verstaat. Misschien bedoel je Gb.

Anyway, een harde schijf zal niet sneller gaan dan pakweg 120 MB/s, als je dan ook nog eens van harde schijf naar harde schijf gaat mag je blij zijn met 60 MB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
10gb/s ... en heb een m.2 ssd en gen 2 3.1 usb stick ... dus dat gaat zeker wat opleveren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
En ga je van je laptop dan lezen van een m2 met meer dan 500 MB/s? Dan lees je dus langzamer dan je stick aankan. Hetzelfde geldt bij het wegschrijven. Als dat naar een hdd of Sata 3 SSD is, dan heeft het dus geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Queen
Klopt maar mijn andere heeft ook m.2 dus dan haal je het dubbele. En ben van plan een 4k camera te kopen en dan kan je sneller files overzetten.
Pagina: 1